لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۵

تغییرات وسیع در پرسپولیس؛ درخشان جای دایی را گرفت


حمیدرضا سیاسی رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، علی دایی را از سمت سرمربیگری پرسپولیس برکنار و حمید درخشان را جایگزین او کرد. دایی درباره سرمربی جدید گفت: درخشان اگر فوتبال را می‌فهمید، پیکان و شاهین بوشهر را به فلاکت نمی‌کشاند.

عصر چهارشنبه ۱۹ شهریور درخشان و دایی همزمان در محل تمرینات پرسپولیس حضور یافتند. دایی حاضر به ترک محل تمرین نبود. در پی متشنج شدن فضا، خبرگزاری ایسنا نوشته است که افشین پیروانی دستیار دایی جملات توهین آمیزی را خطاب به سرمربی جدید بیان کرد اما دایی دستش را روی دهان او گذاشت.

علیرضا رحیمی مدیرعامل پرسپولیس با تصمیم هیات مدیره مخالفت کرده و در پی این مخالفت، برکنار شده و جای خود را به بهروز منتقمی داده است. منتقمی به عنوان سرپرست جدید، همراه با درخشان در محل تمرینات پرسپولیس حضور یافت.

حمیدرضا سیاسی در جمع خبرنگاران گفت: علیرضا رحیمی اگر نخواهد مصوبه هیات مدیره باشگاه را اجرا کند، از سمت خود عزل خواهد شد.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که قرارداد علی دایی چگونه پرداخت خواهد شد، گفت: باید با او توافق لازم صورت پذیرد. ما نگران پرسپولیس هستیم و احساس کردیم، تیم فرصت را برای قهرمانی از دست می‌دهد.

اما علیرضا رحیمی به بخش خبری صداوسیما گفت: تا زمانی که من مدیر عامل هستم علی دایی سرمربی تیم است و زیر بار برکناری او نمی‌روم. آقای سیاسی چه کاره است؟ ایشان حتی یک بار هم توپ به پایش نخورده و معلوم نیست کجای این فوتبال است که برای این قهرمان ملی تصمیم می‌گیرد.

مدیرعامل برکنار شده باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: من نمی‌دانم این آقا به دنبال چیست. هویت سیاسی‌اش مشخص نیست و ایشان به چه حقی می‌خواهد برای این قهرمان ملی تصمیم بگیرد؟ چون پول دارد؟ من شرافت خودم را به هیچ قیمتی نمی‌فروشم و از علی دایی حمایت می‌کنم. حتی اگر قرار است دایی برکنار شود، این راه و روش برای کنار گذاشتن او درست نیست.

رحیمی تاکید کرد: مطمئن باشید دایی پرسپولیس را جمع می‌کند و این طرز برخورد با یک قهرمان ملی به هیچ وجه درست نیست. از آقای روحانی می‌خواهم وارد قضیه شود و مانع این نوع برخورد با قهرمان ملی ما شود.

دایی: دیروز احمدی‌نژاد و امروز گودرزی برکنارم کردند

سرمربی برکنار شده پرسپولیس با حضور در محل تمرین این تیم، با بازیکنان خداحافظی کرد. دایی به خبرنگاران گفت: زمانی سرمربی تیم ملی بودم و توسط احمدی‌نژاد از کار برکنار شدم. امروز هم وزیر ورزش من را برکنار کرد. کسی که معلوم نیست از کجا آمده و فقط به خاطر اینکه پول دارد و به سه باشگاه تهرانی کمک کرده، برای پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند. دلم برای ورزش ایران می‌سوزد.

دایی با تاکید بر اینکه نامه‌ای مبنی بر برکناری به او نداده‌اند، گفت: «نمی‌دانم چرا کسی که در کار تراکم است آمده و راجع به من صحبت می‌کند. این زنگ خطری برای ورزش است. از هواداران پرسپولیس حلالیت می‌طلبم که نتوانستم نتایج خوبی با این تیم بگیرم».

در حالی که علی دایی بر سر تمرین پرسپولیس حاضر شده بود، حمیدرضا سیاسی و حمید درخشان نیز برای مراسم معارفه وارد دفتر ورزشگاه درفشی‌فر شده‌اند. منتقمی، سرپرست جدید سرخپوشان هم برای مراسم معارفه سرمربی جدید سرخ‌پوشان وارد دفتر ورزشگاه درفشی‌فر شد.

بهروز منتقمی گفت: امروز قرار است آقای سیاسی رسماً حکم برکناری دایی را به من بدهد و من هم به عنوان سرپرست این حکم را امضا کنم.

در حالی که حمید درخشان به همراه دستیارش به رختکن محل تمرین پرسپولیس رفته بودند، علی دایی روی یکی از نیمکت‌ها نشسته و اعلام کرد تا زمانی که به طور کتبی او را از کار برکنار نکنند محل تمرین را ترک نخواهد کرد.

افشین پیروانی دستیار دایی درباره اتفاقات اخیر گفت: این مشکل مملکت است که بر اساس لیاقت و توانایی به هر کسی پست و مقام نمی‌دهند. کجای دنیا شاهد رخ دادن این اتفاقات هستیم؟

کاپیتان سابق پرسپولیس با انتقاد از اقدامات حمیدرضا سیاسی گفت: شما که این قدر پول دارید، چرا ابتدای فصل پولی را پرداخت نکردید تا خلعتبری و حسینی و پولادی و مسلمان را نگه دارید؟ تمام این اتفاقات با نقشه قبلی رخ داده.

بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان پرسپولیس هم گفت: «این تصمیم‌گیری‌ها از بالا صورت گرفته و از ابتدای فصل به دنبال این تغییرات بوده‌اند. کنار گذاشتن سرمربی و مدیرعامل باشگاه به این شکل یک کار کاملا غیرحرفه‌ای بود که حتی در فوتبال آماتور دنیا نیز این امر را مشاهده نمی‌کنیم. این اتفاق عواقب خطرناک و بدی را برای پرسپولیس در پی دارد که به زودی آن را شاهد خواهیم بود».

خبرگزاری ایسنا در گزارش اتفاقات باشگاه پرسپولیس نوشته است: در حالی که حمید درخشان و حمیدرضا سیاسی در رختکن پرسپولیس حضور دارند، افشین پیروانی توهین‌هایی را خطاب به سیاسی و درخشان بیان کرد که علی دایی سعی کرد او را آرام کند و دستانش را روی دهان پیروانی گذاشت.

علی دایی گفت: اگر تا شب حکم اخراج من و دستیارانم را رسما به من ندهند فردا صبح در درفشی‌فر حاضر می‌شوم و تیم را تمرین می‌دهم. بعد از ظهر هم به عنوان سرمربی در نشست خبری شرکت می‌کنم. روز جمعه هم به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌نشینم!

XS
SM
MD
LG