لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

يک فرمانده ارتش به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات معرفی شد


محمدحسن نامی در حال حاضر سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده دارد.
محمدحسن نامی در حال حاضر سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده دارد.
محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، روز دوشنبه، ۳۰ بهمن ماه، در نامه ای به رييس مجلس نامزد خود را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب رای اعتماد معرفی کرد.

آقای احمدی نژاد در نامه خود با اشاره به اصول ۸۷ و ۱۳۴ قانون اساسی، محمد حسن نامی را به عنوان وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اخذ رای اعتماد نمايندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

سايت رياست جمهوری ايران اشاره ای به پيشينه آقای نامی نکرده است ولی از وی به عنوان «امير سرتيپ دوم» در ارتش ايران نام برده می شود. وی پيش از اين معاون ستاد مشترک ارتش، رييس سازمان جغرافيايی نيروهای مسلح و عضو هيات مديره انجمن ژئوپليتيک ايران بوده است.

روزنامه همشهری در گزارشی از زندگينامه آقای نامی نوشته که وی متولد سال ۱۳۳۲ در دليجان است و سابقه حضور طولانی در جنگ هشت ساله ايران و عراق دارد.

وی دکترای جغرافيايی سياسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی، دکترای مديريت استرات‍ژيک را از دانشگاه عالی دفاع ملی و دکترای مديريت کشورداری را از دانشگاه کيم ايل سونگ کره شمالی دريافت کرده است.

به گزارش اين روزنامه، نامزد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۰ کتاب در «حوزه فضايی و علوم ژئوماتيک» نوشته و در پرو‍‍ژه های‌ «زيرساخت اينترانت ملی»، «زيرساخت سايت بصير که به "گوگل ارث" ايرانی شهرت يافته» و «تعيين مدل سه بُعدی توپوگرافی جمهوری اسلامی ايران جهت مکان يابی آنتن‌های مخابرات» فعال بوده است.

همشهری نوشته که محمد حسن نامی مسلط به زبان انگليسی بوده و دهها مقاله نوشته است.

رييس جمهوری ايران روز يازدهم آذرماه امسال رضا تقی پور را از وزارت ارتباطات برکنار و علی نيکزاد، وزير مسکن و شهرسازی را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب کرد. اما پس از مخالفت مجلس شورای اسلامی با سرپرستی وی، محمود احمدی نژاد آقای نامی را در بهمن ماه امسال به عنوان جانشين علی نيکزاد معرفی کرد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، مجلس شورای اسلامی پس از معرفی نامزد پيشنهادی رييس جمهوری ده روز فرصت دارد تا درباره رای اعتماد به وی رای گيری کند.
XS
SM
MD
LG