لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۰

بازگشت «سیاسی» منتفی شد؛ پرسپولیس منتظر ششمین مدیرعامل


«احتمالا امشب را باید اینجا بمانم». جمله‌ای که حمیدرضا سیاسی پانزدهم آذر در دادسرا به زبان آورد. از حدس یک روزه مدیرعامل پرسپولیس حالا یازده روز گذشته است. فردی که دقیقاً مشخص نیست از کجا و با کدام پشتوانه آمد و چرا به همین زودی رفت.

او سوم آذر مدیرعامل پرسپولیس شد و ۱۲ روز بعد سر از زندان درآورد. اگر تا پایان روز پنجشنبه آزاد نشود، دوران زندانش بیش از روزهایی خواهد شد که روی صندلی مدیریت پرسپولیس نشست!

حامیان مالی پیشین پرسپولیس مدعی‌اند که سیاسی به خاطر شکایت آنها روانه زندان شده. اما خود سیاسی گفت تاوان تخلفات مدیرات قبلی پرسپولیس را پس می‌دهد. وکیل سیاسی هم گفته بود که او به خاطر لحن نامناسبش در صحبت با قاضی بازداشت شده و این «سوء تفاهم» به زودی برطرف می‌شود.

لابلای اظهارات ضد و نقیض، مقامات قضایی تاکنون صحبت صریحی درباره بازداشت سیاسی نکرده‌اند که آیا سفر او به مادرید و ملاقات با امیرحسین جهانشاهی باعث حبس حمیدرضا سیاسی شده یا صرفا اختلاف نظر با حامی مالی باشگاه؟

در این باره فقط جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در همایش مبارزه با فساد به خبرنگاران گفته است: «اجازه دهید تحقیقات را انجام دهیم».

خبرگزاری مهر روز چهارشنبه ۲۶ آذر گزارش داد که مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از حضور در دادسرا متوجه شدند کار سیاسی برای ادامه فعالیت به عنوان مدیرعامل تمام شده و باید دنبال یک مدیر جدید باشند.

حسین کلانی عضو هیات مدیره و بهروز منتقمی سرپرست پیشین پرسپولیس برای ادای توضیح درباره مسائل مرتبط با بازداشت سیاسی به دادسرا احضار شده بودند. آن‌ها قبل و بعد از حضور در دادسرا تاکید کردند سیاسی مدیرعامل باقی خواهد ماند.

اما خبرگزاری مهر نوشته است: «این حمایت‌ها ظاهری بوده و قرار نیست سیاسی حتی بعد از آزادی مدیرعامل بماند. این موضوع در دادسرا به کلانی و منتقمی منتقل شده تا پرسپولیس دنبال مدیرعامل جدید باشد».

گفته می‌شود که منتقمی بار دیگر به عنوان سرپرست موقت باشگاه انتخاب خواهد شد تا ضمن پیگیری امور مربوط به نقل و انتقالات زمستانی، مدیرعامل جدید باشگاه معرفی شود.

خبر دیگری که در رسانه‌های ورزشی بازتاب داشت، تغییر در ترکیب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و کناره‌گیری افراد منتسب به حمیدرضا سیاسی است. حسین کلانی نیز تاکید کرده بود در صورت آزاد نشدن سیاسی، تا پایان هفته همراه دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره استعفا خواهد کرد. پایان هفته‌ای که حالا فرا رسیده.

اینک پرسپولیس منتظر ششمین مدیر در دوران وزارت محمود گودرزی است. محمد رویانیان، علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی و سپس حمیدرضا سیاسی. برخی در مقام سرپرست موقت و برخی به عنوان مدیر، این مسئولیت را برعهده داشتند که از این جمع، دو نفر راهی زندان اوین شدند!

انتخاب آقای سیاسی در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از برتری پرسپولیس در شهرآورد تهران صورت گرفت. پرسپولیس در این بازی موفق شد به سریال تساوی‌های دو تیم خاتمه دهد و بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی ۲-۱ به پایان برساند.

اما پس از برتری مقابل استقلال، سرخپوشان دیگر روی خوش ندیدند. مقابل تیم دسته پایین‌تر گل گهر سیرجان که در نیمه اول هم ۱۰ نفره شده بود، ۱۲۰ دقیقه از کسب پیروزی باز ماندند و سرانجام در ضیافت پنالتی‌ها به برتری رسیدند. در ادامه با ناکامی خانگی مقابل ذوب آهن اصفهان، از گردونه جام حذفی کنار رفتند.

پرسپولیس در برابر نفت با نتیجه ۲-۱ شکست خورد. با همین نتیجه به فولاد خوزستان باخت تا با احتساب ناکامی مقابل ذوب آهن، رکورد عجیب سه شکست متوالی با نتایج مشابه ۲-۱ در کارنامه شاگردان حمید درخشان و در دوران مدیریت حمیدرضا سیاسی ثبت شود.

XS
SM
MD
LG