لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸

مایکروسافت سایت لینکدین را به بهای ۲۶.۲ میلیارد دلار می‌خرد


شبکه اجتماعی لینکدین که مخصوص شاغلین و متخصصان است در حال حاضر بیش ار ۴۳۰ میلیون مشترک دارد.
شبکه اجتماعی لینکدین که مخصوص شاغلین و متخصصان است در حال حاضر بیش ار ۴۳۰ میلیون مشترک دارد.

شرکت مایکروسافت با خرید شرکت لینکدین به بهای ۲۶.۲ میلیارد دلار موافقت کرد. این گران‌ترین معامله در تاریخ شرکت مایکروسافت است و شبکه اجتماعی در حال رشد لینکدین با ۴۳۳ میلیون نفر مشترک حرفه‌ای و متخصص را به مجموعه غول‌آسای مایکروسافت خواهد افزود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از این توافق قیمت سهام شرکت لینکدین در بازار سهام نیویورک ۴۸ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴ دلار رسيد. همزمان قیمت سهام مایکروسافت حدود چهار درصد کاهش یافت.

رید هافمن رییس هیات مدیره شرکت لینکدین گفت از این معامله کاملا حمایت می‌کند.

ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت نیز در یک پیام ویدئویی که روی سایت این شرکت منتشر شد گفت: «من همیشه لینکدین را ستایش کرده‌ام. با مدیران آن شرکت از مدتها پیش تماس داشتم و در مورد این معامله از خیلی وقت پیش فکر می‌کردم».

در نتیجه این قرارداد، جف وینر کماکان مدیریت لینکدین را برعهده خواهد داشت و زیرنظر ساتیا نادلا فعالیت خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که از طریق گسترش میزان اشتراک افراد و موسسات در شبکه لینکدین و تقویت آگهی‌های تجاری هدفمند روی این شبکه در نظر دارد سودآوری آن را افزایش دهد.

با وجودی که به نظر می‌رسد مایکروسافت در این معامله قیمت بالایی را پرداخت کرده است ولی باید به خاطر داشت که در سال ۲۰۱۵ وقتی ارزش لینکدین به بالاترین رقم رسیده بود بهای سهام آن حدود ۲۷۰ دلار بود. اما پیش‌بینی اوایل سال جاری در مورد کاهش درآمد آن از محل آگهی‌های تجاری باعث شد ارزش سهام لینکدین کاهش یابد.

لینکدین در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک شرکت سهامی در بازار بورس ثبت شد و در آن زمان قیمت سهام آن ۴۵ دلار بود.

کارشناسان بازار مالی معتقدند لینکدین شرکت با ارزشی است و با وجود مشکلاتی که اوایل سال جاری با آن روبرو بوده ارزش مالی آن افزایش خواهد یافت.

به گفته دو شرکت مایکروسافت و لینکدین، تمامی مدیران هر دو شرکت با این معامله موافق هستند که قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی قطعی شود.

پس از تکمیل این معامله که نهادهای ناظر بر معاملات شرکت‌های تجاری در آمریکا، اتحادیه اروپا ، کانادا و برزیل باید آن را بررسی و تایید کنند، لینکدین بخشی از واحدهای تولیدی و توسعه تجاری شرکت مایکروسافت خواهد شد.

شبکه اجتماعی لینکدین که مخصوص شاغلین و متخصصان است در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین عرصه‌های تماس‌های حرفه‌ای، کاریابی و برقرار ارتباط بین متخصصین و شرکت‌ها بدل شده و در حال حاضر بیش ار ۴۳۰ میلیون مشترک دارد.

در نتیجه این معامله، مایکروسافت به میلیون‌ها مشترک شبکه لینکدین دسترسی پیدا خواهد کرد و می‌تواند موقعیت خود را به عنوان مهمترین ارائه کننده خدمات کامپیوتری و دیجیتال به متخصصان و شرکت‌های جهان تثبیت کند.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در بخشی از پیام ویدئویی خود به این مناسبت گفت: «با کمک هم می‌توانیم رشد لینکدین و همین طور گسترش استفاده از محصولات مایکروسافت مثل آفیس ۳۶۵ و دینامیکس را تسریع کرده و به توانمند کردن تک تک افراد و شرکت‌ها در سراسر جهان کمک کنیم».

XS
SM
MD
LG