لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دوحه قهرمان آسیا شد


مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم ملی کشتی ایران به پایان رسید. کشتی‌گیران ایرانی با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز، ژاپن را پشت سر گذاشتند و بار دیگر بر بام کشتی آسیا ایستادند.

بیست و هشتمین کشتی آزاد قهرمانی آسیا به میزبانی دوحه برگزار شد. قطر حالا با حضور جمال الشهرانی در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، یکی از با نفوذ‌ترین کشورهای جهان در ارگان جهانی این رشته ورزشی است.

برای ایران در این رقابت‌ها مسعود اسماعیل‌پور در وزن ۶۵ کیلوگرم، پیمان یاراحمدی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شدند.

بهنام احسان‌پور و کمیل قاسمی به مدال نقره دست یافتند و یونس سرمستی نماینده سبک وزن ایران به مدال برنز رسید. از جمع نفرات اعزامی در ترکیب هشت نفره ایران، فقط سعید داداش‌پور در ۷۰ کیلوگرم به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده از حضور در مسابقات کناره‌گیری کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

در فینال وزن دوم، بهنام احسان‌پور در مصاف با دولت نیازبکوف دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد. احسان‌پور ۵ بر ۳ پیش بود اما داوران در لحظات آخر دو امتیاز او را برگرداندند. اعتراض مربیان ایران هم بی‌نتیجه بود و احسان‌پور به مدال نقره رسید.

پیمان یاراحمدی در فینال مقابل دایسوکه شیمادا از ژاپن به روی تشک رفت و موفق شد با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی برسد.

در فینال ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان به مصاف ماگومد موسایف کشتی گیر روسی الاصل قرقیزستان رفت که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.

محمدیان که فرزند عسگری محمدیان نایب قهرمان دو المپیک بارسلون و آتلانتاست، با نتیجه ۱۰ بر ۳ به برتری رسید تا آخرین طلایی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

در روز پایانی مسابقات، این کشتی‌گیران موفق به کسب مدال شدند.

۶۱ کیلو: ۱- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) ۲- بهنام احسان‌پور (ایران) ۳ - ماساکازو کومی (ژاپن) و باتبولد (مغولستان)

۷۰ کیلو: ۱- بهزاد عبدالرحمانف (ازبکستان) ۲- سلیم خان یوسف‌اوف (تاجیکستان) ۳- کوجیما تاکافومی (ژاپن) و داغدور بیک (قرقیزستان)

۷۴ کیلو: ۱- پیمان یاراحمدی (ایران) ۲- دایسوکه شیمادا (ژاپن) ۳- رشید قربانف (ازبکستان) و ناراسینگ (هندوستان)

۹۷ کیلو: ۱- محمدحسین محمدیان (ایران) ۲- ماگومد موسایف (قرقیزستان) ۳- تاکشی یاماگوچی (ژاپن) و جائه گانگ کیم (کره جنوبی)

تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با هشت فرنگی‌کار از روز شنبه کار خود را در این رقابت‌ها آغاز خواهد کرد.

رده بندی تیمی کشتی آزاد: ۱- ایران ۶۸ امتیاز ۲- ژاپن ۶۰ امتیاز ۳- قرقیزستان ۵۴ امتیاز ۴- مغولستان ۵- ازبکستان ۶- قزاقستان ۷- هندوستان ۸- چین ۹- تاجیکستان ۱۰- عراق

XS
SM
MD
LG