لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


جمهوری اسلامی: در ۵۴ پمپ بنزين در استان مازندران دوربين مدار بسته نصب شده است.
جمهوری اسلامی: در ۵۴ پمپ بنزين در استان مازندران دوربين مدار بسته نصب شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی، از نصب دوربين های مداربسته در پمپ بنزين ها خبر داده است.


در اولين اقدام از اين دست، به نوشته اين روزنامه، در ۵۴ پمپ بنزين در استان مازندران دوربين مدار بسته نصب شده و به زودی در ۵۵ پمپ بنزين ديگر اين استان نيز دوربين نصب می شود.


روزنامه جمهوری اسلامی، از قول محمد رضا مظلومی، رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری نوشته که «از اين دوربين ها علاوه بر کاربردهای حفاظتی، برای شناسايی جايگاه هايی که به فروش آزاد سوخت اقدام می کنند نيز استفاده می شود.»


روزنامه تهران امروز، گفت وگویی از محمد خوش چهره، نماینده مجلس شورای اسلامی در نقد برنامه های اقتصادی دولت نهم انتشار داده و از قول وی نوشته است که «مسکن پاشنه آشيل دولت است.»


به نوشته اين روزنامه، آقای خوش چهره که در انتخابات رياست جمهوری سال ۸۴ حامی و نماينده اقتصادی ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در مناظره ها بود اکنون منتقد سياست های اقتصادی دولت احمدی نژاد است.


وی به تهران امروز گفته که «سياست های جاری دولت، ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقيرتر کرده است.»


اين نماينده مجلس در عين حال نسبت به استفاده ابزاری از شعارمبارزه با مفاسد اقتصادی هشدار داده و گفته است: «هر جا که شفاف نباشد مي تواند دچار انحراف شود مخصوصا اگر بازيگران سياسی جريانات را به سمت درنده خويی سياسی پيش ببرند در اين صورت بازنده، مردم خواهند بود.»


روزنامه اعتماد ملی، از محکوميت يکی ديگر از فعالان حقوق زنان به زندان خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، نسيم سلطان بيگی يکی ديگر از از متهمان پرونده تجمع ۲۲ خرداد ۸۵ فعالان حقوق زنان در ميدان هفت تير از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعليقی محکوم شده است.



به نوشته روزنامه اعتماد ملی، نسيم سلطان بيگی يکی ديگر از از متهمان پرونده تجمع ۲۲ خرداد ۸۵ فعالان حقوق زنان در ميدان هفت تير از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعليقی محکوم شده است.

پيش از اين ساير زنان شرکت کننده در اين تجمع نيز که دادگاه آنان برگزار شده، هر يک به حبس های از دو تا سه سال محکوم شده اند.


شمار زنان دستگير شده در تجمع ۲۲ خرداد ۸۵ بيش از ۷۰ نفر اعلام شده بود که برگزاری دادگاه آنان از اسفند ۸۵ آغاز شده است .


روزنامه اعتماد، در ستون پيدا و پنهان روز چهارشنبه خود از هديه رییس جمهوری اسلامی به طلبه ها خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، به طلبه ها و روحانيون شاغل به تحصيل در حوزه علميه قم که اخيراً ازدواج کرده اند، «هديه رییس جمهوری» داده می شود.


به نوشته اعتماد، هديه آقای احمدی نژاد به طلاب مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض است که واحد امور مدارس حوزه علميه قم مسئول پرداخت آن است.


همين روزنامه در خبر ديگری گزارش کرده که از نه ميليون نامه ای که رییس جمهوری اسلامی طی سفرهای استانی دريافت کرده، هفت ميليون نامه به درخواست کمک مالی اختصاص دارد .


انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزی و ادغام آن در دولت واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.


روزنامه همشهری از ورود بازرسی کل کشور به ادغام سازمان مديريت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، ولي الله خبره، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور و رییس کميسيون تطبيق مصوبات با قانون سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است که «تصميم شورای عالی اداری کشور در خصوص انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزی و ادغام آن در نهاد رياست جمهوری به جهت تطبيق آن با قوانين و مقررات جاری کشور در دستور کار کميسيون تطبيق مصوبات با قوانين سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.»


روزنامه شرق، در سرمقاله خود با عنوان«پايان يک نهاد» به قلم محمد طبيبيان، معاون سابق سازمان مديريت و برنامه ريزی، خبر انحلال اين سازمان را «خبری تکان دهنده» نام داده است.


اين روزنامه، سازمان مديريت را طی سال های قبل و بعد از انقلاب دارای تاريخی پر افتخار ارزيابی کرده و نوشته است: کسانی در دولت با اصرار تمام در تصميم ها و گفته های خود، علاقه مند هستند خود را ضد مبانی علمی به خصوص علم اقتصاد جلوه دهند.


شرق، پيش بينی کرده که با انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزی، «دولت و دولتمردان در وادی های هرچه عميق تری غرق خواهند شد که خود ايجاد می کنند.»


روزنامه ايران، خبر داده که هیات پنج نفره ای از مديران ارشد آژانس بين المللی انرژی اتمی شامل نمايندگان سياسی، حقوقی و فنی آژانس، بامداد روز چهارشنبه برای انجام ماموريتی ۴۸ ساعته وارد تهران شدند.


به نوشته اين روزنامه، بحث و گفت وگو درباره زمان بندی و شيوه حل مسائل موجود در پرونده هسته ای هدف از اين سفر اعلام شده است.


ارگان رسمی دولت، مذاکرات دو روز آينده در خصوص پرونده هسته ای را سرنوشت ساز خوانده است .


XS
SM
MD
LG