لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۱۵

محمد خاتمی از محمدرضا نقدی و حسین شریعتمداری «شکایت کرده است»


محمد خاتمی پس از سال‌ها سکوت در برابر اظهارات نقدی، دو هفته پیش از وی شکایت کرده است.
محمد خاتمی پس از سال‌ها سکوت در برابر اظهارات نقدی، دو هفته پیش از وی شکایت کرده است.

وکیل محمد خاتمی، رییس‌جمهوری اسبق ایران، خبر داده که موکلش از محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه شکایت کرده است.

محمد انجام روز چهارشنبه ۲۹ دی در گفت‌و‌گوی جداگانه با خبرگزاری‌های «آنا» و «ایلنا» این خبر را اعلام کرده است.

آقای انجام به خبرگزاری «آنا» گفته که شکایت از محمدرضا نقدی به خاطر مصاحبه او با روزنامه شرق بوده است.

نقدی در گفت‌و‌گو با این روزنامه ادعا کرده که محمد خاتمی برای کار سیاسی خود از پادشاه عربستان «پول» گرفته است.

ریيس سابق سازمان بسیج در واکنش به تکذیب این اظهارات خود نیز گفته بود که «از من شکایت کنند و من را محاکمه کنند».

محمد‌رضا نقدی در زمانی که ریاست سازمان بسیج را برعهده داشت٬ بارها در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های خود محمد خاتمی را به دریافت پول از عربستان سعودی متهم کرده بود.

نقدی ۲۹ مرداد سال ۱۳۹۰ در اظهاراتی کم‌سابقه محمد خاتمی٬ «خط امامی‌ها» و اصلاح‌طلبان را «منافقینی» نامیده بود که بنا بر ادعای وی «از تروریست‌های دهه ۶۰ خطرناک‌تر» هستند.

وی همچنین بدون اشاره به نام محمد خاتمی٬ او را «رأس منافقین ملعون امروز» خوانده بود که «با شاه جنایتکار بحرین می‌نشیند و رییس دفتر خود را پیش او می‌فرستد تا از آن‌ها کمک مالی بگیرد».

نقدی همچنین به طور تلویحی درباره اصلاح‌طلبان گفته بود که «آن‌ها پول از این افراد {پادشاهان بحرین و عربستان} می‌گیرند، فتنه می‌کنند ولی خجالت نمی‌کشند».

رییس سابق سازمان بسیج ۱۲ آبان سال ۹۰ هم بدون اشاره به نام خاتمی گفته بود: «آن آقایی که نه حرمت لباس روحانیت و نه حرمت نسب و خاندان شریف خود را نگه می‌دارد، در انتخابات ۸۸ در مقابل جورج سوروس یهودی زانو می‌زند تا بتواند در انتخابات فائق شود».

وی افزوده بود که «وی {خاتمی} اگر توبه نکند به همراه آن یک درصد منفور و با همراهی اطرافیان خود به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت. به همین دلیل معتقدم که یک عده کودن هستند و فهم سیاسی ندارند».

محمد خاتمی هم پس از سال‌ها سکوت در برابر این اظهارات٬ به گفته محمد انجام، دو هفته پیش از محمدرضا نقدی شکایت کرده است.

انجام گفته که این شکایت با عنوان «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» علیه نقدی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای رسانه ثبت شده است.

این وکیل دادگستری به ایلنا هم گفته است: «به دلیل درجه نظامی سردار نقدی، دادسرا طبق قانون باید احضاریه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و آن ستاد احضاریه را به دست فرد برساند. این پروسه کمی زمان‌بر است و به همین دلیل هنوز سردار نقدی در دادسرا حاضر نشده است».

وکیل محمد خاتمی همچنین از طرح شکایت دیگر موکلش از حسین شریعتمداری٬ نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان خبر داده است.

علت این شکایت ادعای حسین شریعتمداری مبنی بر ارتباط جورج سوروس با محمد خاتمی اعلام شده است که محمد انجام گفته این شکایت به خواست برخی «علما» در در شعبه دو بازپرسی کارکنان دولت ثبت و در حال رسیدگی است.

انجام افزوده است: آقای شریعتمداری تاکنون « یک نوبت احضار و تفهیم اتهام» شده و در جلسه دادگاه هم گفته که این شکایت «خیلی مسخره است و آقای خاتمی هم قبول دارد ولی این وکیل سرخود، این مسئله را پیگیری می کند».

مدیرمسوول کیهان «در آن جلسه مدعی شد که دیدار رییس دولت اصلاحات با جورج سورس مسئله واضحی است و مثل اینکه اکنون که آفتاب در آسمان است بگوییم شب است».

حسین شریعتمداری در سال‌های اخیر ادعاهای قابل توجهی علیه محمد خاتمی و اصلا‌ح‌طلبان مطرح کرده که یکی از آنها مربوط به سخنرانی وی در یزد است.

آقای شریعتمداری ۱۰ دی ماه سال ۱۳۹۱ در این شهر گفته بود که «عربستان پول را برای سران فتنه فرستاد٬ ولی مسائل بانکی مانع از آن برای انتقال به ایران شد».

XS
SM
MD
LG