لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۵

سه خبرنگار شبکه الجزیره به اتهام پرواز دادن پهپاد بر فراز پاریس بازداشت شدند


خبرگزاری‌ها عصر چهارشنبه ششم اسفند خبر دادند که سه خبرنگار شبکه الجزیره در فرانسه به دلیل به پرواز در آوردن هواپیمای بدون سرنشین بر فراز شهر پاریس دستگیر شده‌اند.

بازداشت این افراد پس از آن صورت گرفت که پلیس فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین و نا‌شناس برای دومین شب متوالی بر فراز شهر پاریس پرواز کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است سه تبعه خارجی که ۷۰، ۵۴ و ۳۶ ساله هستند و برای شبکه الجزیره در دوحه قطر کار می‌کنند، چهارشنبه عصر به بازداشتگاه منتقل شدند.

سخنگوی دادستانی پاریس گفته است: بازداشت این افراد پس از آن اتفاق افتاد که پلیس فرانسه پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز جنگل بولونی در غرب پاریس رهگیری کرد.

آگنس تیبو- لِکویور گفته است هنوز مشخص نیست که هدف این سه تن چه بوده است.

این گزارش می‌افزاید که مسوولان شبکه الجزیره حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشده‌اند.

طبق قوانین فرانسه، خبرنگاران شبکه الجزیره حداکثر ۲۴ ساعت در بازداشت به سر خواهند برد. پرواز هواپیمای بدون سرنشین بدون داشتن گواهینامه، در فرانسه ممنوع است و مجازات آن حداکثر یکسال زندان و ۷۵ هزار یورو جریمه است.

دستگیری خبرنگاران الجزیره در میانه تحقیقات پلیس فرانسه درباره پرواز هواپیماهای نا‌شناس بدون سرنشین صورت می‌گیرد که دوشنبه و سه‌شنبه شب اتفاق افتادند.

یکی از مقامات پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: شاهدان عینی و ماموران امنیتی دوشنبه و سه‌شنبه شب از پنج مورد مشاهده پهپاد‌ها گزارش داده‌اند که ممکن است مربوط به یک یا چند پهپاد مختلف باشد.

این مقام افزود این هواپیماهای کوچک در نزدیکی سفارت آمریکا و موزه جنگ، برج ایفل و در چند نقطه دیگر پایتخت فرانسه دیده شده‌اند.

پلیس فرانسه تحقیقاتی را درباره پنج گزارش جداگانه از پرواز پهپاد‌ها در شب گذشته و کسانی که آن‌ها را هدایت می‌کنند آغاز کرده است.

یکی از روسای پلیس پاریس گفت: «این یک بازی است؟ یا شناسایی و آمادگی برای عملیاتی در آینده؟ تحقیقات به ما نشان خواهد داد».

XS
SM
MD
LG