لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

پیروزی پر گل تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی تدارکاتی


تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اردوی آفریقای جنوبی به برتری رسید. ایران موفق شد با نتیجه پنج بر صفر تیم لیگ برتری موروکا سوالوس را از پیش رو بردارد. با تصمیم کارلوس کی‌روش، ایران از دقیقه ۸۰ به بعد با یک یار کمتر بازی کرد.

گل‌های ایران مقابل موروکا سوالوس «Moroka Swallows FC» را پیام صادقیان، رضا نوروزی، محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری‌فرد (۲ گل) به ثمر رساندند.

تیم ملی با ترکیبب سوشا مکانی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده، احمد آل‌نعمه، مهرداد پولادی، قاسم حدادی‌فر، رضا حقیقی، محمدرضا خلعتبری، پیام صادقیان و رضا نوروزی به میدان رفت.

در ادامه نیز حامد لک، بختیار رحمانی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، مهرداد جماعتی، آندرانیک تیموریان به میدان رفتند. کی‌روش در این بازی از تمامی بازیکنان حاضر در اردو غیر از امیرحسین صادقی و علیرضا بیرانوند استفاده کرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در ادامه اردوی تمرینی خود در آفریقای جنوبی، دهم اردیبهشت‌ به مصاف تیم ملی موزامبیک خواهند رفت. دو دیدار دوستانه هم با دیگر باشگاه‌های آفریقای جنوبی در ادامه این اردو برنامه‌ریزی شده است.

کی‌روش در ژوهانسبورگ به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفته هر چقدر که بتوانم و هر آنچه در توان دارم برای تیم ملی و مردم ایران انجام می‌دهم و برای موفقیت تیم ملی مبارزه می‌کنم. برای من نتیجه بازی امروز هیچ اهمیتی نداشت؛ مهم این است که سخت کار کنیم و با تمرینات به آمادگی کامل برسیم.

او درباره ۱۰ نفره کردن تیم در دقیقه ۸۰ گفت: «ما اینجا آمدیم که فقط کار کنیم و بازیکنان باید در این اردو‌ها به آمادگی تکنیکی، روحی، تاکتیکی و همینطور به آمادگی کامل فیزیکی برسند. من و بازیکنان دست به دست هم دادیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در جام جهانی بگیریم و رضایت مردم ایران را جلب کنیم. همه توانم را برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی بکار خواهم گرفت.»

در همین رابطه رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی زود‌تر از زمان‌بندی اعلام شده به اتمام خواهد رسید. قرار است این تیم‌ برگردد و ادامه تمریناتش را در تهران پیگیری کند. سرمربی تیم ملی هم پیش از انجام بازی اول، به ایسنا گفته بود ارزیابی‌اش از این اردو منفی است.

طبق برنامه قرار بود این اردو تا هفدهم اردیبهشت ادامه داشته باشد اما علی کفاشیان گفته است که این تیم چهار یا پنج روز زود‌تر، به ایران بازخواهد گشت. با این حال دیدار با موزامبیک لغو نشده و همچنان پابرجاست.

تیمی که قرار بود با ۲۸ بازیکن به ژوهانسبورگ برود، فقط ۱۰ نفر را به همراه داشت. سپس شش بازیکن نفت، تراکتورسازی و فولاد خوزستان اضافه شدند و دو روز بعد از آن‌ها نیز چهار بازیکن استقلال خود را به محل برپایی اردو رساندند. به تدریج خبر پیوستن پژمان منتظری، رحمان احمدی و جواد نکونام هم می‌رسد.

سرمربی تیم ملی ایران به خبرگزاری ایسنا گفته: واضح است که ارزیابی من فقط می‌تواند منفی باشد. امکان اینکه به اهداف خود در این اردو برسیم وجود ندارد. این برنامه بیش از یک سال پیش مورد بحث قرار گرفت و طبق جلسات طولانی، سرانجام از جانب رییس فدراسیون تایید شد. وزیر ورزش و کمیته‌ جام جهانی هم تایید کردند.

کارلوس کی‌روش می‌گوید: متاسفانه همه از واقعیت خبر دارند و در جریان اتفاقی که افتاده قرار گرفته‌اند و نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که قضاوتی راجع به اتفاق رخ داده انجام دهم. به هر حال این حقیقت که ما اردوی خود را با ۱۰ بازیکن شروع کردیم، مسئولیت یا اشتباه من نیست.

کی‌روش که حالا با اخراج دیوید مویز از سمت سرمربیگری منچستر یونایتد، بیش از همیشه در رسانه‌های انگلیسی نامش به عنوان گزینه اصلی برای هدایت این در فصل آینده مطرح می‌شود درباره بازیکنان دعوت شده از سپاهان و غیبت آن‌ها در تمرینات تیم ملی که منجر به خط خوردن هر شش نفرشان شد، گفته است: تا جایی که اطلاع دارم این مسئله هیچ ربطی به بازیکنان سپاهان ندارد. اگر آن‌ها را به خاطر چیزی که مسئولیت آن‌ها نبوده محکوم کنیم، غیر منصفانه است.

سرمربی تیم ملی گفته: مسئولیت این اتفاقات بر شانه کسانی است که به تصمیم فدراسیون فوتبال بی‌احترامی کردند. من بازیکنان سپاهان را زمانی که مسابقات این فصل‌ به پایان برسد زیر نظر خواهم گرفت. اگر به این نتیجه‌ برسم که در تیم ملی به آن‌ها احتیاج دارم بی‌شک آن‌ها را دعوت خواهم کرد.
XS
SM
MD
LG