لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۱

«یک مرزبان ایرانی» در درگیری با افراد مسلح در سیستان‌وبلوچستان کشته شد


منطقه مرزی «جکیگور» در شهرستان سرباز
منطقه مرزی «جکیگور» در شهرستان سرباز

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که در جریان درگیری نیروهای مرزبانی ایران با افراد مسلح که «اشرار» معرفی شده‌اند، یک مرزبان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش داده که این درگیری صبح روز جمعه ۱۷ دی ماه بوقوع پیوسته و محل آن نیز «محدوده میل مرزی ۲۲۱ هنگ مرزی جکیگور شهرستان سرباز» بوده است.

بر پایه این گزارش، افراد مسلح از خاک پاکستان قصد ورود به ایران را داشته‌اند که با نیروهای مرزبانی ایران درگیر شده‌اند.

این گزارش در حالی است که مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران این افراد را «تروریست» معرفی کرده و گفته است که آن‌ها «به قصد کمین عملیات ناموفقی را انجام دادند» ولی «به عقب رانده شدند».

مجید آقابابایی افزوده که «حمله این گروهک‌های تروریستی که از خاک پاکستان ورود یافته بودند در مسیر جاده مرزی جکیگور حوالی پاسگاه عدالت انجام شد».

او محل استقرار این گروه‌ها را «خاک پاکستان» عنوان کرده و گفته است که «بیش از ۹۰ درصد قاچاق مواد مخدر و انسان به کشورمان از داخل خاک پاکستان و توسط این افراد انجام می‌گیرد».

آقای آقابابایی، مقام‌های پاکستانی را متهم کرده که «در این زمینه پاسخگو نیستند» و «برخورد قاطعی با این تروریست‌ها و اشرار» انجام نمی‌دهند».

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از یک درگیری دیگر در عصر روز جمعه و این بار در مرز سراوان خبر داده است که به گفته او، «در این عملیات موفقیت‌آمیز بیش از ۵۰۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد».

استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران طی سال‌های اخیر بار‌ها محل رویارویی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی با گروه‌های مسلح بوده که مقام‌های ایران از آن‌ها به عنوان «تروریست»، «قاچاقچی» و «اشرار» نام می‌برند.

در این درگیری‌ها ده‌ها تن از نیروهای مرزبانی و انتظامی ایران جان خود را از دست داده‌اند. جمهوری اسلامی نیز از کشته شدن افراد مسلح و کشف و ضبط صد‌ها تن مواد مخدر خبر داده‌ است.

آخرین درگیری گزارش شده در منطقه مرزی استان سیستان‌وبلوچستان مربوط به ۲۸ آذرماه امسال است که در سراوان رخ داد و آن‌گونه که سپاه پاسداران اعلام کرده، یک پاسدار در این درگیری کشته و یک پاسدار دیگر مجروح شد.

XS
SM
MD
LG