لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

پلیس کنیا از بازداشت دو ایرانی با «پاسپورت جعلی اسرائیلی» خبر داد


مقامات کنیا روز جمعه اعلام کردند دو ایرانی که با استفاده از پاسپورت جعلی اسرائیلی قصد ورود به این کشور را داشتند بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۸ شهریور گزارش داد که این دو ایرانی توسط پلیس ضد ترور کنیا و به ظن داشتن برنامه برای انجام عملیات تروریستی بازداشت شده‌اند.

بازداشت این دو نفر در حالی صورت می‌گیرد که کنیا پارسال نیز دو ایرانی به نام‌های «احمد ابوالفتحی محمد» و «منصور موسوی» مظنون به عضویت در نیروی قدس سپاه پاسداران را به حبس ابد محکوم کرد.

این دو نفر به اتهام حمل ۱۵ کیلوگرم ماده منفجره قوی «آر. دی. ایکس» در کنیا بازداشت شدند.

مقامات کنیا هنوز نام دو ایرانی تازه بازداشت شده را منتشر نکرده‌اند، اما موندا نجوکا سخنگوی وزارت کشور کنیا گفته است که این دو ایرانی پاسپورت اسرائیلی داشتند و سعی کردند که روز پنجشنبه از طریق فرودگاه وارد کنیا شوند.

وی به رویترز گفته است ظن آن می‌رود این دو نفر قصد اقدام تروریستی داشته‌اند که ممکن است کنیا مقصد اصلی آن‌ها بوده باشد یا مقصد نهایی آن‌ها کشور دیگری باشد.

به گفته سخنگوی وزارت کشور کنیا، مسئله این دو ایرانی توسط پلیس ضد ترور و اینترپل پیگیری می‌شود.

افراد یاد شده هم اکنون تحت بازجویی هستند و رویترز می‌نویسد که معلوم نیست آیا اتهام وارده به آنها تفهیم شده است یا نه.

ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

کنیا که در پی حمله تروریستی به چند منطقه این کشور، از جمله حمله تروریستی شهریور ماه پارسال به مرکز خرید «وست گیت» در حالت آماده باش است. آن حمله منجر به کشته شدن ۶۷ نفر شد.

گروه افراطی الشباب وابسته به القاعده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ۱۴ شهریور خبر کشته شدن احمد عبدی غودانی، رهبر گروه اسلامگرای الشباب سومالی را در حمله هوایی تایید کرد.

انتظار می‌رود این گروه افراطی دست به سلسله حملاتی برای انتقام از کشته شدن غودانی بزند.

XS
SM
MD
LG