لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۴

شکست تيم ملی فوتبال ايران مقابل صدرنشين ليگ آفريقای جنوبی


تيم ملی فوتبال ايران روز سه شنبه، نهم اردیبهشت، در سومين ديدار تدارکاتی خود مقابل صدرنشين ليگ برتر آفريقای جنوبی شکست خورد. ايران در ديداری دوستانه به مصاف باشگاه سان‌ دانز رفت و ۱-۰ مغلوب شد.

تک گل سان‌دانز در دقيقه ۳۰ وارد دروازه رحمان احمدی شد. ضمن اينکه در نيمه اول کريم انصاری‌فرد يک ضربه پنالتی را از دست داد و توپ را به اوت زد.

حدود ۱۰۰ ايرانی مقيم پرتوريا و ژوهانسبورگ برای تماشای بازی در منطقه ميدرند ژوهانسبورگ حضور يافته بودند. آبی پوشان سان‌ دانز تاکنون پنج بار قهرمان ليگ کشورشان شده‌اند و امسال هم در فاصله سه هفته به پايان ليگ، با فاصله پنج امتياز صدرنشين هستند.

سان دانز تيمی چند مليتی است. کندی ام وينه سنگربان تيم ملی زامبياست. خاما بيلات و نياندورو مدافع و کوتبرت مالاجيا مهاجم تيم ملی زيمباوه، دومينگوئز از موزامبيک، دووه ووم از توگو، رشيد سوماليا از غنا، آنتونی لافر ليبريايی و مولنگا هافبک زامبيايی همگی عضو تيم‌های ملی کشورهای خود هستند. ضمن اينکه آلجه شوت کاپيتان اين تيم نيز هلندی است و از اوترخت به سان دانز پيوسته.

سان دانز ۹ بازيکن هم در تيم ملی آفريقای جنوبی دارد. به اين ترتيب، بازيکنان ايران که در بازی اول جام جهانی با نيجريه رويارو خواهند شد، محکی مناسب و سخت را پشت سر گذاشتند.

در اين ديدار تمام بازيکنان حاضر در اردو به ميدان رفتند. در نيمه اول رحمان احمدی و در نيمه دوم سوشا مکانی درون دروازه تيم ملی ايستادند که مکانی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

تيم ملی ايران تا روز جمعه با ۲۳ ملی‌پوش تمرينات بدنسازی و تاکتيکی خود را دنبال می‌کند. آخرين ديدار تدارکاتی شاگردان کی‌روش، روز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت خواهد بود که قرار است مقابل ديگر تيم ليگ برتری اين کشور يعنی باشگاه بلک ايسز بازی کنند.

دومين ديدار تدارکاتی تيم ملی فوتبال ايران در اردوی آفريقای جنوبی مقابل باشگاه اورلاندو پايرتس برگزار شد و به تساوی ۳-۳ انجاميد. بازی ايران با تيم ملقب به دزدان دريايی که آرم اين باشگاه نيز پرچم نمادين دزدان دريايی است، در ورزشگاه سويتو واقع در غرب ژوهانسبورگ برگزار شد.

در اين ديدار که طبق توافق در دو نيمه ۴۰ دقيقه‌ای به انجام رسيد، برای ايران محمدرضا خلعتبری، هاشم بيک‌زاده و رضا نوروزی گلزنی کردند. خلعتبری و نوروزی در ديدار اول مقابل باشگاه موروکا سوالوس هم گل زده بودند.

باشگاه اورلاندو پايرتس از معتبرترين تيم‌های آفريقای جنوبی است که ۷۷ سال سابقه دارد و ضمن قهرمانی‌های متعدد در ليگ و مسابقات داخلی، سابقه فتح ليگ قهرمانان آفريقا در سال ۱۹۹۵ را هم دارد.

سنزو ميوا درون دروازه، تابو ماتلابا، روی ماهاموستا و هاپی يله در خط دفاعی، اوپا مانييسا، دين کليت، تاندانی، ويليام تووالا و تلو سگوللا در خط ميانی همراه با کرميت اراسموس و لنوکس باکلا در خط حمله بازيکنان ملی‌پوش اورلاندو پايرتس هستند. اين تيم بازيکنانی از زامبيا، موزامبيک و غنا را نيز در اختيار دارد.

ولادمير ورمزوويچ از صربستان و سرمربی سابق پارتيزان بلگراد هدايت اين تيم را بر عهده دارد. تيم ملی فوتبال ايران در نخستين بازی تدارکاتی خود در مصاف با تيم موريکا سوالوس توانسته بود با نتيجه ۵ بر صفر به برتری برسد.

پژمان منتظری که از باشگاه ام صلال قطر به اردوی تيم ملی پيوسته در اين باره گفت: اردوی ما در از شرايط آب و هوايی خوب، زمين چمن مناسب و امکانات بالا برخوردار است و در اين وضعيت می‌توانيم به خوبی به بدن‌هايمان فشار آورده تا برای جام جهانی به بهترين شکل آماده شويم.

کريم‌ انصاری‌فرد و پيام صادقيان هم با ابراز رضايت از کيفيت تمرينات، به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفتند وضعيت آمادگی ما مدام با تست‌ها و آزمايش‌های حرفه‌ای سنجيده می‌شود. ضمن اينکه تاکنون تمرينات بدنسازی مشابهی را انجام نداده بوديم.

در ترکيب کادر فنی و پشتيبانی تيم ملی ايران، افرادی از برزيل و آرژانتين حضور دارند. برونو ماسيوتی که برزيلی است، به سايت فدراسيون فوتبال گفته که سابقه فعاليت در رئال مادريد را دارد و سه سال در آنجا به عنوان فيزيوتراپ ورزشی و مربی آناليز عملکرد فيزيکی (Performanc Coach) فعاليت کرده.

ماسيوتی می‌گويد: در حال حاضر در باشگاه کوريتنانس برزيل نيز فعاليت دارم. در قسمت ريکاوری و همين طور آناليز عملکرد بازيکنان در حين تمرين به تيم ملی ايران پيوستم. مطمئناً با انجام تست‌ها و آناليزهای مختلف مسير تاثيرگذاری را انتخاب خواهيم کرد که تمام بازيکنان بتوانند در بهترين شرايط پا به برزيل بگذارند.

اما کارلوس کی‌روش در مصاحبه زنده با برنامه ۹۰ در انتقاد از عملکرد فدراسيون فوتبال ايران در راه برپايی اردوهای آماده سازی، با اشاره به حضور ناقص و پيوستن تدريجی بازيکنان به اردو گفت: اردوها را می‌توان بدون امکانات و بدون هتل برپا کرد ولی نمی‌توان بدون بازيکن اردويی را برگزار کرد! برنامه اين اردو از يکسال پيش تدوين شده بود.

کی‌روش در ادامه گفت: متاسفانه بازيکنان ما سه هفته است که با يک دست گرمکن تمرين می‌کنند و اين شرايط اصلاً مناسب نيست. متاسفانه اگر من اين صحبت‌ها را نکنم هيچ حمايتی دريافت نخواهيم کرد.
XS
SM
MD
LG