لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

چهار فلسطینی به دست نیروهای اسراییلی کشته شدند


در ادامه موج خشونت‌های سه ماه اخیر میان اسراییلی‌ها و فلسطینیان، روز پنجشنبه سوم دی ماه چهار فلسطینی به دست نیروهای اسراییلی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسرائیل گفته است که سه تن از فلسطینی‌ها قصد داشتند طی حملاتی جداگانه علیه سربازان اسراییلی در ساحل غربی رود اردن به آنان آسیب برسانند.

مقام‌های اسراییلی می‌گویند این سه فلسطینی در حالی‌که اقدام به حمله کرده و یا تصمیم به انجام حمله داشتند مورد اصابت گلوله سربازان اسراییلی قرار گرفتند و نفر چهارم هنگام تبادل آتش بین اسراییلی‌ها و فلسطینیان در یک اردوگاه فلسطینی کشته شد.

بر اساس این گزارش‌ها، سربازان اسراییلی برای مقابله با یک تجمع وارد این اردوگاه شدند که پس از حمله فلسطینیان با بمب‌های آتش‌زا، به سوی آنان شلیک کردند.

سخنگوی پلیس اسراییل می‌گوید در نخستین حمله، فرد فلسطینی به دروازه ورودی منطقه صنعتی آریل نزدیک شد و پس از وارد آوردن ضرباتی سطحی با چاقو به دو تن از نیروهای امنیتی، بر اثر آتش این نیروها کشته شد.

دو فلسطینی دیگر در حملاتی جداگانه کشته شدند در حالی‌که یکی از آنان با موتور خود به گروهی از سربازان اسراییلی حمله کرد که به زخمی شدن یکی از آنان انجامید.

بر اثر حملات روزانه فلسطینی‌ها، تا کنون ۲۰ اسراییلی و یک دانشجوی آمریکایی کشته شده‌اند. در حالی‌ که در جانب فلسطینی‌ها تا کنون ۱۲۴ نفر کشته شده‌اند که ۸۵ تن از آنان به‌طور مشخص اقدام به انجام حملاتی علیه نیروهای اسراییلی کرده بودند و بقیه در تبادل آتش دو طرف جان باختند.

روز پنجشنبه در تحولی دیگر، پلیس اسرائیل اعلام کرد تحقیقاتی را آغاز کرده است تا بتواند به ماجرای توهین یهودیان افراطی به تصویر یک کودک مقتول فلسطینی در یک ویدئو که شامگاه چهارشنبه در کانال ۱۰ تلویزیون اسراییل به نمایش در آمد رسیدگی کند.

در این ویدئو که یک جشن عروسی را به تصویر کشیده است، چند اسراییلی افراطی با چاقو عکسی از علی دوابشه، کودک فلسطینی قربانی یک آتش‌سوزی عمدی را پاره می‌کنند.

سپیده‌دم ۹ مرداد امسال، ژوئیه ۲۰۱۵، آبادی‌نشین‌های افراطی اسراییلی به درون خانه «دوابشه» در روستای فلسطینی «دوما» بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند؛ اقدامی که طی آن نوزاد این خانواده در شعله‌های سوزانده شد و سپس پدر و مادر نوزاد در بیمارستانی در اسرائیل جان دادند؛ کودک چهار ساله دیگر خانواده پس از چند ماه بستری بودن در بیمارستان زنده ماند.

رهبران اسراییل مراتب انزجار خود از ویدئوی پخش شده در تلویزیون این کشور را اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG