لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

نگاه تازه در رادیو؛ «پارتی برو» ها در تهران


هر چند يکبار، رسانه های ايران درباره دستگيری تعدادی جوان به خاطر شرکت کردن در يک «پارتی شبانه» گزارشی منتشر می کنند. مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و برقراری روابط نامشروع، از اتهاماتی است که به افراد شرکت کننده در اين پارتی ها زده می شود.


در برنامه اين هفته «نگاه تازه»، به سراغ چند جوان به اصطلاح «پارتی برو» می رويم تا ببينيم: واقعا در اين ميهمانی ها چه می گذرد؟ چه کسانی در اين نوع مراسم شرکت می کنند؟ چه کارهايی انجام می دهند؟ به چه نوع موسيقی هايی گوش می دهند؟ چه می نوشند؟ و ...


فرنوش، علی رضا و مريم سه جوانی هستند که تجربيات شان از پارتی رفتن در ايران را با راديو فردا در ميان می گذارند.


فرنوش می گويد: پارتی محفلی است که در آن پسرها و دخترهای مجرد، دور هم می آيند، با هم آشنا می شوند، در مواردی مشروبات الکلی و گاهی حتی مواد مخدر در آن مصرف می کنند و «آن گونه که دلشان می خواهد» ، لباس می پوشند.


فرنوش که خود هميشه در اين نوع ميهمانی ها شرکت می کند، می افزايد: اخيرا ديده شده که خانم های متاهل هم با يا بی اطلاع همسران شان در بعضی پارتی ها شرکت می کنند.


ميهمانان «پارتی بروی» برنامه «نگاه تازه» همچنين از مشکلات برگزاری پارتی می گويند: از همسايگان ناراضی و از برخورد نيروی انتظامی. به گفته آنها برای امتناع از اين مشکل پارتی ها در يک آپارتمان تک واحدی برگزار می شوند تا کسی از صدای بلند موزيک آزرده نشود و ماموران را باخبر نکند.


البته فرنوش می گويد برای اطمينان برخی از برگزارکنندگان پارتی دست به دامن آشنايان شان در کلانتری محل می شوند و پيشاپيش حاشيه امنی را برای خود ايجاد می کنند.


در بخش بعدی برنامه اين هفته به سراغ يک وکيل هم می رويم تا درباره بعد حقوقی ماجرا صحبت کنيم. مينا جعفری ميهمان ديگر ما درباره «حريم خصوصی» و قانونی يا غيرقانونی بودن برخورد نيروی انتظامی با شرکت کنندگان در «پارتی های شبانه» توضيح می دهد. به گفته خانم جعفری بر اساس قوانين کنونی جمهوری اسلامی ايران، حضور زن و مرد «نامحرم» در اين نوع ميهمانی ها، مصداق «رابطه نامشروع» است و بر همين اساس نيروی انتظامی حق برخورد با آن را دارد.


برای گوش دادن به برنامه «نگاه تازه»، در بالای همين صفحه در سمت چپ، فايل برنامه را باز کنيد.


ای ميل ما : Javanan@radiofarda.com


شماره تلفن پيامگير برنامه «نگاه تازه» ۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۴

XS
SM
MD
LG