لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

پرسپوليس و «جهانشاهی» به دنبال ترغیب رئال مادرید برای مسابقه


خبرگزاری‌های ايران از ارسال نامه فلورنتينو پرز، رییس باشگاه رئال مادرید، به مدير عامل باشگاه پرسپوليس درباره موافقت ضمنی این باشگاه اسپانیایی برای سفر به ایران و انجام مسابقه با پرسپولیس خبر داده‌اند.

در بخشی از این نامه که عادل فردوسی پور دوشنبه شب در برنامه ۹۰ خواند، رئال مادريد آمادگی خود را برای بازی با پرسپوليس در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است.

در نامه پرز خطاب به محمد رويانيان آمده است: «از سخنان محبت‌آميزتان درباره رئال مادريد تشکر می‌کنم. در مورد پيشنهاد شما برای بازی با بسيار خوشحال می‌شويم که اين درخواست را بپذيريم. شرايط اين پيشنهاد را با علاقه بسيار بررسی خواهيم کرد تا اين بازی در برنامه‌های تيم رئال قرار داده شود. امسال مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد و بازيکنان ما در اين مسابقات شرکت می‌کنند و بازيکنان تيم‌هايی که به مرحله نيمه‌نهايی و نهايی می‌رسند با توجه به زمان اتمام بازی‌ها بايد دوره استراحت و تعطيلی معين خود را داشته باشند.»

در ادامه اين نامه تاکيد شده است رئال مادريد در حال بررسی است که چطور می‌تواند با توجه به تاريخ شروع لاليگا، بازی با پرسپوليس را برنامه‌ريزی کند.

آقای پرز نوشته است: تقويم بازی‌های تيم ما در سال جاری مقداری پيچيده است با وجود این همه کار خواهيم کرد تا امکان برگزاری اين بازی را برای امسال ممکن کنيم. برای مذاکرات بيشتر دعوتنامه شما را برای سفر به مادريد ارسال خواهيم کرد.

ساعاتی بعد از انعکاس گسترده نامه پرز به رويانيان، خبر ديگری در رسانه‌ها بازتاب يافت که از مشارکت اميرحسين جهانشاهی در انجام اين مسابقه خبر می‌داد. آقای جهانشاهی بهمن ۱۳۸۹ به همراه مهرداد خوانساری و سردار مدحی در «کنفرانس موج سبز» که در پاريس برگزار شد، از تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی خبر دادند.

جهانشاهی در کنفرانس خبری که در سالن اجتماعات هتل رافائل برگزار شد به زبان فرانسه گفت: «ما با فشار بر شريان حياتی رژيم جمهوری اسلامی که مسئله‌ انرژی‌ است، طی ۱۲ ماه آينده حکومت را به زانو درخواهيم آورد.»

او که روابط نزديکی با مديرعامل رئال مادريد دارد در سايت «راه سبز اميد» با اشاره به موضوع ديدار دوستانه پرسپوليس و رئال مادريد نوشته است: «لازم می‌دانم به اطلاع جامعه ورزش دوستمان برسانم که از باشگاه رئال مادريد خواسته‌ام تا در پاسداشت صلح و دوستی، برای يک بازی دوستانه به ايران بروند و آن‌ها نيز پذيرفته‌اند تا مهمان کشور عزيزمان باشند. اميدوارم بازی ﺗﻴﻢ پر ستاره که مهاجم مشهورش به عنوان برترين فوتباليست جهان برگزيده شده با پرسپوليس که از افتخارات ورزش ايران است، راهی باشد برای درنورديدن مرزها و نزديکی دلها و نقشی هر چند کوچک در تحقق آشتی ملی داشته باشد.»

جهانشاهی تاکيد کرده است که مقدمات هماهنگی با باشگاه پرسپوليس در حال انجام است و جزئيات آن در آينده‌ای نزديک اعلام خواهد شد. باشگاه پرسپوليس هنوز واکنشی به بيانيه آقای جهانشاهی نشان نداده.

رويانيان از همان ابتدا در تمام مناسبات بين‌المللی تيمش حضور مستقيم داشته و از مذاکره برای جذب سرمربی گرفته تا تاسيس نمايندگی در شهرهای مختلف اروپا و برپايی بازی دوستانه با تيم های رسمی و غير رسمی مانند پيشکسوتان ميلان، رکورددار سفر خارجی بين مديران عامل اين باشگاه بعد از پيروزی انقلاب است.

در چنين شرايطی، بعيد به نظر می‌رسد که او از نحوه ساماندهی اين ديدار دوستانه و مشارکت جهانشاهی بی‌اطلاع بوده باشد.

سردار محمد رويانيان مدتی پس از انتخابات رياست جمهوری در خرداد ۸۸ و همزمان با کشته شدن تعدادی از شهروندان در خيابان‌ها، در استان گيلان سخنران مراسمی بود در يادبود شهدای دوران جنگ هشت ساله.

او گفت: «يک عده آشغال می‌گويند اين رهبر، نظام و قانون را بايد تغيير داد. ما مگر مرده‌ايم، کسانی که با اوباما، بوش، مبارک نامبارک دست‌شان در يک کاسه بوده، مگر می‌گذاريم در اين کشور علی تنها بماند؟»

رويانيان به مقايسه رهبر ايران و سران وقت کشورهای مختلف جهان مانند مرکل، سارکوزی و اوباما پرداخت و ادامه داد: «اينها که دست‌شان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است به هيچ عنوان نمی‌توانند رهبران بشريت باشند اما رهبر معظم انقلاب انسانی پاک، متقی، حسينی، زينبی، کربلايی و عاشورايی است و وای بر ما که نتوانيم در اين برهه حساس از ولی ، رهبر و امام تبعيت کنيم.»

او توسط محمد عباسی وزير ورزش دولت احمدی‌نژاد به عنوان مديرعامل پرسپوليس برگزيده شد اما در ماه‌های اخير همواره انتقاداتی را از نحوه مديريت وزارت ورزش مطرح کرده. محمود گودرزی، وزیر ورزش و امور جوانان ایران، نيز در واکنش به اين اظهارات، در حاشيه انتخابات کميته ملی المپيک از مديران باشگاه های استقلال و پرسپوليس انتقاد کرده.

وزير ورزش و جوانان گفت: فضای مديريتی که بايد اخلاق را به بالاترين حد برساند متاسفانه وجود نداشته و در کمال تاسف مديران درگير برخی از لفاظی‌ها می‌شوند که زيبنده مدير ايرانی نيست. اين رفتارها اثرات تربيتی بدی دارد و تا پايين‌ترين رده‌های سنی اثرگذار است. اميدوارم اينگونه مسائل تکرار نشود و شاهد اين جنگ زرگری نباشيم. در غير اين صورت برخورد جدی انجام می‌دهيم و در صورت تکرار در رفتارمان درباره اين مديران تجديد نظر خواهيم کرد.
XS
SM
MD
LG