لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۱

واليبال ايران در آستانه صعود به ليگ جهانی ۲۰۱۳


تيم ملی واليبال ايران که در نخستين گام برای ورود به ليگ جهانی واليبال، مصر را در قاهره با نتيجه ۳-۰ شکست داده بود، در دومين بازی هم با نتيجه ۳-۱ از سد اين تيم گذشت.

ايران و مصر که قهرمانان واليبال جام ملت های آسيا و آفريقا هستند، يکشنبه شب در شرايطی مقابل هم قرار گرفتند که حتی شکست ۳-۱ ايران نيز منجر به صعود شاگردان خوليو ولاسکو می شد.

ايران با عبور از سد مصر، در مرحله بعد رقيب ژاپن خواهد شد تا تيم پيروز، مجوز حضور در ليگ جهانی سال ۲۰۱۳ را دريافت کند. اتفاقی که تاکنون برای واليبال ايران رخ نداده اما ژاپنی‌ها هجده بار آن را تجربه کرده‌اند! سال گذشته واليبال ايران در رقابت‌های انتخابی ليگ جهانی مغلوب چين شد و دو سال قبل هم به مصر باخته بود.

حالا تيم پا به سن گذاشته ژاپن در روزهای ۱۷ و ۱۹ شهريور- هفتم و نهم سپتامبر در تهران بايد مقابل تيم جوان، پرانگيزه و متحول شده ايران صف آرايی کند.

ايران ۳ مصر ۱

تيم‌‌های ملی واليبال ايران و مصر در دومين مسابقه شان به ميزبانی قاهره به مصاف هم رفتند. شاگردان ولاسکو برای رسيدن به مرحله دوم زيرگروه ليگ جهانی فقط به پيروزی در يک گيم نياز داشتند.

اين مهم در همان گيم نخست تحقق پيدا کرد. دفاع بی نقص روی تور از جمله عوامل برتری ايران بود. دريافت‌های اول ايران هم که در گذشته اين تيم را آزار می داد، در اين مسابقه بهتر شده بود.

در امتياز ۱۶ بر ۷ به سود ايران، تيم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شدند. عبدالعزيز سرمربی مصر از اين اختلاف بسيار ناراحت بود، اما تمهيدات و تغييراتی که او ايجاد می کرد نيز نتوانست تغييری در روند بازی و برتری ايران ايجاد کند.

در ادامه، با از دست دادن سرويس توسط مصر، ايران به امتياز ۲۴ رسيد و امتياز بيست و پنجم هم توسط شهرام محمودی به دست آمد.

در گيم دو شاگردان عبدالعزيز بازی متفاوتی را نسبت به گيم نخست به نمايش گذاشتند. سرويس‌های خوب موسوی باعث شد بازی به تساوی در امتياز ۱۸ کشيده شود. در ادامه نيز ايران پيش افتاد.

بازی در اين گيم، پاياپای پيش رفت. در امتياز ۲۶ بر ۲۵ به سود مصر، ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد و سعيد معروف را از زمين بيرون کشيد تا مهدوی را جايگزين کند. اين گيم نفسگير با شرايط برابر ادامه يافت. شهرام محمودی با آبشار زيبايش بازی را در امتياز ۲۸ به تساوی رساند، اما در ادامه مصری‌ها با استفاده از دريافت بد بازيکنان ايران، گيم دوم را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود رقم زدند.

در گيم سوم جوان تازه واردی به نام مجتبی ميرزاجان پور هم به ميدان آمد تا ولاسکو او را در شرايط مسابقه آزمايش کند. دفاع خوب مدافعان و سرويس‌های موثر باعث شد تا گيم سوم با نتيجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ايران خاتمه پيدا کند.

گيم چهارم هم فرصتی مناسب بود تا بازيکنان کم تجربه‌تر وارد ميدان شوند و يک بازی بين‌المللی را تجربه کنند. بازيکنان ذخيره ايران هم از اين آزمايش سربلند خارج شدند. مصطفی‌وند در اين گيم جايگرين کاپيتان نادی شد.

ميانگين سنی ايران در گيم چهارم پايين آمده بود. امتياز شانزدهم را ميرزاجان پور با دريافت و آبشار خود برای ايران به ارمغان آورد.

ايران در ادامه نيز تيم برتر زمين بود و موفق شد اين گيم را هم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه دهد و با دو پيروزی در خاک مصر، به تهران برگردد تا مهيای دو ديدار حساس با ژاپن شود.
XS
SM
MD
LG