لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه خراسان خبر داده که نخستين بيمارستان عمومی ويژه زنان تا دو هفته ديگر افتتاح می شود.


به نوشته اين روزنامه، دکتر امام هادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی تهران از افتتاح نخستين بيمارستان عمومی ويژه زنان با نام «مهديه» ظرف دو هفته آينده خبر داده و گفته که« تمام بخش های بيمارستان از جمله پرستار، مددکار، روان شناس، خدمه و حتی کادر پزشکی اورژانس به جز نيروهای پشتيبانی مانند حراست را زنان تشکيل می دهند.»


مقامات وزارت بهداشت پيشتر نيز اعلام کرده بودند که قصد دارند تا با تاسيس بيمارستان های ويژه زنان طرح جداسازی زنان و مردان در بيمارستان ها را نيز به اجرا در آورند.


نامه محرمانه احمدی نژاد برای برکناری های تازه


روزنامه همشهری، اظهارات روز دوشنبه محمود احمدی نژاد در مورد ارسال نامه محرمانه ای برای برکناری مديران ميانی دولت را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، استانداران سراسر کشور، در پنجمين نشست مشترک خود با هيات دولت، دستور شفاهی رییس جمهوری را پيش از رسيدن نامه محرمانه وی دريافت کردند که در آن احمدی نژاد خواستار تغييرات گسترده در مديران نالايق، ضعيف و بی تفاوت شده بود.


همشهری به نقل از محمود احمدی نژاد خطاب به استانداران نوشته است:«يک گروه محدود از مديران هستند که بی تفاوت بوده اند؛ به محض اينکه اسامی اين افراد به دست شما رسيد بايد آنها را برکنار کنيد، ما اين اسامی را هم محرمانه می فرستيم ولی استانداران بايد اقدام کنند.»



  • «سرپرست گروه اعزامی سازمان بين المللی کار ( ILO ) که با هدف بررسی روند اجرای کنوانسيون های آزادی انجمن ها و حمايت از دستمزدها در ايران به سر می برد در نشست کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمايی ايران، قوانين کار ايران را تبعيض آميز و به نفع دولت اعلام کرده و از دولت ايران درخواست کرده که اين قوانين را هر چه زودتر اصلاح کند.»
روزنامه سرمایه

روزنامه کيهان نيز در شماره روز سه شنبه خود اخبار ديگری از برکناری مديران ميانی دولت را تحت عنوان «اطلاعات تکميلی درباره جابجايی مديران در استان ها» منتشر کرده است.


يک «منبع آگاه» با اشاره به نامه محرمانه ای که رییس جمهوری اسلامی در سخنرانی روز دوشنبه از آن نام برد، به اين روزنامه گفته است که «دراين نامه اسامی رییس بنيادشهيد، مديران چند بانک و فرمانداران چند استان ديده می شود.»


روزنامه کيهان به نقل از همين منبع، عزل چند مديرکل در ادارات کل کار و امور اجتماعی، وزارت تعاون و سازمان بهزيستی را نيز از جمله بخش ديگری از محتوای نامه محرمانه برکناری مديران ميانی دولت عنوان کرده است.


نمايندگان سازمان بين المللی کار در ايران


روزنامه سرمايه گزارش داده که «سرپرست گروه اعزامی سازمان بين المللی کار ( ILO ) که با هدف بررسی روند اجرای کنوانسيون های آزادی انجمن ها و حمايت از دستمزدها در ايران به سر می برد در نشست کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمايی ايران، قوانين کار ايران را تبعيض آميز و به نفع دولت اعلام کرده و از دولت ايران درخواست کرده که اين قوانين را هر چه زودتر اصلاح کند.»


به نوشته اين روزنامه، شش نماينده سازمان بين المللی کار که برای اجرای کنوانسيون های ۱۱۱ و ۹۵ اين سازمان راهی تهران شده اند از جمله «کلوپاترا دامبيا» به عنوان سرپرست اين گروه و مديرکل استانداردهای بين المللی کار سازمان ILO در نشستی اعلام کرده اند که «آزادی انجمن ها، حق کارفرمايان و کارگران است تا خود را سازماندهی کنند.»


وی با بيان اينکه «اهميت ويژه ای برای کانون عالی کارفرمايان ايران قائل هستيم»، از انحلال کانون عالی کارفرمايان ايران توسط وزارت کار انتقاد کرده است.


عفو يک هواپيماربا


روزنامه ابرار به نقل از وکيل خالد حردانی از عفو اين محکوم به اعدام خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد مصطفايی که وکالت آقای حردانی را بر عهده دارد، گفته است:«اتهام موکلم اقدام عليه امنيت ملی از طريق هواپيماربايی در سال ۱۳۷۹ است که با رأی شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و اين حکم توسط قضات شعبه ۳۱ ديوان عالی کشور تأييد شده بود که بر اساس پيشنهاد رییس قوه قضاييه، مورد عفو و بخشش قرار گرفته است.»


وکيل خالد هردانی در عين حال وضع موکلش را در زندان «مناسب» توصيف کرده و خواستار اعزام وی به مرخصی برای شرکت در مراسم سوگواری مادرش شده است.


خالد هردانی و ۲۳ تن از اقوامش به دليل مشکلات مالی و فقر قصد داشتند با ربودن هواپيمایی به کشور ديگری بگريزند . براساس داستان زندگی وی، فیلمی به نام «ارتفاع پست» توسط ابراهیم حاتمی کیا ساخته و در ایران به نمایش درآمده است.


بزرگ ترين عمليات پليس


روزنامه رسالت عنوان اصلی خود را به اجرای طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر در تهران اختصاص داده و آن را بزرگ ترين عمليات پليس نام داده که بيش از ۶۰۰ تن در آن دستگير شده اند.


به نوشته اين روزنامه، اين عمليات با حضور ۲۰۰۰ مامور ويژه نيروی انتظامی و از ساعت ۲۲ يکشنبه تا شش صبح روز دوشنبه در برخی از محلات تهران اجرا شده است.


رسالت همچنين در يادداشتی با عنوان«مبارزه با تبهکاری های اجتماعی» نوشته است:«ورود دولت ها به حوزه مسائل اجتماعی، مسبوق به نگرش ايدئولوژيک حاکم بر برون داده های رفتاری آنها است.»


XS
SM
MD
LG