لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

کی روش: نام همکاران ايرانی تيم ملی قطر را افشا خواهم کرد


کارلوس کی روش، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران
کارلوس کی روش، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران نام کسانی که با قطر همکاری کرده‌اند را برای مردم ايران فاش خواهد کرد.

او گفته است: «شک ندارم و می‌دانم چه کسانی در ايران با قطر همکاری می‌کنند. وقتی به جام جهانی صعود کنيم، اسامی افرادی که با قطر همکاری کردند را افشا خواهم کرد.»

کارلوس کی‌روش درباره شايعه‌ای که توسط مسئول اخراجی امور رسانه ای تيم ملی ايران مبنی بر تبانی او با قطری‌ها مطرح شده بود، خطاب به خبرنگاران گفت: «از اين صحبت‌ها اطلاع داشتم اما تنها شک و شبهه من اين است که در تيم‌های کره جنوبی، ازبکستان و لبنان چه افرادی در حال همکاری با قطر هستند. از آن گروه هم کسانی با عراق همکاری می‌کنند. در تيم اردن نيز کسی هست که به استراليا امتياز تقديم می‌کند.»

انعکاس ماجرای همکاری پنهانی برخی افراد تيم ملی ايران با قطر، پس از شکست خانگی ايران مقابل ازبکستان آغاز شد. مسئول برکنار شده امور رسانه های تيم ملی که از سردبيران سابق خبرگزاری ايرنا است، تهديد به افشاگری درباره ناگفته‌های شکست مقابل لبنان کرد و خواستار اخراج فوری کارلوس کی‌روش شد.

در آن مقطع، کی روش برای مرخصی کوتاه مدت به پرتغال بازگشته بود. جنجالی‌ترين قسمت از اظهارات اين مقام برکنار شده آنجا بود که در بيانيه اش نوشت: «برخی افراد با عملکرد سوال‌برانگيز خود، خواسته يا ناخواسته در حال کمک‌رسانی به قطری‌ها در راه رسيدن به جام جهانی هستند.»

کی روش چه کسانی را متهم می داند؟

نکته جالب در واکنش سرمربی پرتغالی تيم ملی ايران اين است که قضيه همکاری پنهانی با قطر را تکذيب نکرده. ماجرايی که در دور نخست از مرحله گروهی و تساوی خانگی ايران با قطر، با شکايت فدراسيون فوتبال بحرين به فيفا نيز مواجه شد. گرچه فيفا در آن برهه، ابهامات برتری پر گل بحرين مقابل اندونزی را به جای تساوی ايران با قطر، در دستور کار و پيگيری کميته انضباطی خود قرار داد.

اما روی صحبت کی روش با چه کسانی است؟ او در پاسخ خود به اتهامی که خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران و سردبير سابق سرويس ورزشی اش متوجه او کرده بودند، غير از ماجرای قطر به وقايع مبهم گروه مقابل نيز اشاره کرده. جايی که با سوم شدن احتمالی ايران در گروهش، بازی حذفی با تيم سوم آن گروه برگزار خواهد شد تا تيم برنده، مقابل تيم پنجم آمريکای جنوبی قرار بگيرد.

نگاهی به فهرست تيم ملی ايران نشان می دهد که کدام بازيکنان در مرحله مقدماتی در ترکيب اصلی بودند و مقابل قطر هم به ميدان رفتند، اما بعداً حضورشان کمرنگ شد و ديگر حتی به اردو هم دعوت نمی شوند. آيا کی روش در اشاره به همکاران ايرانی تيم ملی قطر، آن بازيکنان را مدنظر دارد يا محتوای اظهارات او، برخی افراد شاغل در فدراسيون فوتبال را نشانه می رود؟
اين موضوعی است که کی روش با صراحت به آن اشاره نکرده اما مصاحبه اش می تواند هشداری جدی به مظنونين اين ماجرا باشد تا بدانند که کی روش واهمه ای از افشای اسامی آن ها ندارد.

يکی از خبرنگاران از سرمربی تيم ملی درباره حجم انتقادات پرسيد که او در پاسخ گفت: وظيفه من اين است که چشم‌ و گوش‌هايم را باز نگه دارم و تشخيص بدهم که برخی صحبت‌ها از روی نادانی است. خيلی از افراد منتقد فقط می‌خواهند ديده شوند. هيچ کس خريدار نظرشان نيست و به همين خاطر به رايگان نظرات خود را می‌گويند! وظيفه من اين است که باهوش باشم و تشخيص دهم که نظرات کليدی و مهم برای ما کدام است.

در حالی که مصاحبه کی‌روش با خبرنگاران تمام شده بود، او سمت خبرنگاران بازگشت و با اشاره به گزارشگر شبکه الجزيره گفت: به نظر می‌رسد اين خبرنگار در حال همکاری با قطری‌هاست. ما به هيچکدام از خبرنگاران ايرانی اجازه نداده ايم به زمين بيايند، اما اين خبرنگار به زمين آمده و انگار می‌خواهد به قطری‌ها کمک کند. شايد مدير رسانه ای تيم ملی به او اجازه داده که تا اينجا پيش بيايد!
XS
SM
MD
LG