لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۰

حسین مرعشی، از اقوام هاشمی رفسنجانی، روانه اوین شد


حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی
حسین مرعشی، عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و همین طور از نزدیکان همسر اکبر هاشمی رفسنجانی، روز پنج‌شنبه «با شکایت مدعی‌العموم» و برای «اجرای حکم یک ساله‌اش» بازداشت و روانه زندان اوین شد.

در ده ماه گذشته یعنی از زمان آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، حسین مرعشی نخستین عضو از بستگان آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، نیست که بازداشت شده است.

پیش از آقای مرعشی، همسر و دختر و خواهر همسر او نیز به دلیل شرکت در راه‌پیمایی میلیونی روز دوشنبه، ۲۵ خردادماه، به همراه فائزه هاشمی، دختر آقای رفسنجانی، دستگیر شدند، اما بازداشت این افراد چندان به طول نینجامید.

اما اکنون خبرگزاری فارس، از حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد، می‌گوید حسین مرعشی به زندان اوین فرستاده شده است تا حکم حبس یک ساله‌اش اجرا شود. با این حال این خبرگزاری اشاره نکرده است که آقای مرعشی برای چه پرونده‌ای مجازات یک سال حبس گرفته است.

حسین مرعشی که همواره از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد از منتقدان سرسخت و صریح‌اللهجه او بوده سخنگوی حزبی، کارگزاران سازندگی، است که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران از میرحسین موسوی حمایت کرد، انتخاباتی که در نهایت آقای احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد.

آقای مرعشی علاوه بر یک سال زندان همچنین به شش سال «محروميت از شركت در هرگونه حزب و موسسه كه به كارهای سياسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد» محکوم شده است.

اما در ادامه روند آزاد شدن بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار، نیز پس از ۹ ماه بازداشت و بازجویی با پرداخت وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی رفت.

آقای احمدی امویی که از روز ۳۰ خردادماه یعنی یک هفته پس از انتخابات بازداشت شده بود در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس قطعی محکوم شد.

از دیگر آزادشدگان روز پنج‌شنبه همچنین می‌توان به علی معظمی، روزنامه‌نگار حوزه اندیشه، اشاره کرد که در اواسط اسفندماه جاری روانه زندان شده بود.

پیش از این افراد نیز روز چهارشنبه محسن میردامادی و محمد رسول‌اف از زندان به تعطیلات نوروزی رفتند، اما جعفر پناهی هم‌چنان در اوین است.

محسن میردامادی، دبیرکل حزب اصطلاح‌طلب جبهه مشارکت، روز چهارشنبه پس از گذراندن ۲۷۰ روز در بازداشت با وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین روانه خانه شد تا پس از تعطیلات عید به این زندان بازگردد.
XS
SM
MD
LG