لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد، در گزارشی با عنوان «گستاخی سران عرب در مورد جزاير ايرانی اين بار در دمشق» نوشته است که بيستمين نشست اتحاديه عرب در دمشق روز ۳۰ مارس با درخواست مجدد از ايران برای پايان دادن به آنچه اشغال جزاير سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی ناميده شده، به کار خود پايان داده است.


به نوشته اين روزنامه، «اين اجلاس که به رياست بشار اسد، رییس جمهوری سوريه برگزار شد، همچنين تلاش های ايران برای ساخت و ساز در اين جزاير را محکوم کرد.»


به نوشته آفتاب يزد، عمرو موسی، دبير کل اتحاديه عرب نيز همزمان خواهان گفت و گوی فوری درباره جزاير سه گانه با ايران يا ارجاع اين موضوع به دادگاه لاهه شده است.


اين روزنامه با اشاره به حضور منوچهر متکی در اجلاس دمشق به نقل از بيانيه وزارت امور خارجه ايران در اين خصوص، نوشته است: «مداخله طرف های ثالث در سوء تفاهمی که از طريق گفت و گو ميان جمهوری اسلامی ايران با امارات قابل رفع است، مورد قبول نبوده و کمکی به آن نخواهد کرد.»


احضار دیپلمات های اروپایی


روزنامه همشهری، از احضار سفير هلند و کاردار اسلوونی در تهران به وزارت امورخارجه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، وزارت امور خارجه ايران اعلام کرده که اين اقدام «در اعتراض به نمايش فيلم توهين آميز و ضد اسلامی ساخته شده در هلند» صورت گرفته است.


روزنامه رسالت، اظهارات فرمانده نيروی انتظامی در خصوص تداوم اجرای طرح امنيت اجتماعی و اخلاقی در سال ۸۷ را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، اسماعيل احمدی مقدم «طرح امنيت اجتماعی و اخلاقی و ارتقای انضباط اجتماعی را مهمترين دستاورد سال ۱۳۸۶» ناميده و گفته است:«کسانی که منتقد هستند به مناطق نا امن جنوب شهر سری بزنند تا ببينند که جان مردم چگونه از دست اراذل و اوباش در فشار و عذاب بوده و امروز چگونه احساس آرامش مي کنند.»


وی همچنين با تاکيد بر اينکه «کار تمام نشده و تا رسيدن به يک نقطه امن و مطمئن فاصله داريم» گفته است: « علی رغم توفيقاتی که در سال ۱۳۸۶ در عرصه های مختلف به دست آورديم، در سال ۱۳۸۷ بايد گام ها را تکميل کنيم.»


توقیف ۱۱ هزار خودرو در تعطیلات


رسالت همچنین به نقل از جانشين فرمانده نيروی انتظامی خبر داده که طی تعطيلات نوروزی بيش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ وسيله نقليه در جاده ها و محورهای مواصلاتی کشور توقيف شده است.


حسين ذوالفقاری تاکيد کرده که در همين مدت بيش از پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه موتور سيکلت نيز در سراسر کشور متوقف شده است .


روزنامه کيهان از تشيع جنازه سه تن از فرماندهان نيروی انتظامی که در اثر سقوط هلی کوپتر در آذربايجان شرقی کشته شده اند، خبر داده است.


اين روزنامه، «سرتيپ دوم محمود جلالی، رییس پليس پيشگيری و سرتيپ دوم علی نيازی فرمانده پليس راه آذربايجان شرقی» را به عنوان فرماندهان جانباخته در سقوط هلی کوپتر نيروی انتظامی در کوه های اوشان در شهرستان ورزقان نام برده و از خاکسپاری آنان در تبريز خبر داده است.


کيهان« سرهنگ محمد مرندی» را يکی ديگر کشته شدگان در اين سانحه معرفی کرده و نوشته در سقوط اين هلی کوپتر که جمعه گذشته رخ داده، يک کمک خلبان و يک خدمه پرواز نيز جان خود را از دست داده اند.


«سال ۸۷ سال کم آبی است»


روزنامه خراسان خبر داده که رییس هواشناسی کشور امسال را سال کم آبی پيش بينی کرده است.


به نوشته اين روزنامه، علی محمد نوريان سال ۸۷ را سال کم آبی و خشکسالی برای کشور پيش بينی کرده و گفته است: هر چند که سال گذشته بيشترين بارندگی ها در استان کويری سيستان و بلوچستان صورت گرفته ولی در مجموع بارش های مناسبی در سطح کلی کشور رخ نداده است.


رییس سازمان هواشناسی ايران با اشاره به اين که احتمال ا«مشکل حاد آب آشاميدنی رخ نخواهد داد» گفته که «باتوجه به پيش بينی ها به نظر می رسد که امسال در بخش کشاورزی در برخی از استان ها شاهد کاهش توليد محصول باشيم.»


XS
SM
MD
LG