لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۵

تغییرات تازه در دولت حسن روحانی؛ معاون پارلمانی و حقوقی رییس‌جمهوری تغییر کردند


خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد که حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور به عنوان معاون جدید پارلمانی رییس جمهوری جایگزین مجید انصاری شده و آقای انصاری نیز به عنوان معاون حقوقی رییس جمهوری ایران منصوب شده است.

در همین حال وب سایت روزنامه «قانون» روز سه‌شنبه ۲۲ تیر به نقل از «یک منبع آگاه» اعلام کرد که الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهوری ایران به عنوان دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب خواهد شد.

پیش از این برخی از نمایندگان نزدیک به دولت حسن روحانی از جمله علی مطهری و محمدرضا تابش از عملکرد معاونت پارلمانی رییس جمهوری ایران انتقاد کرده بودند.

در جریان استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم برخی از افراد نزدیک به دولت از جمله مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از عملکرد معاونت پارلمانی رییس جمهوری انتقاد کرده بودند.

همچنین پس از رای نیاوردن نامزدهای پیشنهادی بعدی برای تصدی سمت وزارت علوم، برخی از نمایندگان نزدیک به دولت از جمله علی مطهری و محمدرضا تابش اعلام کرده بودند که معاونت پارلمانی رییس جمهوری همکاری مناسبی با نمایندگان حامی دولت برای کسب رای برای گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم نداشته است.

پس از تشکیل مجلس دهم که بر اساس گزارش‌ها اکثریت آن از نمایندگان حامی دولت حسن روحانی هستند، برخی از تحلیلگران از احتمال برخی تغییرات در دولت سخن گفته بودند.

پس از انتخابات مجلس دهم استانداران استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تغییر کرده‌اند.

حسینعلی امیری پیش از منصوب شدن به سمت قائم مقام وزارت کشور عضو شورای نگهبان بود و پیش از آن نیز سمت‌هایی چون رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و رییس کل دادگستری استان‌های خوزستان، کردستان و فارس را برعهده داشت.

مجید انصاری از اعضای شناخته شده مجمع روحانیون مبارز است که در سال پایانی دولت محمد خاتمی نیز معاون پارلمانی رییس جمهوری ایران و پیش از آن نماینده مجالس ششم و پنجم بود.

الهام امین‌زاده که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهوری ایران انتخاب شد، پیش از آن نماینده مجلس هفتم بود.

در همین حال معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری به ایرنا گفته است، علیرضا آوایی به عنوان بازرس ویژه ریاست جمهوری منصوب شده است.

علیرضا آوایی پیش از این ریاست سازمان ثبت احوال کشور را بر عهده داشت.

XS
SM
MD
LG