لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه همشهری از تغيير ناگهانی فرمانده کل سپاه پاسداران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، شامگاه شنبه رهبر جمهوری اسلامی با صدور احکامی سرتيپ پاسدار محمدعلی جعفری را به درجه سرلشکری ارتقا داده و وی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب کرده است.


سرلشکر پاسدار يحيی رحيم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران نيز در حکم جداگانه ای از سمت فرمانده سپاه برکنار و به عنوان«دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نيروهای مسلح» منصوب شده است.


روزنامه کيهان طی سرمقاله روز یکشنبه خود با عنوان«خوشبين نباشيد» به مقام های حکومت ايران توصيه کرده که در خصوص پرونده هسته ای خوشبين نباشند.


اين روزنامه نوشته است که گزارش اخير البرادعی، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره فعاليت هسته ای ايران با استقبال گسترده ای از سوی مسئولان پرونده هسته ای جمهوری اسلامی روبرو شد تا آنجا که برخی از مسئولان کشور با استناد به اين گزارش از بسته شدن پرونده هسته ای خبر داده اند.


کيهان در ادامه نوشته که «گزارش اخير البرادعی، اگرچه خالی از دو نکته مثبت نيست ولی فقط صورت مسئله تا حدودی تغيير کرده است.»


نماينده ولی فقيه در کيهان، ماهيت گزارش های آژانس بين المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته ای ايران را « کينه توزانه» خوانده و نوشته که در آن تغيير چندانی ديده نمی شود که خوشبينی مسئولان ايرانی را در پی داشته باشد.



نماينده ولی فقيه در کيهان، ماهيت گزارش های آژانس بين المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته ای ايران را « کينه توزانه» خوانده و نوشته که در آن تغيير چندانی ديده نمی شود که خوشبينی مسئولان ايرانی را در پی داشته باشد.

روزنامه اعتماد ملی، از اخبار ضد و نقيض درباره توقيف کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در پی انتشار خبر توقيف کتاب «به سوی سرنوشت» درباره کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۳هاشمي رفسنجانی، از سوی برخی سايت های خبری اخبار ضد و نقيضی پيرامون صحت و سقم اين خبر شنيده می شود.


اعتماد ملی به نقل از برخی منابع نوشته که «اين کتاب توسط وزارت ارشاد توقيف و جمع آوری شده است.»


اين روزنامه در عين حال از قول پرويز کرمی، مديرکل دفتر وزارتی در وزارت ارشاد اسلامی، توقيف خاطرات هاشمی رفسنجانی را تکذيب کرد ولی نوشته که «اين کتاب برای ادمه چاپ و توزيع مشروط به گرفتن تائيديه از مرکز نشر آثار آيت الله خمينی شده است . »


روزنامه رسالت از درگيری دراويش با اعضای يک هيئت در کرج خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، درگيری ميان ۲۰۰ تن از اعضای يک هيات در کرج با دراويش نعمت الهی در اين شهر منجر به وارد آمدن خساراتی به حسينيه دراويش کرج شده و با دخالت نيروی انتظامی پايان يافته است.


اين خبر در حالی منتشر می شود که در زمستان سال ۸۴ نيز در حمله گروهی لباس شخصی که مورد حمايت نيروی انتظامی بودند به حسينيه دراويش در قم ده ها زخمی برجا گذاشت و حسينيه دراويش گنابادی در اين شهر از بين رفت و صدها تن از آنان دستگير شدند .


روزنامه اعتماد، اتهامات رییس مجلس شورای اسلامی به زنان و دانشجويان را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، حدادعادل روز شنبه طی سخنانی در جمع روسای دانشگاه های ايران زنان و دانشجويان را اقشاری دانست که «دشمن برای استفاده ابزاری از آنها برنامه ريزی می کند.»


اعتماد نوشته است: رییس مجلس، دانشگاه را ميدان نبرد و عرصه رقابت جدی ميان دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفته است که«گروه هايی تلاش گسترده ای انجام داده اند تا جنبش دانشجويی و مبارزات قشر دانشجو را در مقابل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قرار دهند.»


روزنامه جام جم از بلاتکليفی در ستاد انتخابات وزارت کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، به دنبال انتشار خبر برکناری علی اصغر کارانديش، مديرکل انتخابات وزارت کشور يک مقام آگاه گفته است که «ثمره هاشمی قبل از اين که از سمت معاونت سياسی وزارت کشور کنار برود، به غير از مدير کل سياسی، ساير مديران کل سياسی وزارت کشور از جمله مديرکل انتخابات را تعويض کرده است.»


جام جم در عين حال نوشته که «مدير کل انتخابات وزارت کشور اين خبر را تکذيب کرده و از ادامه فعاليت خود در این سمت خبر داده است.»


XS
SM
MD
LG