لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۲

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه های ایران در شماره امروز خود بیشتر بر مسائل داخلی تمرکز کرده اند.
روزنامه های ایران در شماره امروز خود بیشتر بر مسائل داخلی تمرکز کرده اند.

روزنامه سرمايه، از جيره بندی بنزين و گازوييل در مناطق مرزی خبر داده و به نقل از مقامات کشور نوشته که اين اقدام با هدف مبارزه با قاچاق سوخت اجرا شده است.


به نوشته اين روزنامه، براساس دستورالعمل شورای تامين استان کردستان که نسخه ای از آن در اختيار اين روزنامه قرار گرفته، خودروهای بنزين سوزی چون پيکان سواری، پژو ۴۰۵، سمند، دوو، پرايد و رنو و خودروهای مهمان، خودروهای تعليم رانندگی از سهميه روزانه ۲۰ ليتر، خودروهای تويوتا لندکروز، وانت های شش سيلندر، وانت مزدا، تاکسی ويژه و پيکان آژانس ۲۵ ليتر، تاکسی پلاک قرمز و سواری بين شهری ۳۰ ليتر، و خودروهای دولتی ۵۰ ليتر وموتورسيکلت و سه چرخه موتوری روزی پنج ليتر، برخوردارهستند.


سرمايه به نقل از بيژن حاج محمدرضا، رييس سنديکای جايگاه داران سوخت سراسر کشور نوشته که با اجرای اين دستورالعمل در اين شهرها عطش مصرف به وجود آمده، چون راننده ای که هفته ای ۲۰ ليتر مصرف داشته به علت اجرای قانون سهميه بندی از سهميه ۲۰ ليتر روزانه خود استفاده مي کند .


روزنامه جام جم ، از تغيير در مديريت پرونده هسته ای جمهوری اسلامی خبر داده است.



روزنامه جام جم ، از تغيير در مديريت پرونده هسته ای جمهوری اسلامی خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه، برخی از منابع اعلام کرده اند که اين تغييرات مخصوصا در زمينه تنظيم ستاد اطلاع رسانی و موضع گيری های مقامات در مورد موضوع هسته ای خواهد بود.


جام جم همچنين نوشته که اين تغييرات به شرايط پس از صدور قطعنامه اخير شورای امنيت سازمان ملل ، و به ويژه طرح گزينه مذاکره مربوط است .


روزنامه اعتماد ملی ، خبر داده که کيوان رفيعی، از زندانيان سياسی، به بهداری زندان اوين منتقل شده است. به نوشته اين روزنامه، اين فعال دانشجويی که از ماه ها پيش در بازداشت به سر می برد، دچار عفونت روده شده و طی دو هفته گذشته قادر به خوردن غذا نبوده است.


اين روزنامه همچنين درخواست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای آزادی بی قيد و شرط علی فرحبخش روزنامه نگار بازداشت شده را منعکس کرده است. به نوشته اعتماد ملی، شمس الواعظين، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات همچنين از وضعيت علی فرحبخش که نزديک به پنجاه روز پيش بازداشت و در بند ۲۰۹ اوين نگهداری می شود، ابراز نگرانی کرده است .


روزنامه کيهان ، خبر داده که شورای نگهبان روز گذشته مصوبه مجلس برای الزام دولت در باره تغيير ساعت کار بانک ها را تاييد کرده است.



روزنامه اعتماد ملی ، خبر داده که کيوان رفيعی، از زندانيان سياسی، به بهداری زندان اوين منتقل شده است. اين فعال دانشجويی که از ماه ها پيش در بازداشت به سر می برد، دچار عفونت روده شده و طی دو هفته گذشته قادر به خوردن غذا نبوده است.

به نوشته اين روزنامه، براساس اين مصوبه، دولت موظف است ساعات کار بانک ها را به گونه ای تنظيم کند که بانک ها قبل از شروع کار ساير ادارات و سازمان های دولتی فعاليت خود را آغاز نمايند.


روزنامه همبستگی ، از مرگ يک نوجوان ۱۷ ساله بر اثر شليک ماموران انتظامی در اراک خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين نوجوان که ۱۷ ساله که بهنام نام داشته روز شنبه دوم دی ماه در حین عبور با اتومبيل از سوی مورد تعقيب قرار گرفته و بر اثر اصابت يک گلوله به سرش جان سپرده است.


اين چندمين مورد از مرگ کودکان و نوجوانان در تهران و ساير شهرستان ها بر اثر شليک ماموران انتظامی در ماه های اخير است .


روزنامه جمهوری اسلامی ، انتقاد معاون وزير کار از بی تفاوتی بدنه اجرايی دولت نسبت به بيکاری را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، جواد فرشباف، معاون وزير کار در کنفرانس ملی توسعه کارآفرينی در ايران با اشاره به بحران بيکاری در کشور تاکيد کرده که امروزه تمامی سياستگذاران و کارشناسان اقتصادی و سياسی در کشور بر اين نکته تاکيد دارند که چالش اقتصادی ايران طی برنامه چهارم و در دهه ۸۰ اشتغال و بحران بيکاری است .


و اما روزنامه اعتماد ، در گزارش مفصلی پيرامون ابهامات انفجار روز گذشته در حوالی کرمان، نوشته که شهاب سنگ، سقوط هواپيما و تغييرات جوی، همه اينها احتمالاتی بود که روز گذشته درباره انفجار مهيب در رشته جبال بارز در کرمان مطرح شد اما مقامات رسمی و کارشناسان تمامی اين احتمال ها را رد کردند تا علت اين انفجار ناشناخته باقی بماند.


اين روزنامه به نقل از يکی از اهالی روستای باغويه از توابع راور در باره صدای مهيب انفجار روز گذشته در حوالی کرمان نوشته که ساعت شش و نيم صبح صدای بسيار شديدی مثل رعد و برق به گوش رسيد، صدايی که با لرزش شديد شيشه پنجره خانه ها همراه بود ه است.


يکی ديگر از روستاييان نيز به روزنامه اعتماد گفته که «ما وقتی به آسمان نگاه کرديم سه نور ممتد، يکی قرمز رنگ و دو نور ديگر صورتی و سفيد رنگ مشاهده کرديم که همراه با توده ای ابرمانند در آسمان جريان داشت.»


به گفته اين شاهد عينی، اين نور به طرف زمين نيامده، و مردم برخورد هيچ شی يا سنگی را به زمين نديده اند.


مقامات مسئول اعلام کرده اند که برای يافتن منشا انفجار ديروز همچنان مشغول بررسی هستند.


XS
SM
MD
LG