لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


اغلب روزنامه های روز دوشنبه ايران، اخبار متفاوت روز یکشنبه خبرگزاری ها در خصوص ديدار رییس تيم سابق مذاکره کننده در پرونده هسته ای با خاویر سولانا را مورد توجه قرار داده اند.


روزنامه قدس خبر اين ديدار را تایید کرده و از ديدار حسن روحانی و خاوير سولانا در روزهای آتی خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از دفتر رییس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نوشته است که « ديدار آينده حسن روحانی و خاوير سولانا در بروکسل انجام می شود.»


  • روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت خبر داده که «پرونده هاله اسفند ياری و پرناز عظيما به دادگاه می رود.»

آقای روحانی در آغاز دولت نهم از رياست ديپلمات های هسته ای ايران برکنار، و از سوی نزديکان دولت اتهاماتی به وی و ديگر همکارانش وارد شده بود.


روزنامه کيهان از درگيری در فرودگاه مهرآباد به خاطر «مسافران سفارشی» خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، «فروش بليت به افراد سفارش شده موجب درگيری شديد لفظی و فيزيکی بين مسافران و کارمندان فرودگاه و شکستن بسياری از اموال بيت المال شد.»


کيهان همجنين نوشته است: «فرودگاه مهرآباد طی چند روز گذشته به خاظر تاخيرهای مکرر پرواز، شاهد درگيری های شديد و مداوم بين مسافران پروازهای داخلی با کارمندان واحد ترافيک فرودگاه بوده که به ايجاد درگيری های شديد لفظی و فيزيکی، و از بين رفتن اموال دولتی از جمله LCD های اعلام پرواز و شکستن شيشه های واحدهای مختلف در فرودگاه مهرآباد منجر شده است.»


روزنامه اعتماد، خبر تجمع حق التدريسی ها در مقابل نهاد رياست جمهوری را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، تعدادی از معلمان حق التدريس از چند استان روز یکشنبه در اعتراض به نحوه استخدام در وزارت آموزش و پرورش در مقابل نهاد رياست جمهوری تجمع کردند.


اعتماد نوشته است:« معترضان گفته اند در حالی که تعداد زيادی از معلمان حق التدريس مازاد هستند، آموزش و پرورش اقدام به استخدام نيروی آزاد کرده است.»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت خبر داده که «پرونده هاله اسفند ياری و پرناز عظيما به دادگاه می رود.»


اين روزنامه به نقل از معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران نوشته است:«پرونده اسفند ياری به زودی به دادگاه ارسال می شود.»


آقای حداد همچنين درباره پرونده پرناز(نازی) عظيما، خبرنگار رايدو فردا گفته است: «قرار ممنوع الخروجی پرناز عظيما که با قید وثيقه آزاد شده بود، رفع شده و پرونده وی نيز به دادگاه می رود.»


معاون امنيت دادستانی تهران عنوان اتهامی پرناز عظيما در پرونده وی را« تبليغ عليه نظام »عنوان کرده است. وی درباره آزادی کيان تاجبخش پس از تعيين وثيقه گفته است: کيان تاجبخش به دليل عدم توديع وثيقه، هنوز آزاد نشده است.


در همين حال روزنامه تهران امروز، خبرداده که «همسر آقای تاجبخش بخشی از وثيقه وی را توديع کرده است. روزنامه کيهان نيز ستون خوانندگان خود خواهان مصادره وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی هاله اسفندياری شده و با اين ادعا که «هاله اسفندياری ديگر به ايران بازنمی گردد» قبل از ارسال پرونده او به دادگاه، خواستار واريز وثيقه وی به حساب دولت شده است .


روزنامه همشهری، از اختلاف نظر دو سازمان دولتی در خصوص عرضه «شربت ترياک» خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی خط توليد صنعتی شربت ترياک از سال آينده و البته با اخذ مجوز از وزارت بهداشت خبر می دهد، مسئولان وزارت بهداشت می گويند: «هيچ هماهنگی با اين وزارتخانه صورت نگرفته و حتی وزارت بهداشت، با عرضه شربت ترياک مخالف است.»


همشهری از قول معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نوشته است:« قبل از اينکه خبر استفاده از شربت ترياک از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شود، بايد مراحل تاييد آن در معاونت سلامت و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت طی می شد که هيچکدام از اين مراحل انجام نشده است.»


اين روزنامه در عين حال خبر داده است: «شربت ترياکی که رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر از توزيع آن خبر داده، ترکيبی از آب، الکل و ترياک است و به عقيده کارشناسان در کل ممکن است خطرناک و اعتيادآور باشد . »



  • مواد مخدر طی سال گذشته موجب مرگ چهار هزار و ۴۸۴ نفر در کشور شده است که در اين ميان استان های تهران، فارس و لرستان بيشترين تعداد تلفات مواد مخدر را به خود اختصاص داده اند.
روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه سرمايه، در گزارشی با عنوان«نيروگاه خفته بوشهر با يک ميليارد و چهارصد ميليون دلار سرمايه»، از احضار وزير امور خارجه به مجلس خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از نورالدين پير موذن، نماينده اردبيل در مجلس شورای اسلامی نوشته است:«منوچهر متکی برای پاسخگويی به اينکه چرا با گذشت زمان قرارداد ايران و روسيه برای راه اندازی نيروگاه بوشهر و پرداخت يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار به روس ها، ساخت اين نيروگاه مجددا به تاخير افتاده است به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی فراخوانده شده است.»


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سرپرست پزشکی قانونی نوشته که «مواد مخدر طی سال گذشته موجب مرگ چهار هزار و ۴۸۴ نفر در کشور شده است که در اين ميان استان های تهران، فارس و لرستان بيشترين تعداد تلفات مواد مخدر را به خود اختصاص داده اند.»


اين روزنامه در عين حال خبر داده که «در يک سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۶۰ تن بر اثر تصادفات کشته شده اند که بيشترين آمار مربوط به استان های تهران، فارس، خراسان و سمنان است . »


روزنامه خراسان، از تهاجم يک ويروس ناشناخته به کودکان استان خراسان خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که «شيوع يک ويروس مرموز و ناشناخته در استان خراسان رضوی تعداد زيادی از کودکان و نوزادان را روانه مراکز درمانی و بيمارستان های استان کرده و باعث نگرانی والدين شده است.»


به نوشته خراسان، روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ بيمار به بخش اورژانس و درمانگاه بيمارستان دکتر شيخ مشهد مراجعه می کنند که اغلب به اين ويروس مبتلا هستند و علايم مشابهی دارند.


XS
SM
MD
LG