لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۰

وزارت کشور کویت از بازداشت دو ایرانی به دلیل عکسبرداری از یک حسینیه خبر داد


کویت می‌گوید که دو ایرانی را در حال عکسبرداری از یک حسینیه و مراکز دیگر در کویت بازداشت کرده است، این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که هنوز از مراجع رسمی گزارشی در این زمینه دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای که پنجشنبه شب ۱۵ مهر منتشر کرد، گفته که در تلفن همراه این دو ایرانی «عکس‌های مشکوکی» کشف شده است.

این دو تن طی دو ماه گذشته و جداگانه وارد خاک کویت شده‌اند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

خبرگزاری رسمی کویت تصاویری از این دو نفر را منتشر و نام آنان را «حسن علی» متولد ۱۹۸۹ و «عادل عبدالرحیم» متولد ۱۹۷۸ اعلام کرده است.

اشاره این خبرگزاری می‌تواند به نام‌های این دو نفر باشد و در این گزارش اشاره‌ای به فامیلی این دو نفر نشده است.

برخی از شیعیان در کویت در تدارک برپایی مراسم عزاداری ماه محرم هستند و پلیس کویت اعلام کرده که تدابیر امنیتی همزمان با مراسم ماه محرم افزایش می‌یابد.

در جریان عملیات انتحاری گروه حکومت اسلامی یا داعش در سال ۲۰۱۵ در یکی از مساجد شیعیان در کویت، ۲۷ تن کشته شدند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه ۱۶ مهر در واکنش به این خبر گفته که خبر بازداشت این دو ایرانی را از رسانه‌ها دریافت کرده و هنوز از مراجع رسمی گزارشی دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی اعلام کرد که وزارت خارجه و سفارت ایران در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستند.

در پایان مرداد ماه نیز وزارت کشور کویت از بازداشت ۱۰ شهروند ایرانی به اتهام «تلاش برای ورود غیرقانونی و مخفیانه» به آن کشور خبر داده بود.

در‌‌ همان زمان اعلام شده بود که یکی از بازداشت‌شدگان، پس از سرپیچی از تسلیم شدن در برابر گارد ساحلی کویت، با شلیک گلوله زخمی شده که بخش کنسولی سفارت ایران در کویت چندی بعد اعلام کرد «حال فرد مجروح خوب است».

علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت ۱۴ شهریور ماه بدون اشاره به تعداد افراد آزاد شده، اعلام کرده بود که شماری از این ۱۰ نفر به ایران بازگشته‌اند.

XS
SM
MD
LG