لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۰

بنیامین نتانیاهو: اسرائیل در تماس نزدیک با روسیه درباره سوریه است


نخست‌وزیر اسرائیل (راست) هفته گذشته نیز با دمیتری مدودف همتای روس خود در مورد سوریه گفت‌وگو کرد.
نخست‌وزیر اسرائیل (راست) هفته گذشته نیز با دمیتری مدودف همتای روس خود در مورد سوریه گفت‌وگو کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفته است، «خاورمیانه تغییرات اساسی کرده که «به زیان اسرائیل هم نیست» و افزوده که اسرائیل درباره سوریه با روسیه در «تماس نزدیک» است.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، آقای نتانیاهو روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در بازدید از یک پایگاه جدید آموزش‌ نظامیان اسرائیلی در جنوب این کشور گفت، سوریه یکی از مهم‌ترین موضوعات همکاری‌های سال گذشته اسرائیل و روسیه بوده است.

وی افزود، خود او در یکسال اخیر چهار بار به مسکو رفت تا با با ولادیمیر پوتین دیدار کند و اطمینان یابد اقدامات اسرائیل در سوریه در حالی که روسیه نیز در سوریه حضور دارد، به «برخورد» منجر نشود.

نتانیاهو به ماهیت اقدامات اسرائیل در مورد سوریه اشاره‌ای نکرد اما رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که این کشور طی یکسال گذشته اهدافی را در سوریه بمباران کرده است.

برخی از مقامات اسرائیلی پیشتر تایید کرده بودند، کاروان جنگ‌افزاری که «قرار بوده» از سوی ایران برای حزب‌الله لبنان از طریق سوریه اعزام شود، هدف قرار گرفته است.

به گزارش جروزالم پست، نتانیاهو در یکسال اخیر شش بار نیز تلفنی با رییس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته نیز با دمیتری مدودف همتای روس خود که به این کشور رفته بود، در مورد سوریه گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در سخنان روز سه‌شنبه‌اش در پایگاه نظامیان کشورش افزود: «سرعت تغییرات در خاورمیانه بسیار زیاد است و الزاما به زیان اسرائیل هم نیست».

به گفته وی، «مهم‌ترین نکته این است که ما باید خیلی قوی باشیم زیرا همه از کشورهای ضعیف دوری می‌کنند؛ ما خیلی قوی هستیم و شما (سربازان) ما را قوی‌تر می‌کنید».

XS
SM
MD
LG