لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۹

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد در سرمقاله امروز با عنوان«کمک های خارجی با کدام توجيه؟!» کمک های مالی جمهوری اسلامی به کشورهای خارجی مورد انتقاد قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، بسياری از کمک گيرندگان و کسانی که به هر نحو از کمک های سياسی و اقتصادی دولت جمهوری اسلامی بهره مند شده اند، دير يا زود در صف مخالفان و معترضان ايران قرار گرفته اند و در خوش بينانه ترين شرايط، در برابر فشارهايی که به ايران وارد شده است راه بي تفاوتی را برگزيده اند.


آفتاب يزد از مقامات فعلی عراق، گروهای فلسطينی، برخی از گروه های افغانی و بوسنی هرزگوين به عنوان نمونه های قبلی نام برده که مقامات ايرانی کمک های مالی گسترده ای به آنها کرده اند ولی آنان پس از به قدرت رسيدن مواضعی مخالف يا متناقض با مواضع حکومت ايران اتخاذ کرده اند.


اين روزنامه از کمک های اخير ايران به ونزوئلا، سوريه و نيکاراگوئه نيز انتقاد کرده و نوشته است:«در انتخاب هم پيمانان استراتژيک برای ايران و پرداخت هزينه به خاطر آنان، استراتژی مشخصی در کشور وجود ندارد.»


روزنامه کيهان از ورود بسيج به طرح امنيت اجتماعی خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که «فرمانده بسيج از کنترل مستمر اين نيرو بر عملکرد و رفتار دستگيرشدگانی که بعد از محکوميت و يا بعد از تعهد آزاد می شوند، به درخواست نيروی انتظامی خبر داد.»


کيهان از قول محمد حجازی نوشته است: از ابتدای شروع اين طرح، بسيج، همکاری های متعددی با نيروی انتظامی داشته و اخيرا درخواست های ديگری از سوی نيروی انتظامی مطرح شده و آنها خواستار همکاری بيشتر بسيج هستند و متقابلا پيشنهاداتی نيز از سوی بسيج برای کمک بيشتر ارائه شده که از جمله آنها نظارت و کنترل مستمر بر عملکرد و رفتار دستگيرشدگان طرح امنيت اجتماعی است که بعد از محکوميت و يا بعد از تعهد آزاد می شوند.


روزنامه جمهوری اسلامی از پلمپ ۸۳۳ واحد صنفی در قم خبر داده است.


با دو جلسه مذاکره { با آمریکا} نمی توان ارزيابی دقيقی داشت، همچنان منتظر آينده و اقدام های بعدی هستيم و احتمال در دستور کار قرار گرفتن مذاکرات بعدی هم منتفی نيست.
روزنامه ایران به نقل از مشاور ارشد رییس جمهوری

به نوشته اين روزنامه، مرکز اطلاع رسانی نيروی انتظامی قم اعلام کرده که ماموران پليس نظارت بر اماکن عمومی در چهار ماهه اول سال جاری طی طرح امنيت اجتماعی با کنترل و نظارت مضاعف بر صنوف مختلف، ۸۳۳ واحد صنفی متخلف را پملپ کردند.


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که ماموران امنيتی روز جمعه گذشته با حضور در محل برگزاری نماز جمعه سيدعلی اصغر غروی، مسوول شاخه اصفهان نهضت آزادی ايران از خروج نمازگزاران جلوگيری کرده اند.


به گزارش اين روزنامه، ماموران اعلام کرده اند که تعهدی از دکتر غروی به همراه دارند که طبق آن وی متعهد شده است ديگر نماز جمعه اقامه نکند و جلسات تفسير قرآن را برگزار نکند.


طی سال های گذشته نيز ماموران از برگزاری نماز جمعه ها توسط افرادی غير از نمايندگان ولی فقيه در شهرهای مختلف جلوگيری کرده بودند.


روزنامه شرق، راهيابی تيم ملی بسکتبال ايران پس از ۶۰ سال به بازی های المپيک را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه، دستيابی تيم ملی بسکتبال به قهرمانی آسيا را محصول بهره گيری صحيح از دانش نوين بسکتبال مدرن که از سال ۱۳۸۰ توسط مربيان متعدد خارجی و سرمايه گذاری روی تيم های پايه عنوان کرده است.


روزنامه سرمايه از اخبار ضد و نقيض در مورد سفر وزير خارجه ايران به بغداد گزارش داده است.


به نوشته اين روزنامه، در آستانه انجام سومين دور مذاکرات ايران و ايالات متحده آمريکا در بغداد، اخبار متفاوت و گاه ضد و نقيضی در خصوص سفر وزير امور خارجه جمهوری اسلامی به بغداد در محافل رسانه ای و سياسی کشور منتشر شده است.


سرمايه نوشته است: در حالی که خبرگزاری فارس از سفر منوچهر متکی در روز يکشنبه گذشته به بغداد خبر داد، خبرگزاری مهر به نقل از يک مقام آگاه در وزارت امور خارجه با تکذيب اين خبر گفته است: «سفر منوچهر متکی به بغداد در دستور کار نبوده و وی در حال حاضر در تهران به سر مي برد.»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، اظهارات مشاور ارشد محمود احمدی نژاد در خصوص تداوم گفت وگو با آمريکا را منتشر کرده است.


اين روزنامه از قول مجتبی ثمره هاشمی نوشته است:«احتمال تداوم مذاکرات ايران و آمريکا منتفی نيست.»


وی در پاسخ به سئوالی درخصوص ارزيابی اش از نتيجه دو دور مذاکرات ايران و آمريکا و همچنين احتمال ادامه اين مذاکرات، به روزنامه ايران گفته است: «با دو جلسه مذاکره نمی توان ارزيابی دقيقی داشت،همچنان منتظر آينده و اقدام های بعدی هستيم و احتمال در دستور کار قرار گرفتن مذاکرات بعدی هم منتفی نيست.»


XS
SM
MD
LG