لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

رییس مجلس نمایندگان: نه حالا و نه در آینده از دونالد ترامپ دفاع نمی‌کنم


پل رایان از حمایت دونالد ترامپ دست نکشیده است ولی تاکید کرده که از وی دفاع نمی‌کند.
پل رایان از حمایت دونالد ترامپ دست نکشیده است ولی تاکید کرده که از وی دفاع نمی‌کند.

رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۹ مهر گفت که نه حالا و نه در آینده از دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری، دفاع نمی‌کند و تمرکزش را در ۳۰ روز آینده روی حفظ اکثریت حزبش در مجلس نمایندگان خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پل رایان این اظهارات را در کنفرانس تلفنی اضطراری با نمایندگان جمهوریخواه بیان کرد. بسیاری از این نمایندگان نگران هستند که نامزد حزب جمهوریخواه در حال آسیب زدن به بخت‌شان برای انتخاب مجدد است و اینکه اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان از دست برود.

یکی از نمایندگانی که در این کنفرانس تلفنی شرکت داشت، گفته که رایان از حمایت آقای ترامپ دست نکشیده است ولی تاکید کرده که از وی دفاع نمی‌کند و در عوض، مبارزات انتخاباتی‌اش را روی نامزدهای جمهوریخواه برای کنگره آمریکا متمرکز خواهد کرد.

یک نماینده دیگر هم افزود رایان به قانونگذاران گفته است که با ترامپ در مبارزات انتخاباتی همراهی نمی‌کند. وی به نامزدهای جمهوریخواه توصیه کرده است که «هر آنچه در حوزه‌های انتخاباتی از دست‌تان بر می‌آید انجام دهید».

به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس مجلس نمایندگان گفته است کارزار انتخاباتی را مصروف این خواهد کرد که اگر هیلاری کلینتون رییس جمهوری بعدی آمریکا شد، او «چک سفید امضاء به خاطر سلطه دمکرات‌ها بر کنگره دریافت نکند».

جمهوریخواهان در حال حاضر اکثریت مجلس سنا و نمایندگان را در اختیار دارند.

ساعاتی پس از انتشار این سخنان، دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود به آن واکنش نشان داد و گفت که پل رایان «باید وقتش را صرف توازن بودجه، اشتغال و مهاجران غیرقانونی کند و نباید آن را برای جنگیدن با نامزد جمهوریخواهان تلف کند».

اظهارات پل رایان ضربه دیگری به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ است که از روز جمعه هفته گذشته به خاطر انتشار ویدئویی حاوی اظهارات رکیک او درباره زنان در سال ۲۰۰۵ با بمباران خبری و تبلیغاتی شخصیت‌های جمهوریخواه و رسانه‌های آمریکایی روبرو شده است.

روزنامه واشینگتن پست نخستین بار این ویدئو منتشر کرد. انتشار این ویدئو موجب شد تا برخی از چهره‌های سر‌شناس حزب جمهوریخواه از جمله جان مک کین و کاندولیزا رایس خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های ریاست جمهوری شوند. آقای ترامپ این درخواست را رد کرده است.

به گزارش رویترز، نیمی از ۳۳۲ سناتور، نماینده مجلس و فرماندار جمهوریخواه اظهارات دونالد ترامپ درباره زنان را محکوم کرده و از هر ۱۰ نفر، یک نفر از او خواسته است که از رقابت‌ها کنار بکشد.

XS
SM
MD
LG