لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۶

یک هلی کوپتر پس از برخورد با جرثقيلی در مرکز لندن سقوط کرد


پليس لندن روز چهارشنبه اعلام کرد که يک هلی کوپتر پس از برخورد با جرثقيلی در بالای يک ساختمان سقوط کرد و در نزديکی ايستگاه راه آهن فرود آمد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين هلی کوپتر در جنوب رودخانه تيمز و در نزديکی ايستگاه زيرزمينی و اصلی قطار در «واکس هاول» و ساختمان سازمان جاسوسی بريتانيا سقوط کرده است.

دراین سانحه دو نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند. یکی از کشته شدگان، خلبان هلیکوپتر بوده است.

تصاوير پخش شده از شبکه تلويزيونی اسکای نيوز، هلی کوپتری را نشان می دهد که در خيابان افتاده است و آتش از آن زبانه می کشد.

آتش نشانی لندن می گويد که در ساعت هشت صبح (به وقت گرينوويچ) گزارشی مبنی بر سقوط اين هلی کوپتر در جاده «وندزوورث» در ساحل جنوبی رودخانه تيمز دريافت کرد.

يکی از کارمندان شرکتی در نزديکی اين محل به بی بی سی گفته است که «ناگهان نوری ديده شد و هلی کوپتر سقوط کرد که باعث انفجار آن شد و دود سياهی به هوا بلند شد.»

يک مسافر هم که در ايستگاه اتوبوس منتظر ايستاده بود گفته که «صدای يک برخورد را شنيدم و بعد تکه های جرثقيل به زمين افتاد. به دنبال آن، دیدم که هلی کوپتر آتش گرفت. مردم شاهد اين صحنه بودند و از خود می پرسيدند چه اتفاقی افتاده است؟»

آسوشيتدپرس می افزايد: محلی که هلی کوپتر سقوط کرده از نقاط شلوغ شهر بويژه در ساعات اوليه صبح است. مردم زيادی از حومه های جنوب لندن به اين منطقه می آيند و از آنجا با اتوبوس يا قطار به ديگر نقاط شهر می روند.

خبرگزاری رويترز در گزارشی به نقل از پليس بريتانيا خبر داده که اين حادثه تروريستی نبوده است.
XS
SM
MD
LG