لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

حمله به پلیس افغانستان ۱۳تلفات برجای گذاشت


حملات طالبان در افغانستان با آغاز فصل بهار شدت بیشتری گرفته است.
حملات طالبان در افغانستان با آغاز فصل بهار شدت بیشتری گرفته است.

در شبانه روز گذشته افغانستان شاهد موجی جديدی از حملات طالبان و کشتار پليس افغان بوده است.


گزارش شده است که ۱۳ پليس در دو حادثه جداگانه در استان غرنی و فراه کشته شده اند. ظهر روز شنبه در جريان نبرد با طالبان در استان فراه هشت پليس کشته شدند و در عين حال در پی انفجار يک بمب کارگذاری شده در استان غزنی پنج پليس نيز جان دادند.


رييس شهربانی فراه به يک خبرگزاری محلی افغان گفته است که در اين درگيری ۱۷ تن از شورشيان طالبان نيز کشته شده اند.


اين درگيری در شهرستان بکوا استان فراه روی داده است.


در همين حال فردی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کرده به خبرگزاری ها گفته است که ۱۵ تن از پليس ملی افغانستان در درگيری شهرستان بکوا کشته شده اند.


اين درگيری ها همزمان با موجی جديدی از حملات انتحاری روی می دهد. صبح روز يکشنبه نيز يک حمله انتحاری در استان فراه روی داد که يک پليس مجروح و حمله کننده نيز جان خود را از دست داد.


يک گزارش مرکز مطالعاتی جميز تاون در واشنگتن اخيرا گفته بود که در حملات انتحاری در افغانستان بيشتر غيرنظاميان و انتحار کننده ها از بين می روند تا نظاميان خارجی و افغان.

تلويزيون دولتی افغانستان خبر داد که روز گذشته پنج حمله انتحاری در استان های هلمند، پکتيا، خوست و فراه روی داد که مجموع اين حملات دو کشته بر جای گذاشته است.


در اين حملات شماری از غيرنظاميان نيز جراحت برداشته اند. يک گزارش مرکز مطالعاتی جميز تاون در واشنگتن اخيرا گفته بود که در حملات انتحاری در افغانستان بيشتر غيرنظاميان و انتحار کننده ها از بين می روند تا نظاميان خارجی و افغان.


همزمان با اين حملات ، قاری يوسف احمدی، که خود را سخنگوی طالبان در جنوب افغانستان معرفی می کند به پژواک، خبرگزاری محلی افغان گفته است که مهلت زمانی برای کشتن گروگان ها را تا پايان انتخابات رياست جمهوری فرانسه تمديد کرده اند.


اين سخنگوی طالبان هشدار داده در صورتی که خواسته های شورای رهبری اين گروه برآورده نشود در مورد يک مرد فرانسوی که در اختيار آن ها است، تصميم جدی خواهند گرفت. اين مرد فرانسوی حدود يک ماه قبل در جنوب افغانستان از سوی طالبان ربوده شده بود.


XS
SM
MD
LG