لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس بازی باخته را برد؛ ذوب آهن باخت


در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس مقابل الوحده امارات به پیروزی رسید اما ذوب آهن اصفهان مغلوب الاهلی عربستان شد.

پرسپولیس که در بازی قبلی‌ مقابل الهلال به تساوی رسیده بود، دومین بازی‌اش را در استادیوم آل‌نهیان ابوظبی مقابل الوحده برگزار کرد.

سرخپوشان خیلی زود و در سومین دقیقه به گل رسیدند. پاس محرمی به طارمی و ارسال زمینی او در محوطه جریمه توسط وحید امیری تبدیل به گل شد.

در نیمه نخست، الوحده یک بار تیر دروازه مهمانش را لرزاند اما نتیجه نهایی این نیمه، برتری پرسپولیس با تک گل امیری بود.

در نیمه دوم اسماعیل مطر بازیکن پرسابقه اماراتی که تازه به زمین آمده بود، با استفاده از خروج اشتباه بیرانوند توپ را درون دروازه قرار داد.

در حالی که پرسپولیسی‌ها بهت‌زده از دریافت گل مساوی بودند، شش دقیقه بعد والدیویا مهاجم شیلیایی الوحده توانست تیمش را پیش بیاندازد.

در دقیقه ۸۱ مهدی طارمی که موقعیت‌های فراوانی را از دست داده بود، پاس ماهینی را با ضربه سر به تور رساند تا نتیجه مجدداً برابر شود.

در ادامه، بیرانوند با خطا و دریافت کار زرد مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. ضربه ایستگاهی خطرناک مطر هم راهی به چارچوب نیافت.

دو دقیقه مانده به پایان وقت قانونی، نوبت پرسپولیس بود که از نقطه‌ای ایده‌آل صاحب ضربه ایستگاهی شود. رفیعی با پاس طلایی‌اش طارمی را در موقعیت ثبت گل دوم خودش و گل پیروزی پرسپولیس قرار داد.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (محسن ربیع خواه) حسین ماهینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (سامان نریمان جهان) سروش رفیعی (شهاب کرمی) مهدی طارمی و وحید امیری
بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

رامین رضاییان و علی علیپور به دلیل بی‌انضباطی و درگیری در تمرین، از سوی برانکو اخراج شده و به تهران بازگشته بودند اما در غیاب آنها هم برتری نصیب پرسپولیس شد.

پرسپولیس با این پیروزی حساس، چهار امتیازی شد. الهلال عربستان و الریان قطر دیگر تیم‌های این گروه هستند.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: انتظار این بازی سخت را نداشتیم. بعد از اینکه گل زدیم چند موقعیت را از دست دادیم. زمانی که از موقعیت‌ها استفاده نکنیم، تیم مقابل استفاده می‌کند و این قانون فوتبال است.

سرمربی پرسپولیس که جشن تولد ۶۳ سالگی خود را با این پیروزی جشن گرفته بود، در ادامه گفت: «بازی‌های سختی پیش روی ما هست و هنوز همه تیم‌ها شانس صعود دارند. ما از بازیکنان ایرانی استفاده می‌کنیم و فقط یک دروازه‌بان خارجی داریم».

از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، ذوب آهن اصفهان در مسقط مقابل الاهلی عربستان شکست خورد.

الاهلی نیمه دوم را به خاطر اخراج هوساوی با یک یار کمتر بازی کرد اما در نهایت توانست هر سه امتیاز بازی را نصیب خود کند.

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده و جری بنگستون (مرتضی تبریزی) بازیکنان ذوب آهن در این مسابقه بودند.

تک گل نماینده ایران با حرکت جری بنگسون و خطای پنالتی بر روی او پایه‌گذاری شد؛ هوساوی با همین خطا کارت قرمز گرفت.

ضربه پنالتی را مهدی رجب‌زاده به وسط دروازه زد تا بازی به تساوی یک بر یک کشیده شود اما الاهلی با گل دیرهنگام دقیقه ۸۶ توانست دومین پیروزی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند.

از همین گروه، العین امارات در ازبکستان توانست بنیادکار را با درخشش عمر عبدالرحمان از پیش رو بردارد.

در جدول، الاهلی عربستان با شش امتیاز صدرنشین است. العین چهار امتیاز گرفته. ذوب آهن با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و بنیادکار بدون امتیاز قعرنشین است.

XS
SM
MD
LG