لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۹

پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته


فيلم ۳۰۰ اعتراض های زيادی را در ميان ايرانيان برانگيخته است.
فيلم ۳۰۰ اعتراض های زيادی را در ميان ايرانيان برانگيخته است.

فيلم «۳۰۰» که اعتراض های زيادی را در ميان ايرانيان برانگيخته است در دومين هفته خود با ۳۱ ميليون و ۲۰۰ هزار دلار همچنان در صدر پرفروش های سينماهای آمريکای شمالی قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، فروش اين فيلم وقتی بالا رفت که مشاور احمدی نژاد و رسانه های ايران نمايش اين فيلم را تقبيح کردند چرا که به اعتقاد آنها، ايرانی ها را به عنوان يک «وحشی» به تصوير کشيده بود.


اين فيلم همچنين رتبه پر فروش ترين فيلم را در آمريکا در سه ماهه اول سال ۲۰۰۷ به خود اختصاص داده و از آغاز نمايش آن در دو هفته گذشته بيش از ۱۲۷ ميليون دلار درآمد داشته است.


اين فيلم، تصويری گرافيکی از نبرد ترموپيل در دوران باستان ميان ارتش خشايارشاه و سپاهيان اسپارتی را نمايش می دهد که به روايت سازندگان آن، ۳۰۰ سرباز اسپارتی شکست را به اردوگاه عظيم ايرانيان می آورند.


فيلم ۳۰۰ ، تصويری گرافيکی از نبرد ترموپيل در دوران باستان ميان ارتش خشايارشاه و سپاهيان اسپارتی را نمايش می دهد که به روايت سازندگان آن، ۳۰۰ سرباز اسپارتی شکست را به اردوگاه عظيم ايرانيان می آورند.

آنچه که خشم منتقدين ايرانی را برانگيخته است تصوير هيولا واراز شاه و سپاهيان ايرانی است که آن را «توهين» به مردم ايران دانسته اند.


هفته گذشته، جواد شمقدری، مشاور هنری محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران اين فيلم را آينه ای از « جنگ روانی آمريکا عليه ايران» توصيف کرد.


آقای شمقدری به خبرگزاری فارس گفته بود که « مسئولان فرهنگی آمريکا حس کردند با غارت گذشته تاريخی ايران و توهين به اين تمدن، ميتوانند خود را از جنبه روانی ارضا کنند و حملات روانی خود را عليه ملت ايران ساماندهی نمايند.»


پرفروش ها


رتبه دوم پرفروش ترين فيلم سينماهای آمريکای شمالی در هفته گذشته به فيلم کمدی «خوک های وحشی» اختصاص داشت که ۱۹ ميليون دلار فروش داشت و ظرف سه هفته گذشته ۱۰۴ ميليون دلار درآمد داشته است.


فيلم «اخطار» یا « Premonition»، با شرکت ساندرا بولاک رتبه سوم پروفروش ها را با ۱۸ ميليون دلار به خود اختصاص داده بود.


دو فيلم ديگر برتر هفته گذشته، « آرامش مرده» با ۷.۸ ميليون دلار و يک کمدی با بازی کريس راک با عنوان « فکر می کنم همسرم رو دوست دارم» با ۵.۷ ميليون دلار در فهرست پنج فيلم پرفروش بوده اند.


فيلم های « پلی به سوی ترابيتيا» بر اساس رمان برنده جايزه کاترينه پاترسون با ۵.۱ ميليون دلار و «گوست رايدر» با چهار ميليون دلار فروش در رتبه های ششم و هفتم قرار دارند. فيلم گوست رايدر در پنج هفته گذشته ۱۱۰ ميليون دلار فروش کرده است.


دوزاده فيلم برتر هفته گذشته سينماهای آمريکای شمالی در مجموع ۱۰۲ ميليون دلار فروش داشته اند که نسبت به سال قبل در همين زمان ۱۰ ميليون دلار بيشتر بوده است.


XS
SM
MD
LG