لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۰

پايان تلخ آخرين سفر فضانورد عاشق


لیزا نواک فضانورد ۴۳ ساله امریکایی متهم است برای حذف رقیب عشقی خود، نقشه قتل او را طراحی کرده است.
لیزا نواک فضانورد ۴۳ ساله امریکایی متهم است برای حذف رقیب عشقی خود، نقشه قتل او را طراحی کرده است.

يک فضانورد زن آمريکايی برای انتقام گرفتن از رقيب عشقی خود از هيوستون تا اورلاندو را بدون وقفه رانندگی کرد.


او با چهره مبدل درست مقابل زنی قرار گرفت که مطمئن بود با فضانوردی که او عاشقش است رابطه پنهانی دارد.


به گزارش خبرگزاری ها ، پليس اين زن را به اتهام آدم ربايی و تلاش برای قتل دستگير کرد، اما پس از يک روز به قيد کفالت و با وثيقه سنگينی از زندان آزاد شد و به خانه برگشت.


حسادت دردسر ساز


ليزا نواک، ۴۳ ساله، مهندس پرواز و عضو ناوگان فضايی آمريکا که جولای گذشته در ماموريتی به ايستگاه بين المللی در فضا رفت، همچنين متهم به ماشين دزدی، درگيری و تلاش برای از بين بردن شواهد است.


ليزا البته اين اتهام را رد می کند. به گفته پليس، ليزا ۹۰۰ مايل را پشت فرمان بود و خود را مجهز کرد تا مجبور به توقف نباشد و بتواند به موقع به کولين شيپمن برسد. شيپمن ۳۰ ساله و خلبان پروازی است.


به گزارش سی ان ان ، نواک در هتلی بين راه به نام مستعار اتاق گرفت و پول هتل را نقد حساب کرد.


او، برنامه پرواز شيپمن را در کامپيوتر اوفلين پيدا کرد. پليس در ماشين او نقشه راه و آدرس خانه شيپمن را که با دست نوشته بود پيدا کرد.


به گفته پليس، او عقيده دارد که شيپمن رابطه عاشقانه ای با ويليام اوفلين دارد.


نواک در تحقيقات اوليه اعتراف کرد که رابطه او با اوفلين چيزی بيشتر از رابطه کاری و کمتر از رابطه ای رومانتيک بوده است، اما پليس نامه عاشقانه او را به اوفلين در ماشينش پيدا کرد.


خلاف کاری عاشقانه


در روز حادثه، نواک از فرودگاه شيپمن را تعقيب می کرد تا اينکه در ساعت ۳:۴۵ با او در پارکينگ سياتل روبه رو شد.



يک فضانورد زن امريکايی برای انتقام گرفتن از رقيب عشقی خود از هيوستون تا اورلاندو را بدون وقفه رانندگی کرد. او با چهره مبدل درست مقابل زنی قرار گرفت که مطمئن است با فضانوردی که او عاشقش است رابطه پنهانی دارد.

او که کلاه گيس و عينک داشت به شيپمن نزديک شد و گفت که دوست پسرش نمی تواند سرقرار حاضر شود.


شيپمن در پاسخ گفت که به پليس اطلاع می دهد، اما نواک به اين بهانه که صدای او را نمی شنود به شيشه ماشين زد و شيپمن شيشه را حدود دو اينچ پايين کشيد و نواک با اسپری به او حمله کرد و خيلی سريع محل را ترک کرد، غافل از اينکه پليس در ايستگاه اتوبوس منتظرش است.


در جست وجوی اوليه، پليس از کيف دستی او يک بارانی بلند، چکش، چاقو، نوارچسب، چندين کيسه بزرگ و حدود ۶۰۰ دلار پول به دست آورد.


همچنين در ماشين نواک شش جفت دستکش پلاستيکی، مسيرياب از هيوستون تا فرودگاه بين المللی اورلاندو و ايميل های شيپمن به اوفلين پيدا شد.


پايان تلخ ۱۰ سال انتظار


نواک ۱۰ سال برای اولين سفر فضايی خود انتظار کشيد، اما با جرمی که مرتکب شد، ناسا او را موقتا از کار تعليق کرده است.



نواک ۱۰ سال برای اولين سفر فضايی خود انتظار کشيد، اما با جرمی که مرتکب شد، ناسا او را موقتا از کار تعليق کرده است.

او در راک ويل بزرگ شد و در آکادمی آناپوليس درس خواند. وی در سال ۱۹۹۶ فضانورد شد و جولای سال ۲۰۰۶ در اولين ماموريت فضايی خود با ديسکاوری سفر کرد، اما به گفته مايکل کوتس، مدير مرکز فضايی هيوستون، نواک رسما برای يک ماه معلق شده و تا اطلاع ثانوی اجازه هيچ فعاليتی ندارد.


اين مرکز همچنين تمامی ماموريت های نواک را لغو کرده است. کوتس گفت:«ما از اين اتفاق عميقا ناراحت هستيم. حکم صادره برای ليزا نواک کاملا جدی است و سيستم قضايی مرکز درباره او تصميم گيری می کند.»


شرمندگی خانوادگی


خانواده نواک هم که از شنيدن داستان عاشقانه دختر ۴۳ ساله شان بسيار شگفت زده است از گفت و گو با خبرنگاران امتناع کردند اما در بيانيه ای گفته اند که باور نمی کنند اين رفتار از او سرزده باشد.


به گزارش رويترز از اورلاندو، در بيانيه خانواده نواک آمده است:«با درنظر گرفتن زندگی شخصی و حرفه ای او، اين رفتار او حتی خانواده ما را هم شوکه کرده است.»


محکوم به قتل


اگر چه نواک می گويد که اصلا قصد آزار دادن شيپمن را نداشته اما با توجه به وسايل بدست آمده، جای شکی باقی نيست که او قصد از بين بردن رقيب عشقی خود را داشته است. آماندا کوان دادستان اين پرونده به رويترز گفت:«او يک ماموريت داشت و خيلی برای انجام آن با برنامه عمل کرد؛ قتل.»



هنوز پايان اين پرونده مشحص نيست. اما مايک مورفی قاضی دادگاه اورنج کانتی، نواک را با قبول وثيقه ۲۵۵۰۰ دلاری آزاد کرد. او در دومين جلسه دادگاه هم با سری پايين چيزی برای دفاع از اتهامات وارده نداشت.


ليزا صبح امروز، يک روز بعد از حضور در دادگاه اورلاندو، به خانه برگشت. او درحاليکه با ژاکت سرش را پوشانده بود از فرودگاه اورلاندو به کمک رييس سابقش، استيو ليندسی رييس سابق اداره فضايی ناسا به هيوستون برگشت.


نواک که بعد از ۱۹ سال زندگی مشترک به تازگی از همسرش جدا شده است سه بچه دارد. به نظر می آيد که برای او آينده از هميشه تاريک تر است.


XS
SM
MD
LG