لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۱

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس می گیود که این قوه مخالف خروج ایران از ان پی تی است.
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس می گیود که این قوه مخالف خروج ایران از ان پی تی است.

روزنامه اعتماد ملی ، يک روز پس از تهديد علی لاريجانی مبنی بر احتمال خروج جمهوری اسلامی از ان پی تی، از قول علاءالدين بروجردی نوشته که مجلس مخالف خروج از ان پی تی است.


رييس کميسيون امنيت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکيد کرده که مجلس با وجود اعتراض هايی که به عملکرد آژانس دارد، با خروج از پيمان ان پي تی موافق نيست زيرا اگر موافق بود، اين مساله را در صحن علنی مجلس به صورت طرح مطرح مي کرد .


روزنامه قدس نيز، هشدار يکی از اعضای مجلس درباره پرهيز از تصميم شتابزده در برنامه هسته ای را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، کاظم جلالی، مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی نسبت به اتخاذ هرگونه تصميم شتابزده از سوی مقامات جمهوری اسلامی در قبال قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل، گفته که هر گونه تصميم شتابزده در شرايط فعلی درخصوص انرژی هسته ای به نفع کشور نيست .


دو میلیارد تومان برای جمع آوری افراد بی خانمان


روزنامه جمهوری اسلامی ، از جمع آوری بيش از ۸ هزار بی خانمان و متکدی در شهر تهران خبرداده است. اين روزنامه از قول معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نوشته که از اين تعداد هفت هزار و ۳۴۲ نفر مرد، يک هزار و ۲۰ نفر زن، و بقيه کودک هستند.


احمد نوريان همچنين از جمع آوری حدود سه هزار کودک فراری طی ۹ ماه امسال در شهر تهران خبر داده، و گفته اين کودکان تحويل بهزيستی شده اند. اين مقام شهرداری تهران هزينه جمع آوری بی خانمان های تهران را دو ميليارد تومان عنوان کرده است .


توقف اعزام دانشجو


روزنامه کيهان، از توقف اعزام دانشجوی بورسيه از ايران به آمريکا، کانادا و انگليس خبر داده است. اين روزنامه به نقل از معاون وزير علوم نوشته که به دليل برخورد نامناسب برخی مسئولان کشورهای آمريکا، کانادا و انگليس با دانشجويان بورسيه ايرانی، وزارت علوم از اين به بعد دانشجوی بورسيه به اين کشورها اعزام نخواهد کرد.


کيهان، همچنين لغو اعزام دانشجويان بورسيه به کشورهای ذکر شده را « اعمال محدوديت هايی برای اعزام دانشجويان بورسيه» ذکر کرده، و از ايجاد محدوديت های علمی نيز به عنوان يکی ديگر از دلايل توقف اعزام دانشجو با بورس دولتی به اين سه کشور نامبرده است .


گرانی های خارج از کنترل


روزنامه رسالت ، از قول نايب رييس مجلس هفتم خبر داده که گرانی در برخی موارد از کنترل خارج شده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد رضا باهنر، با هشدار نسبت به گرانی و بيکاری در کشور، گفته است: تورم و رسيدگی به آن يکی از مطالبات مردم است.


عضو جناح راست مجلس همچنين، تاکيد کرده که افزايش قيمت ها در برخي موارد از کنترل بيرون رفته است. به نوشته رسالت ، باهنر با اشاره به افزايش نرخ بيکاری، گفته که دولت بايد عزم جديتری بر اين موضوع بگذارد و کارهای عملی بيشتری جهت توليد فرصت شغلی انجام دهد .


روزنامه سرمايه ، خبر داده که نرخ تورم به ۱۱.۹ درصد افزايش يافته است. به نوشته اين روزنامه، مديرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی روز شنبه اعلام کرد که شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در ۱۲ ماه منتهی به آذرماه سال ۸۵ (نرخ تورم) نسبت به دوازده ماه منتهی به آذر ماه ۸۴ به ۱۱.۹ درصد افزايش يافته است.


سرمايه، از قول محسن تقواطلب، نوشته که شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آذر ماه ۸۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۹ درصد افزايش داشته است .


روزنامه کارگزاران، از ادامه موج گرانی در کشور خبر داده و نوشته که قيمت مرکبات با افزايش ۵۰ درصدی مواجه شده است.
اين روزنامه به نقل از عبدالرحمان چراغعلی، مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران نوشته که دليل اصلی افزايش پنجاه در صدی قيمت مرکبات در روزهای اخير، سودجويی دلالان به بهانه کاهش برداشت محصول بر اثر بارش برف است.


افزایش مبتلایان به ایدز


روزنامه خراسان، از ابتلای ۳۰۷ نفر طی سه ماه گذشته به بيماری ايدز در کشور خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، طبق آخرين آمارها شمارمبتلايان ايدز تا اول دی ماه سال جاری به چهارده هزار و نود نفر رسيد که اين رقم در مقايسه با آمارهای اعلام شده تا اول مهر ماه سال جاری افزايش ۳۰۷ نفری مبتلايان را طی سه ماه را نشان می دهد.


XS
SM
MD
LG