لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۶

استاندار اصفهان «در اعتراض به سخنرانی قالیباف از حضور در جایگاه ویژه خودداری کرد»


رسول زرگرپور٬ استاندار اصفهان
رسول زرگرپور٬ استاندار اصفهان

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از «خودداری» استاندار اصفهان از حضور در جایگاه ویژه مراسم روز ۲۲ بهمن در اعتراض به سخنرانی محمد‌باقر قالیباف در این مراسم خبر داد.

ایرنا روز جمعه ۲۲ بهمن به نقل از این منبع آگاه که نامی از او نبرده است٬ نوشت رسول زرگرپور٬ استاندار اصفهان با وجود شرکت در مراسم ۲۲ بهمن٬ حاضر نشد در جایگاه ویژه این مراسم حاضر شود.

آن‌طور که این منبع آگاه گفته است، «انتخاب محمدباقر قالیباف شهردار تهران به عنوان سخنران» مراسم ۲۲ بهمن اصفهان علت این تصمیم استاندار بوده است.

این منبع همچنین افزوده که «استاندار اصفهان پیش از شروع سخنرانی شهردار تهران، این مراسم را ترک کرد».

استانداری اصفهان تاکنون درباره این خبر واکنشی نشان نداده‌ است.

ایرنا گزارش داده که انتخاب شهردار تهران به عنوان سخنران مراسم ۲۲ بهمن از یک هفته قبل با اعتراض‌هایی در اصفهان روبرو شده بود.

آن‌طور که این خبرگزاری دولتی گزارش کرده است، «برخی طیف‌های سیاسی از استاندار خواسته بودند تا سخنران دیگری را برای این مراسم معرفی کند».

استاندار اصفهان هم روز ۱۹ بهمن در واکنش به این اعتراض‌ها گفته بود که «این انتخاب ارتباطی با دولت و استانداری ندارد و در این زمینه کوچکترین هماهنگی هم با استاندار نمی‌شود».

خبرگزاری «برنا» هفته گذشته از «جبهه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان» به عنوان یکی از جریان‌‌های مخالف سخنرانی قالیباف در این مراسم نام برده بود.

این خبرگزاری نوشته بود جبهه مذکور با صدور بیانیه‌ای خواهان ورود استاندار به این قضیه و تغییر سخنران این مراسم شده بودند.

«برنا» اضافه کرده یکی از دلایل مخالفان این بوده که آنها معتقدند «قالیباف بعد از حادثه پلاسکو و در صحن مجلس پاسخ قانع کننده‌ای برای دلیل این اتفاق نداشته است».

«جبهه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» هم در بیانیه خود آورده که این دعوت «شائبه تبلیغات زودهنگام ریاست جمهوری و سوءاستفاده از امکانات دولتی {از سوی محمدباقر قالیباف} را به ذهن مردم متبادر می‌کند».

این بیانیه همچنین اعلام کرده بود که «این شخص به جای به دست گرفتن تریبون این مناسبت عظیم، باید در دادگاه پاسخگوی اتهاماتش در زمینه حاتم بخشی بی‌حساب و کتاب اموال و املاک عمومی و نیز قصور یا تقصیرش در رخداد فاجعه خونبار پلاسکو که غمی سنگین بر دل ملت نهاد، باشد».

به نوشته خبرگزاری «برنا»٬ محمدباقر قالیباف از سوی جعفرعسگری٬ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای سخنرانی در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت شده بود.

«برنا» همچنین تایید کرده که استاندار اصفهان به نشانه «اعتراض نسبت به این دعوت و برای نشان دادن مخالفت خود با این حضور» سخنرانی قالیباف را ترک کرده است.

XS
SM
MD
LG