لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۴

دستگيری و «محروميت شديد» برای سه مربی و بازيکن مشهور فوتبال ايران


رسانه های ایران گزارش داده اند که به دنبال دستگيری سه بازيکن و يک مربی معروف ليگ برتر فوتبال ايران در یک مهمانی شبانه در شمال تهران، احکام قضايی و محروميت شديد انضباطی در انتظار آنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عليرضا عليپور، دبير هيئت رسيدگی به تخلفات حرفه ای تاکيد کرد که فوتباليست ها و سرمربی ليگ برتری شرکت کننده در پارتی شبانه، «حيثيت جامعه فوتبال و ورزش را خدشه دار کرده اند و بالاترين ميزان محروميت را برای بازيکنان خاطی اعمال خواهد شد.»

طبق آئين نامه ستاد منشور اخلاقی برای بازيکنان خاطی محروميت سه ماه تا سه سال به نسبت اتهام شان اعمال می شود و طبق گفته دبير هيئت رسيدگی به تخلفات حرفه ای، اشد مجازات در مورد بازيکنان دستگير شده اعمال می شود.

برخی از سایت های اینترنتی از افشين پيروانی، سرمربی پيشين تيم های پرسپوليس و استيل آذين و بازيکن سابق تيم های ملی و پرسپوليس؛ حسين کعبی، بازيکن پيشين تيم های ملی و باشگاه های استيل آذين، پرسپوليس، منچسترسيتی و فولاد اهواز و عليرضا نيکبخت واحدی، بازيکن پيشين تيم ملی و باشگاه های استقلال، پرسپوليس، استيل آذين و صبای قم به عنوان بازيکنان دستگيرشده در مهمانی مختلط زن و مرد نام برده که در جمهوری اسلامی جرم است.

حجت الاسلام عليپور همچنين گفت: «انتشار گسترده اين خبر در جامعه و خدشه ای که از اين بابت به جامعه فوتبال و ورزش کشور وارد می شود جبران ناپذير است و در صورتی که تخلف اين بازيکنان محرز شود، حداکثر مجازات نسبت به افراد خاطی اعمال خواهد شد.»

وی گفته که «اين اقدام ناپسند باعث شد تا جامعه فوتبال به اين گونه اقدامات متهم شوند که چنين لطمه ای به اعتبار فوتبال کشورغير قابل گذشت وچشم پوشی است و بايد مجازاتی متناسب با آن نسبت به بازيکنان خاطی اعمال شود.»

پیشتر مرکز اطلاع ‌رسانی فرماندهی نيروی انتظامی در تهران بزرگ به خبرگزاری فارس گفته بود: «چند فوتباليست معروف در پارتی شبانه دستگير شده اند.»

گزارش ها حاکی است که بازيکنان و مربی یاد شده هم اکنون در بازداشت به سر می برند و کميته رسيدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به وضعيت اين دستگير شدگان رسيدگی خواهد کرد.

پس از رسيدگی قضايی به پرونده اين بازيکنان و اعلام رای حقوقی و شرايط قضايی اين بازيکنان، پرونده به کميته انضباطی فدراسيون فوتبال ارجاع خواهد داد.

مسئولان کميته انضباطی فدراسيون فوتبال در اين مورد اعلام کرده‌اند که به ميزان جرم اتفاق افتاده، مراجع قضايی و دادگاه برای اين بازيکنان محکوميت تعيين می ‌کنند و به ميزانی که اين تخلف به حيثيت فوتبال از نظر معنوی آسيب رسانده تنبيه برای آنها در نظر گرفته می ‌شود.

به اعتقاد کميته انضباطی فدراسيون فوتبال، حضور اين افراد در «پارتی» فقط بحث ورود به زندگی شخصی آنها نيست و طبق آئين‌نامه فوتبال اگر يکی از اهالی فوتبال مرتکب جرمی شود که آن جرم به مجموعه فوتبال آسيب بزند، اين مسئله يک تخلف حرفه ‌ای محسوب می ‌شود.

علاوه بر آيين نامه منشور اخلاقی در فوتبال، آئين‌نامه انضباطی فدراسيون فوتبال هم برای چنين افراد متخلفی يک تا سه سال محروميت در نظر گرفته است. بنابراين فوتباليست ‌های دستگير شده حداقل يک سال و حداکثر سه سال به ميزان شدت و ضعف تخلف از فوتبال محروم خواهند شد.

خبرگزاری مهر از قول مهدی تاج، نايب رييس فدراسيون فوتبال گزارش داده بود: «در ميان نفراتی که نيروی انتظامی آنها را در پارتی اخير دستگير کرده متاسفانه سه چهره معروف جزو خانواده فوتبال بودند گزارش کاملی از فرماندهان نيروی انتظامی در خصوص پارتی شبانه به فدراسيون فوتبال رسيده است که با تکميل جزئيات و مستندات لازم پيرامون آن، به طور ويژه بحث و بررسی خواهد شد.»

چندی پيش نيز خبرگزاری های ايران از دستگيری يک فوتباليست معروف ليگ برتری در يک مهمانی در لواسانات تهران خبر دادند که آن بازيکن با اختصار «ش ر» معرفی شده و بازيگر زن سينما و سريال های تلويزيونی دستگير شده به همراه اين بازيکن با اختصار «ب ب» نام برده شده بود.
XS
SM
MD
LG