لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۴۲

«دستگیری ۲۰ تبعه خارجی» در ایران که قصد پیوستن به داعش داشتند


پرچم گروه «حکومت اسلامی» در دست یکی از جنگجویان این گروه. عکس آرشیوی است.
پرچم گروه «حکومت اسلامی» در دست یکی از جنگجویان این گروه. عکس آرشیوی است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی می‌گوید تاکنون ۲۰ نفر از اتباع خارجی که قصد پیوستن به گروه حکومت اسلامی(داعش) را داشته‌اند در این استان دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رضایی روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد اعلام کرد که فعالیت گروه حکومت اسلامی(داعش) «به صورت کامل در حال رصد شدن است».

آقای رضایی به زمان دستگیری این افراد و ملیت آنان اشاره‌ای نکرده است.

مقامات و رسانه‌های ایران پیش از این هم بارها از دستگیری اتباع افغان و پاکستانی خبر داده بودند که به گفته آنان قصد پیوستن به گروه حکومت اسلامی را داشته‌اند.

رسانه‌های ایران پارسال از دستگیری دو پاکستانی خبر دادند که به گفته آنان قصد پیوستن به گروه حکومت اسلامی(داعش) را داشته‌اند.

در همین حال، قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز ۲۵ فروردین امسال گفته بود که پارسال «سه گروه تروریستی» در مرزهای غربی و شرقی کشور «منهدم» و «اعضای» آنها از جمله «دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند» دستگیر شدند.

آقای رضایی ۱۵ دی ۹۳ نیز از دستگیری «سه شهروند افغان» خبر داده بود که به گفته او با «تجهیرات انفجاری» وارد ایران شده بودند و «قصد پیوستن به گروه داعش را داشتند».

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران نیز تاکنون چندین بار از دستگیری گروه‌های «تروریستی» وابسته به گروه حکومت اسلامی در ایران خبر داده است.

آقای علوی اوایل اردیبهشت امسال در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» نیز گفته بود که گروه داعش «چندین بار» تلاش کرده تا «گروه‌های تروریستی را به ایران بفرستد»، و برخی از این گروه‌ها در انتخابات مجلس دهم «هدف قرار گرفتند».

فرماندهان نظامی ایران بویژه فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نیز بارها تاکید کرده‌اند که حضور نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) در ۴۰ کیلومتری «همه مرزهای ایران»، از جمله پاکستان «خط قرمز» جمهوری اسلامی است.

احمدرضا پوردستان گفته است که اگر ارتش «احساس» کند این «تهدید» وجود دارد، «قطعاً برخورد» خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG