لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۶

سرمربی تيم ملی جوانان متهم به دلالی برای رويانيان


مديرعامل باشگاه نفت تهران گفته است: «برای فوتبالی که سرمربی تيم ملی جوانان در نقش واسطه ظاهر می‌شود، متاسفم.»

در آخرين روزهای فصل نقل و انتقالات، افشاگری های متعددی توسط مسئولين باشگاه ها درباره رخنه کردن فساد و نقش موثر عوامل غير قانونی در جابه جايی بازيکنان صورت گرفته است.

منصور قنبرزاده نيز با اشاره به تماس سرمربی تيم ملی جوانان با دروازه بان اين تيم برای پيوستن به پرسپوليس، ضمن انتقاد از عملکرد رويانيان در انجام مذاکرات خارج از عرف قانونی، به خبرگزاری فارس گفته است: «از آن بدتر رفتاری است که سرمربی جوانان انجام داده و در نقش واسطه ظاهر شده تا برای يک باشگاه، اقدام به جذب بازيکن کند. مسئولان فدراسيون بايد فردی را برای سرمربيگری تيم ملی انتخاب کنند که شأن جايگاه خود را بداند.»

اکبر محمدی خود درباره چهار بازيکنی که به پرسپوليس پيوسته اند، به همين خبرگزاری می گويد: «چهار بازيکن را تاييد کردم، اما معرفی نکردم.»

در هفته گذشته از رسانه های اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب و نشريه شهرداری تهران، همگی گزارش هايی را درباره فعاليت های اکبر محمدی در فصل نقل و انتقالات منتشر کرده اند.

اتهام واسطه گری به سرمربی تيم ملی جوانان با چاپ مطلبی در شماره ۱۰۶ نشريه ورزشی «تماشاگر» آغاز شد. اين هفته نامه با اشاره به رفت و آمد مکرر سرمربی تيم ملی جوانان به محل باشگاه پرسپوليس نوشت: محمدرضا خانزاده، علی اسماعيل زاده و عليرضا جهانبخش توسط او به پرسپوليس معرفی شده و قرارداد بسته اند.

روزنامه اعتماد نيز ۲۵ خرداد در گزارشی با تيتر «دارند با دلاليسم سر فوتبال رده های ملی را می تراشند»، به انتقاد از فعاليت های سرمربی تيم ملی جوانان در فصل نقل و انتقالات پرداخت و نوشت: انگار کفاشيان چشمانش را روی برخی مسايل بسته. زيرا دلاليسم به تيم های ملی هم راه پيدا کرده.

بر اساس آيين نامه فدراسيون فوتبال، افراد شاغل در فدراسيون نمی توانند در باشگاه ها فعاليت کنند. اما به نوشته اين روزنامه؛ اکبرمحمدی سرمربی تيم ملی جوانان، مشاور رويانيان شده و در نقل و انتقال چند بازيکن تيم ملی جوانان به پرسپوليس نقش داشته.

اعتماد نوشته است: «محمدی يک پرسپوليسی دو آتشه هم هست اما مثل اينکه او فراموش کرده سرمربی تيم ملی است. ردپای او در انتقال کنعانيان، جهانبخش، اسمعيل زاده، خانزاده و ديگران کاملاً مشخص است.»

«به رويانيان مشاوره می دهم»

«من با افتخار می‌گويم به آقای رويانيان مشاوره می‌دهم. اين مشاوره‌ها در راستای توسعه فوتبال است و در مسير رسالتی است که در فوتبال داريم. ايشان ديدگاه خوبی در جهت توسعه فوتبال در بخش جوانان دارند.»

اين پاسخی است که سرمربی تيم ملی جوانان به منتقدان خود داده.
او درباره بازيکنی به نام حسين کنعانی هم گفته است: «زمانی که کنعانی به پرسپوليس رفت، دنيزلی از رويانيان خواست توصيه‌های مرا درباره جذب بازيکنان جوان جويا شود. هر هفته دو ساعت با رويانيان جلسه دارم. فقط مشورت می‌دهم. حالا که مرا متهم به دلالی می کنيد، بنويسيد مشاور علمی، فنی و رييس توسعه فوتبال باشگاه پرسپوليس هستم.»

درج اين گزارش در روزنامه اعتماد و برخی سايت های خبری نيز تاکنون منجر به واکنش فدراسيون فوتبال نشده است.

سايت «مشرق نيوز» که گفته می شود نزديک به نهادهای امنيتی است، در گزارشی با اشاره به نحوه ورود اکبر محمدی به سطوح عالی فوتبال ايران نوشته است: «او به شکل عجيبی به سرمربيگری تيم ملی رسيد. ابتدا کارشناس برنامه نه چندان مهم تلويزيون بود و هرگز در قامت تحليلگر مطرح نشد. اما در پی اتفاقاتی مبهم، ناگهان سر از صندلی تيم ملی در آورد که نتيجه ای جز شکست به جا نگذاشت.»

سرمربی تيم فوتبال جوانان ايران می گويد نه تنها رويانيان؛ بلکه مديران ساير باشگاه ها مثل رحيمی، دهکردی و صوفی نيز با او در ارتباط‌ هستند و «ساکت نيز زمانی که در سپاهان بود با من مشورت می‌کرد.»

کميته رسيدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال نيز به محمدی تذکر داده است اما او می گويد: «اين کميته مرتکب گناه شد. آنها سوار موجی شدند که برخی ايجاد کرده و با آبروی افراد بازی کردند. اگر مشورت دادن جرم است همه مشاوران بايد دادگاهی شوند؛ از جمله برخی اعضای همين کميته که بازيکن و مربی معرفی می‌کنند و سال گذشته نيز در برنامه ۹۰ به اين موضوع اشاره شد.»

بيرانوند: با او به دفتر رويانيان رفتم

غير از بازيکنانی که از تيم ملی جوانان راهی پرسپوليس شده اند، دروازه‌بان نفت تهران نيز گفته است: سرمربی تيم ملی فوتبال جوانان به من پيشنهاد داد که به پرسپوليس بروم.

علی بيرانوند به خبرگزاری فارس گفت: قبل از رقابت های آسيايی در مالزی، اکبر محمدی با من تماس گرفت و پيشنهاد داد به پرسپوليس بروم. من از اين پيشنهاد استقبال کردم. البته با باشگاه نفت تهران قرارداد داشتم.

بيرانوند در ادامه گفت: «يک روز با محمدی به دفتر رويانيان رفتيم و ايشان هم به من پيشنهاد خوبی داد اما مديرعامل باشگاه نفت از من ناراحت شد که بدون هماهنگی باشگاه چنين کاری انجام دادم.»

اما اکبر محمدی با تکذيب اظهارات اين دروازه بان جوان گفته است: من نه او را ديده‌ام و نه تلفنی با او صحبت کرده‌ام. رويانيان درباره اين بازيکن از من سؤال پرسيد و من نمی‌دانستم که اصلا او با باشگاهش قرارداد دارد يا نه و فقط از نظر فنی اين بازيکن را تاييد کردم.

محمدی همچنين گفته است که از مدير عامل نفت تهران به خاطر اتهاماتش شکايت خواهد کرد تا اعاده حيثيت کند.

بخش فارسی سايت «گل» درباره اين ماجرا نوشته است: «حق طبيعی رويانيان است که دست به جوانگرايی و ترکيبی تازه از بازيکنان با استعداد بزند اما اينکه سرمربی تيم ملی جوانان مشغول مشاوره دادن به اين باشگاه است، يک جای کار می لنگد.»
XS
SM
MD
LG