لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۳

اژه‌ای: بازدید احمدی‌نژاد از اوین در این شرایط مناسب نیست


محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، می‌گوید بهتر است نزدیک به انتخابات کشور را آرام نگه داریم.
محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، می‌گوید بهتر است نزدیک به انتخابات کشور را آرام نگه داریم.
سخنگوی قوه قضاییه ایران می‌گوید محمود احمدی‌نژاد در هفت سال ریاست‌جمهوری خود درخواست بازدید از زندان اوین نداده‌بود و حال که «یکی از منتسبین او در زندان است» درخواست روز شنبه رییس جمهور «ممکن است شائبه سیاسی ایجاد کند.»

محمود احمدی‌نژاد روز شنبه ۲۹ مهرماه در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه، خواستار تسریع در «هماهنگی»های لازم برای بازدید از زندان اوین شده‌است؛ این درخواست پس از بازداشت علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز یک‌شنبه در این باره گفت: «حدود هفت سال و خرده‌ای از دوره ریاست‌جمهوری ایشان گذشته و در طول این مدت تقاضایی نشده بود اما اکنون که در ماه‌های پایانی دوره دهم یکی از منتسبین آنها در زندان هستند، ممکن است شائبه سیاسی ایجاد کند که چرا اکنون و چرا از زندان اوین بازدید شود و حتی اگر در این زمینه مصلحت‌اندیشی داشته باشیم در این شرایط مناسب نیست.»

وی افزود که «ممکن است ذهن مردم به این سمت برود که اکنون مگر مسئله اصلی بازار، گرانی، کنترل ارز و تحریم نیست؟ لذا ممکن است شائبه سیاسی ایجاد شود.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:39 0:00
لینک مستقیم


محسنی اژه‌ای با اظهار اینکه «ما در سطح رییس‌جمهوری کسی را نداشتیم که تقاضایی در این راستا کرده باشد و از زندان بازدید کند» افزود: «امروز در این شرایط توصیه می‌شود کشور را آرام نگه داریم، به ویژه اینکه نزدیک به زمان برگزاری انتخابات هستیم.»

سخنگوی دستگاه قضایی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخ رییس قوه قضاییه به نامه رییس‌جمهور مثبت بوده یا خیر، گفت: «ایشان نامه را پاسخ دادند. هر کاری باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد. به ویژه در شرایط کنونی شاید انجام این کار به مصلحت نباشد.»

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مؤسسه کیهان نیز روز یک‌شنبه در سرمقاله این روزنامه، قصد احمدی‌نژاد برای بازدید از زندان اوین را «طرح حاشیه‌ای و دست چندم» توصیف کرده و نامه‌نگاری او با رییس قوه قضاییه برای بازدید از این زندان را «غیرمنتظره و بیرون از روال» خوانده‌است.

آقای شریعتمداری می‌نویسد: «چرا جناب احمدی‌نژاد طی ۷ سالی که از حضورش در رأس قوه مجریه می‌گذرد به فکر بازدید از زندان اوین نبوده؟» و سپس تأکید کرده که همزمانی این درخواست با زندانی بودن علی‌اکبر جوانفکر سؤال‌برانگیز است.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رییس جمهور، روز پنجم مهرماه همزمان با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازداشت شد. اتهام آقای جوانکفر «توهین به رهبری» عنوان شده است، ولی رییس جمهوری ایران این اتهام را بی‌پایه می‌داند.

دادگاه کیفری استان تهران در ۲۵ آبان ماه سال گذشته، علی‌اکبر جوانفکر را به تحمل شش ماه حبس تعزیری به اتهام «نشر مطالب خلاف موازین اسلامی» و شش ماه حبس تعزیری دیگر به اتهام «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی» محکوم کرده بود.

به دنبال برکناری حیدر مصلحی از سمت وزارت اطلاعات از سوی محمود احمدی‌نژاد، رسانه‌های ایران از دستور آیت الله خامنه‌ای مبنی بر بازگشت به کار آقای مصلحی خبر دادند اما علی‌اکبر جوانفکر در یادداشتی در وبلاگ خود، خبر ابقای حیدر مصلحی در سمت خود با نظر رهبری را «جعلی، دروغ و خلاف واقع» خوانده بود.
XS
SM
MD
LG