لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

امید کردستانی از مدیران سابق گوگل، رییس اجرایی توئیتر شد


امید کردستانی در کنار جک دورسی مدیرکل و از بنیانگذاران توئیتر هدایت این شرکت را به عهده خواهد گرفت.
امید کردستانی در کنار جک دورسی مدیرکل و از بنیانگذاران توئیتر هدایت این شرکت را به عهده خواهد گرفت.

شرکت رسانه‌ای توئیتر به وعده خود برای انتخاب یک مدیرعامل خارج از حلقه مدیران ارشد خود وفا کرد و امید کردستانی از مدیران سابق شرکت گوگل را به این مقام منصوب کرد.

آقای کردستانی در کنار جک دورسی مدیرکل و از بنیانگذاران توئیتر هدایت این شرکت را به عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به محض اعلام این خبر در حساب توئیتر جک دورسی، بهای سهام این سایت افزایش یافت ولی در طول روز حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۸ دلار و ۶۵ سنت رسید.

شرکت توئیتر هفته گذشته با اعلام خبر انتصاب جک دورسی به مقام مدیرکل اعلام کرد که برای مقام ریاست این شرکت فردی را از بیرون انتخاب خواهد کرد.

امید کردستانی ۵۱ ساله در سال ۱۹۹۹ به عنوان یازدهمین کارمند به شرکت گوگل پیوست و ۱۰ سال در آن شرکت باقی ماند. پس از چند سال دوری از کار مستقیم در گوگل که در عین حال جزو مشاوران مدیرکل آن شرکت بود، آقای کردستانی در اکتبر ۲۰۱۴ و با مقام ریاست بخش مالی به گوگل بازگشت.

او در ماه اوت به عنوان یکی از مشاوران ارشد انتخاب شد و در طرح تغییر نام تجاری گوگل به شرکت آلفابت مشارکت داشت.

جیمز کوردول کار‌شناس شرکت مشاوره مالی آتلانتیک می‌گوید: «این یک کودتای بی‌سر و صداست. آقای کردستانی در شرکت گوگل به خاطر قابلیت‌هایش در زمینه مالی و مدیریتی و به خاطر توانایی‌های شخصی مورد احترام بود».

توئیتر پس از اینکه در سه ماهه قبل پایین رشد را از نظر افزایش ماهانه کاربران از زمان وارد شدن آن به بورس در سال ۲۰۱۳ تجربه کرد، در تلاش است تا به مسیر رشد بازگردد. این شرکت قصد دارد خود را بازسازی کند و یکی از اقدامات آن کاستن هشت درصدی از کارکنانش است.

تجارب امید کردستانی به عنوان ریبس بخش فروش شرکت گوگل برای بازسازی توئیتر بسیار مفید خواهد بود.

آقای کردستانی به خاطر نقش خود در مدیریت گوگل در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیون دلار به شکل سهام، پاداش دریافت کرده است.

او در یک توئیت نوشت: «مشارکت در فعالیت شرکت‌های بزرگ تجاری که در حال متحول کردن جهان هستند تجربه نادری است. من در شرکت‌های نت اسکیپ و گوگل و اکنون هم در شرکت توئیتر این اقبال را داشتم».

امید کردستانی فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد در رشته مدیرت تجاری از دانشگاه استنفورد است.

شرکت گوگل نیز برای امید کردستانی در توئیتر آرزوی موفقیت کرده و در بیانیه خود افزوده که او در توسعه و تثبیت فعالیت اقتصادی گوگل نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

XS
SM
MD
LG