لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

نيکلاس کيج در نقش آل کاپون ظاهر می شود


نيکلاس کيج در حال مذاکره با برايان دی پالما، فيلمساز معروف است تا در فيلم جديد وی با نام «تسخير ناپذيران: ظهور کاپون» نقش اصلی را به عهده گيرد.
نيکلاس کيج در حال مذاکره با برايان دی پالما، فيلمساز معروف است تا در فيلم جديد وی با نام «تسخير ناپذيران: ظهور کاپون» نقش اصلی را به عهده گيرد.

نيکلاس کيج، برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر مرد در سال ۱۹۹۵، به زودی در نقش آل کاپون، گانگستر معروف آمريکايی در دهه های ۲۰ و ۳۰ ميلادی، ظاهر خواهد شد.


مجله سينمايی «ورايتی» خبر داد که هم اکنون نيکلاس کيج در حال مذاکره با برايان دی پالما، فيلمساز معروف است تا در فيلم جديد وی با نام «تسخير ناپذيران: ظهور کاپون» نقش اصلی آن را به عهده گيرد.


استوديو پارامونت که در سال ۱۹۸۷ فيلم تسخيرناپذيران را توليد کرده بود، اجازه ساخت فيلم جديد دی پالما را داده است.


ظهور کاپون به دوران جوانی آل کاپون و چگونگی ورود او به مافيای شيکاگو مربوط می شود. اين فيلم به اولين آشنايی کاپون با جيمی ملون، پليسی که دستگيری اين گانگستر به نام او ثبت شده است، نيز می پردازد.


در نسخه اوليه اين فيلم در سال ۱۹۸۷ که آن را نيز برايان دی پالما ساخته بود، شون کانری در نقش جيمی ملون و رابرت دونيرو در نقش آل کاپون بازی کردند. شون کانری به خاطر بازی در اين فيلم، جايزه گلدن گلوب و اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل را دريافت کرد.


فيلمبرداری فيلم جديد دی پالما با بازی نيکلاس کيج، پایيز امسال آغاز خواهد شد.


آل کاپون، در سال ۱۸۹۹ متولد و در سال ۱۹۴۷ درگذشت. وی از زمره گانگسترهای معروفی بود که عليرغم آن که اوج فعاليت های گانگستری اش در سال های ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۱ بود، با اين حال زندگی اش سمبل جنايت های سازمان يافته مافيا در آمريکا شد.


تاکنون فيلم های مختلفی بر اساس زندگی کاپون و يا الهام گرفته از آن ساخته شده است. از آن جمله، تنگه وحشت، ساخته هاوارد هاکس (۱۹۳۲) که در سال ۱۹۸۳ برايان دی پالما آن را با بازی رابرت دونيرو بازسازی کرد.


در سال ۱۹۷۵ نيز فيلمی با نام کاپون ساخته شد که در آن بن گازارا نقش وی را بازی کرد. اين فيلم نیز بر اساس زندگی واقعی کاپون ساخته شد.


در عرصه موسيقی نيز آثاری با الهام از زندگی کاپون خلق شده اند. از جمله در يکی از ترانه های گروه انگليسی Paper Lace که در دهه هفتاد ميلادی فعاليت هنری می کردند و يا جودگ دريد، آهنگساز فقيد انگليسی که يکی از آثار خود را با نام آل کاپون انتشار داد.
جزئيات زندگی اين رهبر مافيايی همواره دست مايه ساخت فيلم، داستان و موسيقی بوده است.


XS
SM
MD
LG