لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۱

خطوط هوایی اروپایی «پروازهای خود را به تهران از سر می‌گیرند»


روزنامه دولتی ایران روز پنجشنبه هشتم بهمن گزارش داد که پس از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی چندین شرکت هوایی اروپایی قرار است پروازهای خود را به تهران از سر بگیرند.

روزنامه ایران از قول محمد خداکرمی معاون سازمان هواپیمایی کشوری نوشت تعدادی از مدیران شرکت هوایی بریتیش ایرویز برای گفت‌وگو در مورد از سرگیری پروازهای آن شرکت وارد تهران شده‌اند.

این مقام جزییات بیشتری را از اين ملاقات و مذاکرات اعلام نکرد.

به گفته آقای خداکرمی، ایرفرانس و شرکت هوایی هلندی کی‌ال‌ام نیز اخیرا آمادگی خود را برای از سرگیری پرواز به تهران اعلام کرده‌اند.

شرکت ایرفرانس ماه گذشته اعلام کرد که برای اولین بار پس از هفت سال توقف در ماه آوریل پروازهای خود را به تهران از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک سخنگوی کی‌ال‌ام گفت این شرکت هوایی همواره در جستجوی مقاصد جدیدی است ولی در مورد از سرگیری پروازهای این شرکت به تهران که در سال ۲۰۱۳ متوقف شد، هنوز تصمیم‌گیری نکرده است.

سخنگوی کی‌ال‌ام افزود: «در حال حاضر هیچ طرح مشخصی برای راه‌اندازی پروازها به مقصد تهران نداریم. شرکت کی‌ال‌ام شرایط جدید ناشی از لغو تحریم‌های بین‌المللی ایران را مدنظر دارد».

بریتیش ایرویز نیز هنوز طرح مشخصی را برای از سرگیری پروازهای خود به تهران اعلام نکرده است هر چند ویلی والش مدیرعامل مجموعه شرکت‌های هوایی که بریتیش ایرویز نیز زیرمجموعه آن است، اخیرا در کنفرانسی گفت این شرکت تمایل دارد به زودی پروازهای خود به تهران را از سر بگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآوری می‌کند که خطوط هوایی اروپایی در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران پروازهای خود را به تهران قطع کردند. در حال حاضر ایران ایر، خطوط هوایی دولتی ایران، هر هفته سه پرواز به لندن و دو پرواز به شهرهای پاریس و آمستردام دارد.

چند روز پیش ایران اعلام کرد دایر کردن پروازهای مستقیم به آمریکا را نیز در دست بررسی دارد. پروازهای مستقیم بین ایران و آمریکا بیش از سه دهه پیش و پس از گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا قطع شد.

در عین حال در ماه‌های اخیر ایران به خرید تعداد زیادی هواپیمای مسافربری از شرکت آمریکایی بوئینگ اظهار علاقه کرده است. مقامات ایرانی از مدتی پیش نيز مذاکره برای خرید ۱۱۴ فروند هواپیمای مسافربری از شرکت اروپایی ایرباس را آغاز کردند که قرارداد آن روز پنجشنبه در پاریس به امضاء طرفین رسید.

حدود یک میلیون ایرانی‌تبار در آمریکا و به خصوص ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند. هر سال هزاران نفر از آنها به ایران سفر می‌کنند و باید پرواز خود را در فرودگاه‌های دیگری مثل لندن، آمستردام، فرانکفورت، استانبول و دوبی تعویض کنند.

XS
SM
MD
LG