لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

کارلوس کی‌روش هر شش ملی‌پوش باشگاه سپاهان را خط زد


با تداوم غیبت شش ملی‌پوش باشگاه سپاهان اصفهان در اردوی تیم ملی، کارلوس کی‌روش پس از چند روز سکوت برای حل مسئله از طریق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، سرانجام تصمیم نهایی‌ را گرفت و آن‌ها را از فهرست تیم ملی خارج کرد.

فولاد خوزستان با وجود راهیابی به مرحله بعد، از ابتدا اعلام کرده بود هر زمان تیم ملی به بازیکنانش نیاز داشته باشد آن‌ها را راهی اردو خواهد کرد. تراکتورسازی هم زمانی اعلام کرد ملی‌پوشان را به تیم ملی خواهد داد که همچنان از بخت صعود به مرحله بعد، برخوردار بود.

استقلال تهران نمی‌خواست بازیکنانش را آزاد کند اما حالا دیگر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و فصل فوتبالی برای این تیم به اتمام رسیده. به این ترتیب فقط سپاهان است که حاضر به آزاد کردن بازیکنانش نشده.

کارلوس کی‌روش نیز پس از جلسه‌ دو ساعته‌ با کادر فنی در ژوهانسبورگ، بازیکنان این تیم را از جمع نفرات دعوت شده خارج کرد.

رحمان احمدی دروازه‌بان، شجاع خلیل‌زاده و احسان حاج‌صفی در خط دفاع، امید ابراهیمی و یعقوب کریمی در خط میانی و مهدی شریفی در خط حمله شش بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی بودند که طبق توافق پیشین، باید پس از پایان لیگ بر‌تر به اردوی تیم ملی می‌پیوستند. توافقی که از جانب سپاهان و استقلال نادیده گرفته شد.

با این حال کی‌روش اجازه داد تا بازیکنان چهار باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، پس از هفته پنجم مسابقات به آفریقای جنوبی بروند. اما این ارفاق سرمربی تیم ملی در دیر‌تر پیوستن آن‌ها نیز کافی نبود و زلاتکو کرانچار اعلام کرد سپاهان فعلاً به بازیکنانش احتیاج دارد.

این به آن معنا بود که اگر سپاهان راهی دور بعد شود، این شش نفر نه فقط اردوی آفریقای جنوبی را از دست خواهند داد بلکه حتی به هفته نخست اردوی اتریش هم نخواهند رسید.

اردوی ۱۰ نفره ایران در ژوهانسبورگ در حالی برپا شده که تعداد کم بازیکنان، سوژه رسانه‌های بین‌المللی شده است؛ از «آبولای» پرتغال تا سایت گل و ورلد ساکر. آن‌ها نوشته‌اند ایرانی‌ها برای اولین اردوی آماده سازی خود نتوانستند حتی یک تیم کامل را به همراه بیاورند.

سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، پیام صادقیان و از پرسپولیس، احمد آل نعمه و رضا نوروزی از نفت همراه با قاسم حدادی‌فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن بازیکنانی هستند که از ابتدا در اردو حاضر بودند و البته حتی یک دروازه‌بان هم بین آن‌ها حضور ندارد.

محسن مسلمان با اعلام مصدومیت از همراهی تیم ملی کنار کشیده است. در تصمیم جدید کی‌روش قرار شد علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ۲۱ ساله نفت که فصلی درخشان را سپری کرده به جای رحمان احمدی به تیم ملی دعوت شود. بیرانوند سنگربان تیم ملی امید ایران هم هست.

ملی‌پوشان فولاد و تراکتورسازی یعنی مهرداد جماعتی، بختیار رحمانی، سوشا مکانی، کریم انصاری‌فرد و حامد لک به اتفاق علیرضا بیرانوند بامداد شنبه راهی آفریقای جنوبی خواهند شد.

طبق نظر سرمربی تیم ملی، ملی‌پوشان استقلال هم به اردوی آفریقای جنوبی اضافه خواهند شد اما چون به دلیل سفرهای متعدد مدتی از خانواده‌های‌شان دور بودند، صبح دوشنبه به ژوهانسبورگ می‌روند که به این ترتیب، هفته اول اردو را به طور کامل از دست خواهند داد.

طبق برنامه‌های اعلام شده، ایران در این اردو چهار بازی خواهد داشت. یکی از آن‌ها دیداری است رسمی که هفدهم اردیبهشت مقابل موزامبیک خواهد بود. سه بازی دیگر مقابل تیم‌های باشگاهی آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

بازگشت به ایران و استراحت تا ۲۱ اردیبهشت، سپس برپایی اردوی اروپایی در اتریش با تمام بازیکنان از جمله لژیونر‌ها که تا هشتم خرداد طول خواهد کشید. آنجا سه بازی مقابل تیم‌های ملی بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا پیش‌بینی شده. پس از آن بازگشت به تهران و استراحت تا چهاردهم خرداد و سفر به سائوپائولو.

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در برزیل مقابل تیم ملی ترینیداد و توباگو است که ۹ روز قبل از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی انجام خواهد شد.

ایران سه‌شنبه آینده در اولین بازی تدارکاتی در ژوهانسبورگ به مصاف یک تیم‌ باشگاهی خواهد رفت. ملی‌پوشان تمرینات متناسب با استانداردهای جام جهانی را آغاز کرده‌اند. ده بازیکن اعزامی در دومین روز تمرینات، برنامه سنگین بدن‌سازی را انجام دادند. حتی جزئیات تغذیه بازیکنان در این اردو به طور کامل زیر نظر سرمربی تیم ملی است.

برای اولین‌بار در تمرینات تیم ملی از دستگاه‌های چی. پی. اس استفاده شده. با نصب این دستگاه‌ها به لباس بازیکنان میزان دوندگی، ضربان قلب، شتاب، فشار خون و سایر اطلاعات آن‌ها بعد از تمرین ثبت می‌شود.
XS
SM
MD
LG