لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

سفرهای استانی فرمانده بسيج برای فعال کردن «حلقه های صالحين» در انتخابات


روزنامه بهار با اشاره به سفرهای استانی محمدرضا نقدی فرمانده بسيج برای فعال کردن «حلقه های صالحين» در انتخابات نوشته است: «کليد سفرهای استانی- انتخاباتی سردار نقدی حلقه‌های صالحين بسيج است».

روزنامه حمايت وابسته به قوه قضائيه جمهوری اسلامی در شماره يکشنبه خود هشدار ضمنی مسعود جزايری معاون ستاد کل نيروهای مسلح به کانديداهای انتخابات رياست جمهوری را منتشر کرده است.

روزنامه‌های اعتماد، شرق، ابتکار، جهان صنعت، قانون،کيهان و حمايت گزارش داده‌اند که در پی اعتراض کانديداها و همچنين انتقاد عمومی از روش برگزاری مناظره انتخاباتی، «سازمان صدا و سيما عقب نشينی کرد».

روزنامه خراسان از قو ل حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده است که «يک تيم کشف قيمت برای شير خام از سوی وزارت دادگستری تشکيل شده است».

سفرهای استانی فرمانده بسيج برای فعال کردن «حلقه های صالحين» در انتخابات

روزنامه بهار با اشاره به سفرهای استانی محمدرضا نقدی فرمانده بسيج نوشته است: «کليد سفرهای استانی- انتخاباتی سردار نقدی حلقه‌های صالحين بسيج است».

روزنامه بهار از سفرهای پرشمار فرمانده بسيج در هفته‌های اخير به استان‌های قم، اصفهان، هرمزگان، کرمان، گيلان، فارس، آذربايجان شرقی، سمنان و اردبيل با عنوان «سفرهای استانی» نام برده و نوشته است: «سردار نقدی کثيرالسفر شده است، با سفرهای استانی که يادآور سفرهای احمدی‌نژاد به دور ايران است و نه فقط از جايگاه رييس بسيج مستضعفين، بلکه از جايگاه يک فعال سياسی درباره مسائل سياسی- انتخاباتی» سخن می‌گويد.

به نوشته اين روزنامه، «اگرچه حضور سردار نقدی در جمع بسيجيان و حلقه‌های صالحين به‌خودی‌خود فاقد اشکال است، اما حمايت احتمالی رييس سازمان بسيج مستضعفين از نامزدهای انتخاباتی در آينده منافات با اصل بی‌طرفی خواهد بود.»

اين روزنامه با تاکيد بر اينکه کليد سفرهای استانی- انتخاباتی محمدرضا نقدی حلقه‌های صالحين بسيج است، نوشته است: «سال گذشته خبر تشکيل بيش از صد‌ هزار حلقه صالحين منتشر شد که سردار نقدی اين حلقه‌ها را شجره طيبه می‌خواند».

به نوشته روزنامه بهار، «حلقه‌های صالحين برای تبيين‌کردن مسائلی مانند مسائل روز، اقتصاد مقاومتی و تمدن اسلامی بين زير‌ مجموعه‌های صالحين و بسيج تشکيل شده‌اند» و محمدرضا نقدی فرمانده بسيج گفته است: «زمانی که مقام رهبری می‌گويند نبايد با آمريکا سازش کرد، يک سرمربی يا سرگروه حلقه‌های صالحين بايد آمار و ارقام آن را به صورت مستند و مستدل برای مخاطبان خود بيان کنند».

روزنامه بهار با اشاره به اينکه فراز مشترک اکثر سخنرانی‌های محمدرضا نقدی فرمانده بسيج در سفرهای استانی اعلام «ويژگی‌های نامزد اصلح و لزوم حضور فعال بسيج در انتخابات است» نوشته است: فرمانده بسيج همچنين در اين سفرها گفته است: «مردم بايد با توجه به معيارهای گفته‌شده توسط مقام رهبری، رييس‌جمهوری اصلح را انتخاب کنند و حماسه‌ای بيافرينند».

هشدار ضمنی معاون ستاد کل نيروهای مسلح به کانديداها

روزنامه حمايت وابسته به قوه قضائيه جمهوری اسلامی در شماره يکشنبه خود هشدار ضمنی مسعود جزايری معاون ستاد کل نيروهای مسلح به کانديداهای انتخابات رياست جمهوری را منتشر کرده است.

به نوشته اين روزنامه، مسعود جزايری «از کانديداهای انتخابات رياست جمهوری و حاميان آنان خواست در برابر نيروهای مسلح طوری رفتار کنند که عمل آنان دستمايه تحرکات رسانه ای دشمنان بيرونی و سوژه های ژورناليستی برخی از دنباله روهای داخلی آنها قرار نگيرد».

معاون ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنين تاکيد کرده است: «نيروهای مسلح به وظيفه خطير خود در کمک به تأمين امنيت همه جانبه انتخابات واقف است و از تمامی ظرفيت های خود استفاده می کند».

اعتراض و طنز درباره مناظره انتخاباتی،صدا و سيما را به عقب نشينی وادار کرد

روزنامه‌های اعتماد، شرق، ابتکار، جهان صنعت، قانون،کيهان و حمايت گزارش داده‌اند که در پی اعتراض کانديداها و همچنين انتقاد عمومی از روش برگزاری مناظره انتخاباتی، «سازمان صدا و سيما عقب نشينی کرد».

روزنامه شرق در شماره دوازدهم خرداد با تاکيد بر اينکه «برنامه سرگرم کننده مناظره انتقاد همگانی را برانگيخت»، يادداشت‌های کارشناسان ارتباطات و رسانه از جمله يادداشت هايی از حسام الدين آشنا،علی‎اکبر قاضی زاده، بهروز بهزادی، فريدون صديقی و گفت و گويی با حسين افخمی را منتشر کرده که همگی آنها آنچه را که به نام مناظره انتخاباتی پخش شد مورد انتقاد قرار داده‌اند.

اعتماد نوشته است: کانديداهای انتخابات تهديد کرده‌اند که اگر صدا و سيما روش برگزاری ماظره را اصلاح نکند، در مناظره های بعدی شرکت نمی‌کنند، و همزمان کارشناسان، اين مناظره را «توهين» توصيف می‌کنند اما کارگردان اين مناظره در سازمان صدا و سيما در پاسخ گفته است: «برخی مسابقه مشت زنی دوست دارند».

اين روزنامه همچنين گزارش داده است حسن روحانی يکی از کانديداها با تاکيد بر اينکه «رسانه ملی ما رسانه ميلی است»، اظهار اميدواری کرد که «از اين ساعت به بعد رسانه ميلی جمهوری اسلامی ايران تبديل به رسانه ملی شود».

روزنامه شرق گزارشی درباره «ﻋﻘﺐ ﻧﺸﻴﻨﻰ ﺳﻴﻤﺎ» منتشر کرده و نوشته است: «انتقاد مردم، نامزدها، فعالان سياسی و کارشناسان موجب عقب نشينی صدا و سيما شد».

اين روزنامه از قول ﺭﻳﻴﺲ ﺳﺘﺎﺩ انتخاباتی محمدرضاﻋﺎﺭﻑ نوشته است: «ﻃﺒﻖ ﮔﻔﺘﻪ عزت الله ﺿﺮﻏﺎﻣﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﺗﺴﺖ ﻭ ﻋﻜﺲ از مناظره ﺣﺬﻑ ﺷﻮﺩ».

محمد باقری‌بنابی نماينده‌ مجلس در گفت و گو با روزنامه شرق از سوژه طنز شدن اولين مناظره انتخاباتی بين مردم حرف زده و گفته است: «مردم مثلا می‌گفتند در مرحله بعد که بحث فرهنگ و هنر موضوع مناظره است، از کانديداها می‌خواهند که نقاشی بکشند».

اين روزنامه همچنين از قول عماد افروغ استاد دانشگاه و نماينده سابق مجلس نوشته است: «به برگزاری چنين مناظره‌ای مشکوکم و عزت الله ضرغامی بايد از ملت ايران عذرخواهی کند».

عماد افروغ همچنين گفته است: مناظره انتخاباتی پخش شده «بيشتر يک شو بود تا مناظره و تنها يک زنگ کم داشت تا پس از پرسش مجری، شرکت‌کنندگان زنگ را به صدا در بياورند تا برای سرعت عمل شان هم امتيازی کسب کنند».

حتی روزنامه کيهان که تحت نظر نماينده علی خامنه ای منتشر می شود در صفحه يک شماره دوازدهم خرداد ماه بازتاب داخلی و خارجی اولين مناظره تلويزيونی» نوشته است: «نامزدهای رياست جمهوری خواهان تغيير نحوه برگزاری مناظره شدند.

کيهان انتقاد غلامعلی حدادعادل و محمدباقر قاليباف به روش برگزاری مناظره را منعکس کرده است.

روزنامه حمايت وابسته به قوه قضائيه از «تغيير نحوه اجرای مناظره های انتخاباتی» خبر داده و نوشته است: «محسن رضايی ترس از تکرار شدن مناظره های سال ۸۸ را دليل اين گونه برگزار شدن مناظره ها دانست و گفت مسؤلان رسانه ملی در طراحی مناظره های امسال از ترس حوادث سال ۸۸ از سوی ديگر بام افتادند».

روزنامه حمايت نوشته است: «همان قدر که مناظره های سال ۸۸ موجب تعجب و شگفتی شد، اولين مناظره انتخاباتی بين نامزدهای انتخابات رياست جمهوری يازدهم نيز شگفتی ساز شد. عزت‌الله ضرغامی، رييس رسانه ملی که هفته قبل با اطمينان گفته بود مناظره‌ها جزو "پربيننده ترين، جذاب ترين و آگاهی بخش ترين" برنامه های انتخاباتی خواهد بود، شايد فکر نمی‌کرد مناظره ها تا آن حد جذاب شود که نامزدها اعلام کنند در مناظره های بعدی شرکت نخواهند کرد».


تشکيل تيم کشف قيمت «شير» از سوی وزير دادگستری

روزنامه خراسان از قو ل حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده است که «يک تيم کشف قيمت برای شير خام از سوی وزارت دادگستری تشکيل شده است».

به نوشته اين روزنامه، «تيم کشف قيمت شير» پس از آن تشکيل شد که سازمان حمايت از توليد و مصرف کنندگان نتوانست با توليدکنندگان شير دربار ه قيمت شير در سال ۹۲ توافق کند.

روزنامه خراسان همچنين از قول حسن رادمرد معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته است: «برای رفع اختلاف بين سازمان حمايت و توليدکنندگان قرار شد که وزير دادگستری به عنوان حکم موضوع را پيگيری کند، و آخرين قيمتی که از سوی تيم کشف قيمت شير روی شير خام با بار ميکروبی که مدنظر ماست تعيين می شود به عنوان قيمت نهايی شير خام ابلاغ شود».

اين روزنامه يادآوری کرده که توافق سال ۹۱ ميان وزارت بازرگانی و توليدکنندگان شير در فروردين ماه سال ۹۲ به پايان رسيده است، و حالا «توليدکنندگان شيرخام با اشاره به افزايش هزينه های توليد بار ديگر خواستار افزايش قيمت شيرخام شده‌اند، اما با توجه به اختلاف نظرهايی که بين توليدکنندگان و سازمان حمايت بر سر افزايش قيمت شير خام وجود دارد قرار شده که وزير دادگستری به عنوان حکم مشکل را حل کند».
XS
SM
MD
LG