لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

یک ایرانی متهم به قاچاق انسان در فرودگاه تفلیس بازداشت شد


نمایی از بازداشت ایرانی متهم به قاچاق انسان در فرودگاه تفلیس.
نمایی از بازداشت ایرانی متهم به قاچاق انسان در فرودگاه تفلیس.

وزارت کشور گرجستان اعلام کرد یک ایرانی متهم به قاچاق انسان که از تهران به گرجستان پرواز کرده بود را هنگام ورود به فرودگاه تفلیس بازداشت کرده است.

این ایرانی، ۵۰ ساله و با حروف مخفف «م.ی» معرفی شده است.

به گزارش روز جمعه ۱۱ فروردین سایت وزارت کشور گرجستان، این شهروند ایرانی به اتهام نقض ماده ۷۷ قانون جنایی بلژیک در زمینه قاچاق انسان تحت تعقیب پلیس بین‌الملل، اینترپل بود.

آن طور که گیورگی مزوریشویلی، از مقام‌های وزارت کشور گرجستان، اعلام کرده، پرونده این مرد هم اکنون در مرحله پیش از استرداد است.

این تبعه ایرانی که در اقدام مشترک دفتر اینترپل در تفلیس پایتخت گرجستان و نیروی پلیس آن کشور بازداشت شده، از سال ۲۰۱۵ میلادی تحت تعقیب بوده است. زمان بازداشت این فرد اعلام نشده است.

در پی تماس رادیو فردا، مقام‌های وزارت کشور گرجستان از ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه اتهامات فرد بازداشتی و روند پرونده او خودداری کردند.

ایران هنوز به این خبر و احتمال استرداد وی به بلژیک واکنش نشان نداده است.

آذرماه پارسال نیز، مرکز ملی جرائم بریتانیا گزارش داد که در پی تحقیقاتی در سراسر اروپا، ۳۳ نفر در ارتباط با قاچاق مهاجران از ایران به بریتانیا بازداشت شده‌اند.

این افراد مظنونان اصلی در ارتباط با یک حلقه تبهکاران بودند که به گفته این مرکز، صدها نفر را با مدارک جعلی وارد اروپا و سپس بریتانیا کرده‌ بودند.

ویدئوی زمان دستگیری این ایرانی را ببینید که در سایت وزارت کشور گرجستان منتشر شده است.

یک ایرانی متهم به قاچاق انسان در فرودگاه تفلیس بازداشت شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:12 0:00

XS
SM
MD
LG