لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

دستگیری‌های تازه در «پاکسازی منازل مجردی» و «پارتی شبانه» در سمنان و کرمان


همزمان با دستگیری ۹۷ نفر در سمنان در طرحی موسوم به «پاکسازی منازل مجردی آلوده»، دادستان کرمان از دستگیری ۲۳ نفر در یک «پارتی شبانه» خبر داد و گفت در این پرونده فردی «از طریق کانال تلگرامی خود افرادی را برای شرکت در این پارتی دعوت» می‌کرده است.

به گزارش سایت دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری روز سه‌شنبه چهارم خرداد ضمن متهم کردن شرکت کنندگان در این جشن به «شرب خمر»، و «رقص مختلط با پوشش‌های نامناسب» افزود که «اجازه نمی‌دهیم افراد در قالب مزون لباس»، پارتی برگزار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان همچنین اعلام کرد که محل برگزاری این «جشن» با دستور بازپرس پرونده پلمب شده است.

آقای سالاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: «متاسفانه اخیرا گزارش‌های رصد فضای مجازی حکایت از تلاش افراد معلوم الحالی برای ترویج این پدیده قبیح مجرمانه دارد».

در ایران شرکت در برخی از جشن‌های خصوصی مختلط می‌تواند منجر به بازداشت افراد شود و در ۳۵ سال گذشته صد‌ها گزارش در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شده است.

۱۵ اردیبهشت ماه امسال خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضاییه از بازداشت «هفت بازیگر معروف سینما» در یک «پارتی شبانه» در شمال تهران خبر داده بود.

در روزهای پایانی اردیبهشت نیز نبی‌الله مسلمی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مازندران از بازداشت بیش از ۱۵ وکیل در یک «پارتی شبانه» در شهرستان سرخ‌رود محمودآباد این استان خبر داده بود.

روز سه‌شنبه همچنین مجتبی اشرفی معاون عملیاتی فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۸۷ مرد و ۱۰ زن در طرحی موسوم به «طرح ۴۸ ساعته پاکسازی منازل مجردی آلوده» خبر داد.

به گفته آقای اشرفی، در این طرح از ۵۳ خانه مجردی «آلوده» که «عملیات شناسایی آنها چند ماه قبل» انجام شده بود ،«مواد مخدر»، «مشروبات الکلی» و «دریافت کننده ماهواره کشف » و چهار خودروی «متهمان» نیز «توقیف» شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی وجود «منزل مجردی آلوده» را «از عوامل موثر در فرآیند وقوع جرایم مختلف به ویژه سرقت» دانست.

حساسیت‌ مقامات جمهوری اسلامی درباره خانه‌های مجردی طی سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و برخی از مقامات نیروی انتظامی و قوه قضائیه وجود این خانه‌ها را باعث «گسترش بی‌بندوباری» در جامعه دانسته‌اند.

در همین زمینه، اتحادیه مشاوران املاک ۲۰ دی ۱۳۸۹ اعلام کرده بود که اجاره آپارتمان به مجرد‌ها توسط مشاوران املاک کنترل خواهد شد.

بر اساس این ابلاغیه، بنگاه‌های مسکن موظف هستند قبل از تنظیم قرارداد اجاره برای متقاضیان مجرد، علت اجاره‌نشینی آنها را با رویت مدارک مستند مبنی بر اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا کارت اشتغال به کار یا جواز کسب، جویا شوند و در صورت تایید، برای این گروه از مستاجران فرم مخصوص «مستاجران مجرد» پر کنند.

XS
SM
MD
LG