لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه حيات نو اقتصادی، از تجمع ديروز نانوايان تهران در مقابل ستاد تعزيرات حکومتی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، صبح ديروز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از نانوايان در اعتراض به اتخاذ تصميم گيري های متفاوت از سوی مسئولان درباره قيمت نان در مقابل ستاد تعزيرات حکومتی ويژه گندم، آرد و نان استان تهران تجمع کردند.


حيات نو اقتصادی نوشته که در اين تجمع، نانوايان با اشاره به اين که اتخاذ تصميم گيري های متفاوت ازسوی مسئولان موجب سردرگمی و متضرر شدن نانوايان شده است، تاکيد کردند که اخيرا وزارت بازرگانی پس از چهارسال اقدام به اعلام قيمت های مصوب برای انواع قيمت نان کرد اما پس از گذشت يک ماه اعلام شد که بايد انواع نان با قيمت قبل به فروش برسد.


نانوايان معترض همچنين تاکيد دارند که فروش نان با قيمت گذشته با توجه به افزايش قيمت مواد اوليه موجب متضرر شدن نانوايان خواهد شد .


روزنامه سرمايه، نوشته که چهارميليون هکتار زمين آلوده به مين در کشور وجود دارد.


به نوشته اين روزنامه، پاکسازی چهار ميليون و دويست هزار هکتار اراضی آلوده به مين در پنج استان کشوربه ۳۰۰ ميليارد تومان بودجه و پنجاه سال زمان نياز دارد .


روزنامه قدس به نقل از آمار ستاد انتخابات ایران، درصد مشارکت در انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان را منتشر کرده است.


به نوشته این روزنامه، استان های آذربايجان شرقی و غربی با ۵۴ درصد کمترين و کهگيلويه و بويراحمد با ۸۱ درصد بيشترين نرخ مشارکت در انتخابات خبرگان رهبری را داشته اند. در صد مشارکت واجدان شرايط رای دادن برای انتخابات خبرگان در تهران تا کنون اعلام نشده است .


روزنامه صاحب قلم ، خبر داده که ریيس جمهور اسلامی عملکرد برخی رسانه ها را در زمان انتخابات مشمول کسب نمره ۲۰ و برخی از آنها را مشمول نمره ۱۰ دانسته است.


اين روزنامه ازقول دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران نوشته که ، ممانعت از ورود يک خبرنگار به ستاد انتخابات وزارت کشور را قابل توجيه نيست.


دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران همچنين گفته که از ابتدای فرايند برگزاری اين انتخابات شاهد برخوردهای محدودکننده از سوی وزارت کشور نسبت به خبرنگاران بوديم و پيش از آن نيز در زمان ثبت نام کانديداها،از ورود خبرنگاران به ستاد انتخابات جلوگيری شد.


روزنامه همبستگی، در تيتر اول از موج نگرانی از نحوه شمارش و اعلام آرا خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، ستاد انتخابات کشور واقع در زيرزمين ساختمان وزارت کشور از ارايه هرگونه اطلاعات در خصوص آرای ماخوذه در انتخابات شورای شهر تهران و حتی از ميزان تعداد برگه های رای ماخوذه خودداری مي کند.


تاکنون مراجعات کليه خبرنگاران از رسانه های مختلف حتی نمايندگان گروهها و ائتلاف ها در اين خصوص بي پاسخ مانده است.


همبستگی تاکيد کرده که شرايط به وجود آمده باعث ايجاد موج گسترده اعتراض مردمی و شخصيت ها و گروه های سياسی از جناح های مختلف شده است، به گونه ای که بسياری از چهره های شاخص اکثريت مجلس نيز نگرانی عميق خود را نسبت به روند شمارش آرا ابراز کرده اند .


روزنامه رسالت، از قول معاون پارلمانی وزير کشور، اعتراض اصلاح طلبان به عدم اعلام نتايج انتخابات شورای شهر تهران را ابهام آفرينی خوانده و به آنها توصيه کرده که با اين اعتراضات برگزاری انتخابات را مخدوش نکنند.


موسی پور،همچنين گفته که دوستان شيرينی انتخابات را با طرح مسائل جزئی تلخ نکنند .


روزنامه کيهان، در يادداشتی رای هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان را به جناح راست نسبت داده و نوشته، صدرنشينی هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخاب شدگان خبرگان تهران ناشی از رأی «توده های اصولگرا» است.


مدير مسئول کيهان به هاشمی رفسنجانی يادآوری کرده که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم او را نقد کرده اند و تاکيد کرده که نزديکی اخير هاشمی و اصلاح طلبان دروغين است .


روزنامه جمهوری اسلامی ، از شکست کامل فهرست های گروه افراطی و نزديک به دولت در انتخابات خبرگان رهبری با عنوان «فهرست منها» خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که شکست نزديکان دولت در انتخابات در تمام حوزه های انتخابيه نشان می دهد که روش تخريبی و افراطی مطرود است .


روزنامه اعتماد ملی ، از «رای اتوبوسی» در ساعات پايانی انتخابات جمعه گذشته خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در ساعات پايانی انتخابات تهران، تعداد زيادی که سوار بر چندين دستگاه اتوبوس بودند از مناطق مختلف شهر تهران جهت رای دادن به مناطق شمال و غرب اين شهر منتقل شده اند.


اعتماد ملی به نقل از شاهدان محلی نوشته که اين اتفاق در محله های چيذر، سعادت آباد و تجريش رخ داده، و طی آن افرادی که اکثر آنها لباس های متحدالشکلی بر تن داشتند، به صورت دسته جمعی به شعب اخذ رای مراجعه کرده و رای داده اند .


روزنامه کارگزاران، در سرمقاله امروز خود نوشته که از نتايج اوليه انتخابات خبرگان و شوراها در سراسر کشور این چنین بر می آيد که تلاش های سازمان يافته افراطيون برای جهت دادن به آرای مردم نتيجه نداده و فهرست های اصلاح طلبان و اصولگرايان اصلاح طلب بر فهرست مورد حمايت کانون های قدرت غلبه کرده است.


به نوشته اين روزنامه، اگر اين روال در مرحله شمارش آرا نيز ادامه يابد، از هم اکنون می توان گفت اعتداليون، افراطيون را به حاشيه رانده اند.


XS
SM
MD
LG