لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۳

حسن نصرالله: حزب‌الله خواهان جنگ با اسرائیل نیست


رهبر گروه حزب الله لبنان روز جمعه ۱۰ بهمن گفت که حمله مرگبار به یک کاروان نظامی اسرائیل در نوار مرزی، پیامی به این کشور است مبنی بر اینکه دیگر حملات اسرائیل به اعضای خود را تحمل نمی‌کنیم. وی در عین حال گفت که حزب‌الله خواهان جنگ با اسرائیل نیست.

حسن نصرالله در پیامی ویدئویی برای هزاران نفر در جنوب لبنان که از محلی نا‌شناس ایراد کرد، گفت: حزب‌الله ترسی از جنگ ندارد و آماده پذیرش آن است در صورتی که اسرائیل قصد داشته باشد دست به تحریک‌آفرینی بیشتری بزند.

این نخستین اظهارنظر نصرالله از زمان کشته شدن شش عضو گروه حزب‌الله و یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در روز ۱۸ ژانویه است که توسط اسرائیل در خاک سوریه کشته شدند.

این گروه روز چهارشنبه با موشک ضد تانک به یک کاروان نظامی اسرائیل در نوار مرزی لبنان حمله کرد که در جریان آن دو سرباز اسرائیلی کشته و هفت نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تهدید حزب‌الله در حالی صورت می‌گیرد که این گروه هم اکنون در جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد- رییس جمهوری و متحد ایران- درگیر است.

حسن نصرالله در سخنرانی روز جمعه خود تصریح کرد: «ما ترسی از جنگ نداریم و اگر بر ما تحمیل شود از آن فرار نمی‌کنیم و انشاء‌الله پیروز میدان خواهیم بود».

چندین مقام لبنانی همراه با علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در جمع شنوندگان پیام نصرالله حاضر بودند.

وی اسرائیل را از هرگونه حمله جدید بر حذر داشت و گفت: «شما یک بار ما را امتحان کردید. دوباره این کار را نکنید».

حسن نصرالله گفت: «ما خواهان جنگ نیستیم اما از آن نیز هراس نداریم و اسرائیل باید این مسئله را خوب درک کند».

رهبر گروه حزب‌الله لبنان افزود: «ما، در مقاومت اسلامی، هیچ ترسی از آنچه که قواعد تعهد خوانده می‌شود نداریم. از همین حالا، اگر یک کادر یا عضو حزب‌الله ترور شود ما اسرائیل را مسوول آن می‌دانیم و این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم تا در هر زمان و هر نقطه‌ای و با روش مناسب تلافی کنیم».

اسرائیل و گروه حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ وارد نبردی خونین شدند که در جریان یک ماه جنگ میان طرفین، ۱۲۰۰ لبنانی و ۱۶۰ اسرائیلی کشته شدند و بسیاری از زیرساخت‌های لبنان تخریب شد.

XS
SM
MD
LG