لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه جام جم، کشته شدن رییس اطلاعات نيروی انتظامی شهرستان زاهدان را منعکس کرده، و نوشته است که به دنبال کشته شدن اين مقام نيروی انتظامی، تحقيقات گسترده برای دستگيری عاملان حمله به وی آغاز شده است.


به نوشته اين روزنامه، سرگرد محمدرضا راحتی، فرمانده اطلاعات نيروی انتظامی شهرستان زاهدان، ساعت هفت صبح روز دوشنبه گذشته هنگامی که منزل خود را برای حضور در محل کارش ترک کرد، از سوی چند مرد مسلح مورد حمله قرار گرفت.


جام جم با انتشار خبر تشيع جنازه فرمانده اطلاعات نيروی انتظامی زاهدان نوشته که «وی نقش موثری در امنيت منطقه داشته است.»


روزنامه کيهان به نقل از وزير کشور جمهوری اسلامی خبر داده که «دو شهروند بلژيکی ربوده شده در مسير کرمان به زاهدان به زودی آزاد خواهند شد.»


به نوشته اين روزنامه در حاشيه مراسم توديع و معارفه رییس عقدتی سياسی نيروی انتظامی، مصطفی پور محمدی گفته که «تحقيقات نيروی انتظامی در رابطه با بلژيکی هایی که به گروگان گرفته شده اند، ادامه داشته و گروگان ها تا روزهای آينده آزاد می شوند.»


اين درحالی است که بيش از يک ماه قبل، و پس از انتشار خبر ربوده شدن دو شهروند بلژيکی در مسير کرمان به زاهدان، مقامات و رسانه های رسمی ايران از آزادی آنان خبر داده بودند.


روزنامه خراسان، از صدور قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی برای يحيی کيان تاجبخش خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از قاضی حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران نوشته که «قرار بازداشت آقای تاجبخش، پژوهشگر دارای تابعيت دوگانه ايرانی و آمريکایی به وثيقه يکصد ميليون تومانی تبديل شده است.»


  • به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، احتمالات گسترده ای در سطح وزارت امور خارجه در مورد استعفا يا برکناری منوچهر متکی، وزير امور خارجه انتشار يافته است.

به اين ترتيب انتظار می رود کيان تاجبخش که از ارديبهشت ماه سال جاری به همراه هاله اسفندياری و علی شاکری، دو شهروند آمريکایی ايرانی تبار ديگر در تهران بازداشت شده بود، به زودی از زندان آزاد شود. هاله اسفندياری قبل از اين آزاد شد و اجازه خروج از کشور را دريافت کرد.


روزنامه جمهوری اسلامی از احتمال استعفا يا برکناری منوچهر متکی، وزير امور خارجه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، احتمالات گسترده ای در سطح وزارت امور خارجه در مورد استعفا يا برکناری منوچهر متکی، وزير امور خارجه انتشار يافته است.


روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که «در صورت تحقق پيدا کردن اين اخبار، رفتن منوچهر متکی از وزارت امور خارجه هشتمين ترميم در عمر دو ساله کابينه احمدی نژاد محسوب می شود.»


اين روزنامه در عين حال از وجود اختلاف نظر بين محمود احمدی نژاد و منوچهر متکی نيز خبر داده است.


روزنامه سرمايه، برگزاری دادگاه دو عضو هيات مديره کانون صنفی معلمان خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، جلسه رسيدگی به اتهامات علی اصغر منتجبی و محمدتقی فلاحی، اعضای هيات مديره کانون صنفی معلمان صبح روز سه شنبه به صورت مجزا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.


منيژه محمدی، وکيل مدافع اين دو معلم گفته که «اتهام هر دو موکلش اقدام عليه امنيت کشور عنوان شده است.»


روزنامه همشهری به نقل از دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته است که «امسال ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن ترياک در کشور مصرف می شود.»


اين روزنامه به نقل از اسماعيل احمدی مقدم، نوشته که «امسال ۸۲۰۰ تن ترياک در افغانستان توليد می شود که با روند رو به افزايش کشفيات پيش بينی می کنيم ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن از اين مواد را کشف کنيم.»


وی در عين حال تعداد معتادان به ترياک را دو ميليون نفر عنوان کرده و گفته است:« اگر ضرب و تقسيم کنيم می توان گفت معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن از اين مواد در کشور ما مصرف می شود.»


احمدی مقدم که همزمان فرماندهی نيروی انتظامی را نيز بر عهده دارد، از افزايش مصرف مواد خطرناکتری چون کراک و مواد روانگردان شيمیایی در ايران خبر داده و گفته که «ديگر برخوردهای فيزيکی و مبارزه با عرضه به تنهايی چاره کار نيست و نمی شود تمام توان خود را روی مبارزه پليسی با مواد مخدر متمرکز کنيم.»


روزنامه اعتماد از سقوط ۲۱ پله ای ايران در ريسک پذيری سرمايه گذاری خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، موسسه تحقيقاتی بيزينس مانيتور در تازه ترين گزارش خود اعلام کرد که ايران از لحاظ ريسک پذيری فضای اقتصادی با ۲۱ پله سقوط در مکان ۸۹ جهان و با دو پله نزول در مکان يازدهم خاورميانه قرار گرفته است.


اعتماد نوشته است: کاهش رتبه ايران از ۶۸ به ۸۹ حاکی از بدتر شدن شرايط از ديد اين موسسه است.


XS
SM
MD
LG