لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

سپاهان رفت، پرسپوليس باز آمد


داوری مسابقه بین پرسپولیس با صبا باتری مورد انتقاد قرار گرفت.
داوری مسابقه بین پرسپولیس با صبا باتری مورد انتقاد قرار گرفت.

در آخرين مسابقه های دور بيست و هفتم فوتبال ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس با پيروزی يک بر صفر بر صبا باتری به جمع مدعيان رده بالای جدول پيوست. در مقابل، سپاهان با شکست دو بر يک از مس در کرمان، عملا از جمع مدعيان خارج شد.


در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، جو ورزشگاه بيشتر متوجه جنگ قدرت در سطح مديريت باشگاه پرسپوليس و کناره گيری محمد حسن انصاري فرد، مدير عامل اين باشگاه بود.


مسابقه سرد و کم تحرک دو تيم تنها يک گل در نيمه نخست از نقطه پنالتی داشت. در دقيقه ۳۱ غلامعباس آشوبی از نقطه پنالتی برای سرخپوشان تهرانی گل زد و ده دقيقه بعد سهراب بختياری زاده، مدافع پيشين تيم های ملی و استقلال، توسط داور از زمين اخراج شد تا در کمبود کاپيتان تيم صبا، کار پرسپوليس برای حفظ نتيجه آسان تر شود.


استقلال تهران با ۵۱ امتيازپيشتاز جدول رده بندی است و تيم های سايپا و استقلال هر کدام با ۴۹ امتياز و با اختلاف در تفاضل گل، به ترتيب دررده های دوم و سوم قرار دارند.


پرسپوليس با پيروزی يک برصفر برصبا باتری امتيازهايش را به ۴۴ رساند تا در رده چهارم جدول رده بندی، دست کم بر روی کاغذ از مدعيان سه تيم برتر باشد.


در مقابل تيم سپاهان با شکست در کرمان با ۴۲ امتياز به رده پنجم سقوط کرد و به دور از موقعيت کسب مقام قهرمانی، حتی برای رسيدن به رده های دوم و سوم هم بخت کمی دارد.



پرسپوليس با پيروزی يک برصفر برصبا باتری امتيازهايش را به ۴۴ رساند تا در رده چهارم جدول رده بندی، دست کم بر روی کاغذ از مدعيان سه تيم برتر باشد.

البته مسابقه عقب افتاده بين سپاهان و استقلال اهواز در اصفهان برای هر دو تيم بسيار مهم است.



دنيزلی : اين برخلاف بازی رفت بود


مصطفی دنيزلی، سرمربی ترک تيم پرسپوليس، در پايان مسابقه به خبرنگاران گفت که اين بدترين بازی پرسپوليس بود و صبا باتری بهتر از پرسپوليس بازی کرد. اما سه امتياز پيروزی خيلی با ارزش و ضروری بود.


او با اشاره به بازی رفت و ده نفری شدن تيم پرسپوليس در برابر صبا باتری گفت : «در آن بازی تيم ما ۱۰ نفره شد، ولی بهتر از صبا بازی کرد و توانست پيروز شود. اما امروز کار پرسپوليس از بازی رفت سخت تر بود، زيرا بازيکنان ما از برتری نفری نتوانستند استفاده کنند. صبا باتری در حالی باخت که بهتر از ما بازی کرد.»


وی اظهار داشت که بازيکنان پرسپوليس پس از اخراج بختياری زاده، کار را تمام شده تصور کردند، و اين بزرگ ترين اشتباه برای بازيکن است.



مصطفی دنیزلی، مربی تیم پرسپولیس می گوید که صبا باتری در حالی باخت که بهتر از ما بازی کرد.

دنيزلی در مورد کناره گيری انصاري فرد گفت: «رابطه من با او همانند گذشته ادامه خواهد داشت. اما تغييرات مديريتی جدا از مسايل فنی است. من با مديريت جديد هم کار می کنم.»



ضيايی : آن روز تاوان استقلال را داديم و امروز پرسپوليس را


محمد حسين ضيايی، سرمربی تيم صبا باتری، با انتقاد شديد از داوری اين مسابقه گفت که «پس از قربانی شدن به دليل حذف استقلال از رقابت های ليگ قهرمانان آسيا، اين بار تاوان استعفای مديرعامل پرسپوليس را داديم. آقای ترکی ( داور مسابقه ) در بين دو نيمه به من می گويد چرا بازيکنان شما اين قدر به من گير می دهند. من هم مجبورم با آنها برخورد کنم.»


ضيايی در مورد بازی با پرسپوليس گفت: «بازی بسيار خوبی انجام داديم و در دفاع و حمله برتر از پرسپوليس بوديم. در ظاهر ما ميزبان بوديم، اما جو ورزشگاه کاملا عليه ما بود. اگر در ورزشگاه خود به ميدان برويم، تنها به ۱۰ درصد از هواداران حريف اجازه حضور می دهيم و در اين صورت می توانيم احساس ميزبانی کنيم.»


اشاره ضيايی به درخواست صبا باتری برای بازی در صبا شهر بود که شورای تامين شهر تهران با آن مخالفت کرد.


در مسابقه ای که متن آن حرفی برای گفتن نداشت، حاشيه های مربوط به استعفای محمد حسن انصاري فرد و پيش بينی گزينش حبيب کاشانی، مسوول حراست تيم ملی فوتبال اميد در راه المپيک ۱۹۹۲، به اوج خود رسيد.


از يک سو تماشاگران حاضر در ورزشگاه در تمام طول بازی و به ويژه پس از گل پرسپوليس، عليه کاشانی شعار می دادند و به نفع انصاري فرد، و در مقابل، حاميان کاشانی از حقوق شش ميليون تومانی انصاري فرد به خبرنگار خبرگزاری فارس می گفتند و اين که مدير عامل مستعفی به هواداران خود سکه طلا داده است.



مس برد، مربی اش از داوری انتقاد کرد !


در ورزشگاه سليمی کيای کرمان، سپاهان دو بر يک مغلوب مس شد. سپاهان در اين بازی چند بازيکن ثابت خود را به همراه نداشت و با چهره ای متفاوت به ميدان آمد.


برای مس کرمان آدريانو آلوز در دقيقه نهم و بابک حاتمی در دقيقه ۳۵ گلزنی کردند و تنها گل سپاهان را عبدالوهاب ابوالهيل در دقيقه ۴۷ به ثمر رساند.



فرهاد کاظمی : داوری به اين ضعيفی نديده بودم !


کاظمی، سرمربی تيم مس، در پايان بازی با وجود پيروزی تيمش به خبرنگاران گفت: «داوری به اين ضعيفی در عمرم نديده بودم. سه بازيکن سپاهان بايد اخراج می شدند.»


کاظمی در مورد مسابقه هفته آينده در برابر تيم استقلال اهواز، اظهار اميدواری کرد .


XS
SM
MD
LG